NAH wat nahdien?
NAH kort en bondig Niet aangeboren Persoonlijkheidsveranderingen Motorische veranderingen Aanpassing omgeving Niet het einde! Maar… wat nahdien?
Campagne onderverdeling 1. Het sociale luik 2. Het startmoment 3. Het online luik 4. Het offline luik
Het sociale luik Doelgroep: Vlaanderen en alledaagse werkende mensen (+20 jaar)
NAH in beeld: Helm NAH kan elke werkende mens overkomen Bewustzijn creëren Symbool voor ‘kwetsbaarheid’ en tegelijk ‘breindankbaarheid’ In geen geval angst-boodschap overbrengen Omkering van gewoonten: Helm in dagdagelijkse situaties Doodgewone beroepen, doodgewone mensen, maar mét helm
Het startmoment Persconferentie: lancering app en website bekend maken Persbericht
Het online luik 1. Digitale applicatie (App) 2. Website: 3. Sociale media : Facebook –
App Picture jezelf en je vriendin met een zotte helm Werking: 1. Trek een foto van je hoofd 2. Gebruik de App om een helm erop te photoshoppen 3. Gebruik de tools in de App om van kleur en motief te veranderen
Website OF stuur een foto van jou en je vrienden naar Uitzicht: thematische tabbladen: nahbestaanden nahpraten nahbijheid nahzinderen
Sociale media Facebook: De foto’s van de App zullen hier net als op de website gepost worden Dit is gemakkelijk te delen en heeft een groot bereik ROI: gemakkelijk te bekijken hoeveel likes er zijn behaald, hoeveel bezoeken de pagina heeft gehad en schetst een beeld van de reacties
Het offline luik Crossmediale campagne 1. Affiches 2. Televisie 3. Radio
Affiches Affichage in Vlaanderen Op 200 bussen euro vier weken
Affiche
Televisie Boegbeeld Clara Cleymans Campagne-opening via persconferentie en voor het grote publiek via Café Corsari Ideale gelegenheid om helm te introduceren Mogelijke zenders: één VTM
Radio Mogelijke zender: Radio 2: 30 seconden spot door de week voor vier weken Kost: minstens euro per week
Radiospot voorstel Radio-optreden Clara Cleymans - Ornelis & Rogiers ochtendshow - Wim Oosterlinck Showtime - De ochtend radio 1 - De madammen radio 2 (reportage) Radioclip. Zelfde situatie als filmpje op de webite. ‘gelukkig gezin, veel kabaal van lachende kinderen, mama roept kinderen om te eten, kinderen zagen ‘roep papa mama, waar is papa, papaaa’. Vrouw roept man die boven zit te werken. Plots stil op de achtergrond en vrouw getuigt met serene stem ‘daar vond ik mijn man. Uitgeschoven in de badkamer. Verkeerd neergekomen met zijn hoofd. NAH was de diagnose. Een niet aangeboren hersenaandoening. Verlamd vanaf zijn middel. Onze kinderen hebben nu een andere papa. Voetballen met hem zullen ze nooit nog. Dat was lange tijd onaanvaardbaar. Maar ondertussen zijn we weer zijn gelukkig. We focussen op wat wel nog kan. En dat is veel. Heel veel.’ “Herken je dit verhaal, of wil je meer weten over NAH. Surf dan naar www. watnahdien.be. Doe mee met onze prijsvraag en win een dag achter de schermen van ‘de ridder’
Onze campagne Wat nahdien? Helm Crossmediaal Televisie Website Affiches Radio facebook
Website thematische tabbladen: nahbestaanden nahpraten nahbijheid nahzinderen Filmpje Rumour about the brand = prijsvraag aan filmpje koppelen prijs: dag achter de schermen bij ‘de ridder’ kans maken op prijs = delen op facebook
Affiches Doodgewone beroepen, doodgewone mensen, maar mét helm. Cliché beelden - norse boekhouder - heel oud, schattig wc-vrouwtje - bekende acteur op een set - beenhouwer in witte schort
WAT NAHDIEN? Is nu een bekende campagne. Dankzij de app is er een modern aspect voor de digitale wereld Onze cross-mediale campagne bereikt de volledige doelgroep. Opdracht geslaagd!