If we are going to have a serious change of changing their lives, we will need another level of innovation. We need a system innovation. Bill Gates, Davos.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
Advertisements

Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
project Bijzondere vriendschappen
Sleutels tot creatief denken
Media en creativiteit.
CREATIVITEIT.
Creatieve Vaardigheden
Workshop creatief brainstormen
Resultaten van een eerste pilot met de vragenlijst voor het beoordelen van de antroposofische identiteit in zorginstellingen Erik Baars.
Ontwikkelingssamenwerking en particulier initiatief
Grammar Chapter 6 G 1 De Passive.
GPS-SLIDES
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Regio Awards à € per regio belangrijke data: 1 maart: inleveren aanvraag Regio Award 7 en 8 maart: PETS 17 maart: nieuwe leden avond Heinkenszand.
Workshop contentstrategie
Hulpwerkwoorden can must may etc.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
24 september MedMec01 les 4 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet. Agenda Tijdschema van nu tot eind module Wat komt er in de procesmap Creatieve vaardigheden Startformulering.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
Medmec04 – Engagement Les 5
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 3.
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Wiki: Medmec04 les 4 Engagement The game called life
Welkom! Media & Creativiteit Les 2
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Dromen Durven Doen 8 maart 2012 – Linda Corstjens
Belgen en diabetes kennis in 2004 en 2008 Wat is er veranderd? Nobody’s Unpredictable.
Visionen für die Betriebliche Weiterbildung page 1 Onderwijsvernieuwen in crisistijd Dr. Bert Hoogveld Symposium Onderwijsvernieuwen in crisistijd, 22.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Verantwoorde palliatieve zorg in Verpleeg- en Verzorgingshuizen
Welkom namens collega’s en studenten. Hermien Miltenburg Wageningen University and Research Centre.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
In de Christelijke Gereformeerde Kerk Enschede West Welkom.
Welkom. Algemene informatie Datum:Dinsdag 15 februari 2011 Doelgroep:Bedrijven met 2 tot 100 medewerkers Doelstelling:Kennisdeling, Beleven en Netwerken.
Enquête.
Een methode om nieuwe ideeën te genereren
+ COCD Workshop 16 november 2012 Fontys Academy for Creative Industries.
Sociale innovatie, samen doen.  Human Resources Development  Mensen in relatie tot hun context  Wonen en werken in Afrika  Social Return on Investment.
Netwerk Nieuw Bouwen “Duurzaam Bouwen, een tijdelijke bevlieging of dé nieuwe manier van bouwen?” Mid Term Seminar RAAK-MKB-project vrijdag 17 juni 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Krachtige stem van de zorgconsument Innovatie in de zorg, techniek biedt oplossingen!
Bibliotheek 2.0 De Universiteitsbibliotheek van de toekomst Kees Westerkamp 3.0, Opleiding IDM/Media & Informatiemanagement 13 december 2007, Groningen.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Zingen Vers 1 Dank U voor deze nieuwe morgen,
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
NETWORK MARKETING. KOPER Aangebracht 1 ste level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level 3e level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level Aangebracht.
Rekenen 17 januari.
Saskia van Grinsven Tijd voor creativiteit 19 novemberCongrestival Durven Doen! Informele zorg anders.
Workshop Sociaal netwerk in beeld Door Conny Hekker, RIBW Nijmegen en Rivierenland (GGz) Saskia van Grinsven en Gery Lammersen, Movisie.
De Betekeniseconomie.
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
4 Richtlijnen ter inspiratie
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Convergeren: keuzes maken
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Direct les 8 C-propedeuse, studiejaar , blok 1
Transcript van de presentatie:

If we are going to have a serious change of changing their lives, we will need another level of innovation. We need a system innovation. Bill Gates, Davos 2008

– 13.55: Plenair – : Opdracht in groep – : Plenair – 17.00: Borrel 17.00: Einde Middagprogramma Creatieve fondsenwerving

+ = ?

Creative Capitalism

Creative Capitalism Voor het oplossen van grote wereldproblemen zoals armoede en ziekte moeten we niet alleen kijken naar bijdrage overheden en NGO’s. Ook mag er een beroep worden gedaan op de kennis en ervaring van het bedrijfsleven. Niet vanuit filantropische overwegingen maar vanuit het welbegrepen eigenbelang.

Out of the box A E I F U Welke letter hoort niet in het rijtje thuis?

Out of the box

Doelstelling: 100 mensen in West-Afrika kunnen een eigen inkomen genereren via de zonneoven voor plastic hergebruik. Opdrachten:

1. voorbeeld: Ik wil voldoende koeien voor 100 liter melk. of: 100 liter melk moet op een hygiënische manier verpakt worden. Opdracht 1: Wat is fondsenwervingsdoel?

1. Gouden fondsenwervingsregels Ontmoeten Raken Verbinden Behouden Verboden woorden: serviceclub, familie, loket, buren of vrienden. Opdracht 2: Wat zijn de doelgroepen?

COCD-BOX Opdracht 3: Wat is het ultieme idee? > SHEET

Groepsresultaten

Creatief Proces 1. Creatief waarnemen 2. Uitstel oordeel 3. Flexibel associëren 4. Alternatieven (Divergeren) 5. Verbeeldingskracht

Vragen?

+ = ?

Dank voor uw aandacht en succes met uw eigen werving! Goeddoelgericht fondsenwerving, communicatie en vermogensfondsen Carla van de Vijver