Informatieavond groep 4

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond groep 4 5 september 2013
Advertisements

Info-avond groep
PCB Willem de Zwijger Groep 7 Welkom op de informatieavond van:
Welkom op de informatie-avond voor groep 6
Informatieavond groep H5/6
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Informatieavond groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Werkwijze groep
Groep
Ouderavond 10 september 2013.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond groep 3 WELKOM
Werkwijze groep 5a
r.k. daltonbasisschool 'De Leer '
Informatieavond groep 4a Welkom!
Informatieavond groep 7b
Woensdag 11 september Welkom. woensdag 11 september Welkom.
Informatie- avond groep 6
Ouderavond Jaaroverzicht groep 5
Infoavond groep 4.
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Instructiegroep 3 ouderkring 16 september 2014
Informatieavond groep 6
Info avond CBS De Bargeweide
Informatieavond groep 3a
Welkom in groep 7M Koffie/thee vooraf!.
Op de informatieavond van groep 6
Onderwerpen van deze avond
Informatieavond Groep 4a
Welkom in groep 4 André Bovelander en Nikie Mesker.
Op de informatie avond van groep 5 en 6
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Werkwijze groep 5A
Welkom in groep 4b informatieavond ‘15-’16
Welkom op de informatieavond van groep 6a. Wat komt aan de orde? Voorstellen Praktische zaken Werken in de klas Kennismakingsgesprekken en spreekuur Sociaal-emotionele.
Basisschool Op De Horst
Welkom op de informatieavond van groep 4
Welkom op de informatie avond van groep 5/6
Welkom in groep 4 Wilt u de stamkaarten controleren, ondertekenen en weer inleveren? Wilt u uw contactgegevens op de klassenlijst controleren?
Welkom op de informatie avond van groep 4
Informatieavond groep 6. Groep 6 Juf Renée Fijlstra ( ma-di-wo ) en juf Tineke Klappe ( do-vrij )
Op de informatieavond van de groepen 5
WELKOM bij de informatie-avond van groep 5.
WELKOM OP DE INFORMATIE AVOND VAN GROEP 3-4. Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en vrijdag staat juf Janneke voor de klas. Op woensdag en donderdag.
Informatieavond groep 3/4
Welkom in groep 3. Programma van vanavond  Leerkrachten van groep 3.  Nieuw in groep 3.  Praktische zaken.  Afspraken in groep 3.  De methoden. 
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Welkom in groep 4. Voorstellen Ilze Arts: maandag, dinsdag en om de woensdag. Marian van Rengs: om de woensdag, donderdag, vrijdag.
Even voorstellen Op de maandag, dinsdag en woensdag staat Juf Femke voor de klas. Op de donderdag en vrijdag staat Juf Jitte voor de klas.
Groep 4. Groep 4 (17 leerlingen) Aldiana en Sara.
Rens Ronde Welkom bij de ouder informatie avond Groep 5 Tim van Asten.
Informatieavond groep 3
Welkom op het info- halfuurtje van groep 4. Deze avond:  Rekenen  Taal  Lezen  Schrijven  Andere vakken  Zorg  Zending  Diverse  Vragen  Afsluiting.
Informatieavond Algemene informatie Rondje voorstellen: Tamara: maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag Peter: donderdag * Digiduif Informatie.
Welkom in groep 5MR Informatieavond 12 september 2016.
Informatie avond Groep 5-6 Basisschool Sint Jozef Noordhoek.
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
Infoavond groep 7 22 september  Wie zijn wij?  Rekenen  Snappet  Wereldoriëntatie  Engels  Huiswerk en agenda  Natuurkamp  Verkeersexamen.
WELKOM IN GROEP 7.
Informatieavond groep 5
Welkom in groep 6 Voorstellen Algemene zaken Toelichting vakken Vragen.
Groep
Informatie groep 4 Schooljaar
Informatieavond groep 4K
Welkom in groep.
Welkom in groep 6/7!.
Welkom in groep 4 Wie zijn wij? -Judith en Mariëlle -Lisa
Transcript van de presentatie:

Informatieavond groep 4 Hoe, wat , wanneer en wat er verder zo besproken kan worden…...

Programma Welkom Hoe zit de organisatie van de week in elkaar? Leerstof van dit schooljaar in vogelvlucht Pedagogisch klimaat Ouderhulp Punten van aandacht Vragen en opmerkingen Bekijken van het materiaal

Hoe zit de organisatie van de week in elkaar? Ofwel…... Wat doen we de hele week en wie staat er voor de groep

Twee juffen Maandag en dinsdag Juf Conny . Woensdag, donderdag en vrijdag juf Yvonne.

Het ochtendprogramma Trefwoord Rekenen Taal Lezen Spelling Engels de hele dag mogelijk.

