Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
De zin en onzin van escrow
Bedrijfsverbetering met de Code
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Asymmentrische informatie
Corporate Portfolio Management
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Advies AO Wielerbond De Euromasters
Startersavond Noordoost Fryslân Spreker: Auke Algra.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Presenteren van producten en diensten Petr Salz Geldrop, 24 mei 2004.
Goeiemoggel Het logistieke proces in een notedop.
CLOUD-VITAE VEREENVOUDIG UW SELECTIEPROCES. Over Cloud-Vitae Opgericht in 2013, gevestigd in Papendrecht, innovatief en snelgroeiend. 15 jaar ervaring.
Een startersgids voor innovatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Management en Organisatie
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Kwaliteit van het mbo Door Nick Hoogebeen..
Jeroen Meurs 3 BO.
Hogeschool van Amsterdam Interactieve Media
De kracht van Verito Verito is een partner die met u meedenkt en met u meegroeit naar de toekomst. Samenwerking en partnership staat bij Verito hoog in.
Wat is Customer Relationship Management?
Tabel 3.1 Indeling van de bevolking
Een dialoog met klanten opbouwen
1 Bedrijven zouden geen gegevensbanken mogen aanleggen.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
De vraagkant van de arbeidsmarkt transparant gemaakt.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
CRM Martine Boomsma & Timo van Lokven
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Investeringsselectie
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Ouderen reizen 202e Seger Abels Maartje van Randwijk
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie
Nike Supply Chain Management
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Walther Ploos van Amstel Maart 2012
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
Marketing Strategie Lukas Vandecruys&Maxim Oeyen.
Ontwerpen & ontwikkelen
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Investeringsselectie Bij het beoordelen en selecteren van investeringen (overname,uitbreiding,nieuwe productielijn) maken ondernemingen gebruik van cashflow.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
2013 – 2016  Rino Schreuder secretaris stichting EDU-DEX 1.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Webinar CO2-Prestatieladder - 3 oktober 2017
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Tarief berekenen LG
Webinar CO2-Prestatieladder - 21 november 2017
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Transcript van de presentatie:

Meer grip op uw verkoop Crisis=verkopen Afwachten=> actie Nieuwe klanten (denk aan rokkenjager, daten=duur) Focus op bestaande klanten=betere resultaten=minder prijsstrijd Aandacht voor uw klant is onderscheidend, niet zo zeer uw product. Relatiebeheer, een no-nonsense beandering van uw verkoop , 13-10-2011

“ Een vaste klant kost minder dan een nieuwe” “5% meer klantbehoud kan tot winstgevendheid verhogen van 25% tot zelfs 95%”

Waarom juist nu meer aandacht voor klant,- en relatiebeheer? Individualisering Toenemende concurrentie Klantbehoud levert geld op Nieuwe ICT ontwikkelingen 5% van klanten zorgt voor 75% van de winst…. Relatiebeheer is zou oud als de weg naar Rome Aandacht levert meer op, goede relatie.

Winstgevendheid van klanten Gemiddeld 20% vd klanten=80% vd omzet B2b = 10/90 B2C=30/70 90% vd omzet in een lopend jaar komt van bestaande klanten => 100% van de winst komt van 20% van de klanten Bron: Curry,Wurtz, Thijs “Klantenpiramide”

Opschonen klantenbestand, daarmee valt geld te verdienen Vaste klant is goedkoper dan daten!

Een vaste, loyale klant levert méér op! Grootste deel van commerciële inspanningen gaat naar kleine klanten of prospects, echter…. Een vaste, loyale klant levert méér op! 1 klantenbezoek voor 1 persoon kost 300,- Mailing/PR + bezoekverslag+ offerte 50,- Totaal 650,- / 800,- Dan is hij nog geen klant. Maar een bestaande klant, die hoor je of zie je niet: die levert alleen maar op. Nodig die eens uit/uit eten etc.

Relatiebeheer / Customer Relationship Management = Marketing/Verkoop + ICT Voordeel: veel klanten eenvoudig persoonlijk blijven benaderen

Is ICT de oplossing? ICT = relatiebeheersoftware

NEE, niet helemaal….

Klantgerichtheid Klantretentie Loyaliteit Klantenbeding Waarom klanten ontrouw worden Er zijn verschillende redenen waarom klanten ontrouw worden. 1. Tekortkomingen in de prestaties van het bedrijf of het product · fouten in de prestatie (met of zonder schade) · verouderde technologie of probleemoplossing of te weinig onderscheidende producten of service · fouten in facturen 2. Interactieproblemen tussen de klant en medewerkers · te weinig interesse voor behoeften en wensen · onbeleefdheid / onachtzaamheid · gebrek aan kennis/ervaring · geen goede 'chemie' tussen de medewerkers en de klant 3. Prijstechnische problemen · te hoge prijs · niet of nauwelijks gecommuniceerde prijsverhogingen · ondoorzichtige prijsvorming 4. Onaangenaamheden / wachttijden · te lange transporttijden · levertijden voor producten · wachttijden voor service 5. Reacties op problemen en klachten · ontkennende reactie · geen reactie · weinig tegemoetkomende reactie 6. Ethische problemen · oneerlijk gedrag van medewerkers · intimidatie van klanten · onduidelijkheden in het tot stand komen van de prestatie · ecologische, sociaal-maatschappelijke conflicten Wordt er teruggebeld Help je een klant 5 minuten voor sluitingstijd Allemaal weten wat er speelt Binnen 3x de telefoon opnemen Klacht = kans

Besteed actief aandacht aan uw klanten Wie zijn mijn klanten? Hoe vaak bestellen ze? Hoeveel contact heb ik met ze? Wat verdien ik aan mijn klanten? Wat kan ik van mijn klant leren? Wat kan ik aan mijn klant leren? Wat willen ze/ voorzien van relevante info, passende dienstverlening Challenger Verkoop = hoe ga jij hun inkoopproces verbeteren (dat is even wat anders dan verkopen)

Neem het stuur in handen Actief: Verkoop is de resultante van je business. Je bent aan het stuur Niet passief: laat niet de boekhouder de reflectie geven over wat je hebt gedaan=te laat.

Houd het eenvoudig Houd het helder (voor iedereen) Efficiënt (tijdswinst!) Effectief (juiste aandacht voor juiste klant)

Relatiebeheer software ondersteunt klantgericht ondernemen Demo: de basis

Bedankt voor uw aandacht! Evaluatieformulier Bedankt voor uw aandacht! ABM ICT MSC-Consultancy Jurrit Szarafinski Ingrid Römer E: j.szarafinski@abmict.nl ingrid.romer@msc-consultancy.nl T: 0118-678990 M: 06-26 787 134