Werken vanuit de methode Zelfstandig aan taken werken Veel afwisseling tussen klassikale instructie en individuele begeleiding

Het middagprogramma Schrijven op donderdag en vrijdag Spelling op maandag Thematisch werken op de maandag donderdag en vrijdag Handvaardigheid en muziek zijn onderdeel van thematisch werken Gym op dinsdag

Wat gaan we dit schooljaar allemaal leren? Een beknopte samenvatting

REKENEN met Wizwijs Methode is gebaseerd op de handelingstheorie: Dus van handelend naar abstract niveau Leerjaar bestaat uit 9 blokken. Per blok: 3 weken werken aan basisstof 1 week werken aan herhalings- of verrijkingsstof

Rekenen in groep 4 Wij gaan werken aan: Getalverkenning tot 100 Optellen en aftrekken tot 100 Vermeningvuldigen met de tafels van: 2, 3, 4, 5 en 10 Meten (incl. tijd en geld) Meetkunde (ontwikkelen van een speciale taal voor vormen) ruimtelijk voorstellingsvermogen.

Opbouw van een rekenles Instructie en klassikale activiteiten Samen of alleen werken in het werkboek Antwoorden nabespreken Verder oefenen in het oefenboek. Dit kan op drie niveau’s

Toetsen Na 15 lessen volgt er een toets. Vervolgens wordt er 5 dagen gewerkt met herhalings- of verdiepingsstof. De leerkracht kan beslissen om de leerlingen een herhalingstoets te laten maken. Twee keer per jaar CITO toets

TAAL EN SPELLING Methode Taalverhaal nu

Jaarplanning Taal en Spelling

Toetsen Na vier weken volgt een toetsweek. Na de signaleringstoets een aantal lessen met extra uitleg,herhaling of verrijking. Er wordt afgesloten met een controletoets. Cito leesbegrip twee keer per jaar Cito taalschaal een keer per jaar. Cito spelling twee keer per jaar

We werken met: De methodestartpagina. Werken in werkboeken en schriften. Oefensoftware Kopieerbladen Differentiatie op naar niveau en tempo.

Taal : de inhoud Leesbegrip Woord en zinsbouw Teksten schrijven Luisteren spreken Woordenschat zowel in combinatie met Leesbegrip als luisteren en spreken.

Goed leren spellen door een van de volgende strategieën: Luister woorden : bijv. straat Regelwoorden: bijv. paard Ook zo woorden: bijv. peer, beer, Onthoudwoorden: bijv. reis pijl

Lezen : Leeskilometers !!!! Leesindeling in het begin van dit schooljaar: M3/E3 M4 E4 Dagelijks wordt een half uur gelezen.

Oefenvormen Lezen in de bieb boeken op eigen niveau. Lezen bij leerkracht of Duo lezen Computer programma’s Mini informatie

Leestoetsen Cito toetsen voor lezen op tempo ( 3 per jaar) AVI toets bij D of E score op de 3 minuut toets.

Engels Op de maandag, donderdag en vrijdag wordt er met name in de middag Engels gegeven. Deze lessen zullen zoveel mogelijk te maken hebben met de thema’s waar op dat moment aan gewerkt wordt. Woensdag is de Engelse dag op school.

Schrijven Methode Pennenstreken

Inhoud Verder oefenen lettercombinaties Hoofdletters Met vulpen schrijven ( na de herfstvakantie) Hoger tempo, kleiner schrijven maar nog wel het hele jaar met steunlijnen

Wereldverkenning IPC thema’s : Heel het schooljaar wordt nu gevuld met zes thema’s. Hierbij wordt vaak informatie en materiaal van thuis gevraagd. Voor de afsluiting worden ouders vaak uitgenodigd.

Gymnastiek Een keer per week maar dan wel een lange les. Afwisselend spellessen en bewegingsvormen

Bij mooi weer ook naar buiten!

Pedagogisch klimaat Samen vormen we een gezellige klas waarin we werken, leren en spelen!

Omgangsprotocol Opgesteld samen met de kinderen Wordt regelmatig besproken

Coöperatief leren Verschillende werkvormen die het samenwerken bevorderen. Even een voorbeeldje : ZOEK DE VALSE : 1.Juf Yvonne + Juf Conny > 100 2.Juf Conny - Juf Yvonne = 5 3.Juf Yvonne + Juf Conny < 100 4.Juf Conny + Juf Yvonne = 105

Zelfstandig werken Wordt in groep 4 zo opgebouwd dat het dagelijks op het dagrooster staat Kinderen maken niet allemaal hetzelfde werk en hebben meer keuze in volgorde van werken Eerst moet, dan mag werk Leerkracht heeft handen vrij voor veel individuele begeleiding

Ouderhulp … ja graag! Bij festiviteiten Intensieve thema activiteiten Vervoeren en begeleiden bij uitjes Meelopen naar de gym (alleen ophalen) Leeshulp ??

Nog wat losse puntjes... Studenten die stage lopen Gymtassen en gymspullen Inleveren van de rapporten ( 2 keer per jaar) Website en Facebook

Vragen en opmerkingen Vragenrondje