Training Rolmodellen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het seminarie Waar ik aan denk? Jezus zei: Als je bidt, wees dan niet als de hypocrieten, die opstaan in de kerk en op de hoek van de straat, zodat iedereen.
Advertisements

Intergenerationele en interculturele communicatie tot stand brengen en beroepsvaardigheden transparant maken Final confere 011 in Sofia 1.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Workshop creatief brainstormen
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen 15 mei t/m 15 juni 2014.
Hogescholen in Dialoog
12 april 2005Workshop Auteursrechten en institutional repositories DARC-2 Workshop Inleiding over auteursrechten en institutionele repositories door Marijke.
Teachers of the 21st century iearn conferentie juli 2009 Doelen: Effectief partnerschap op lokaal, regionaal en internationaal niveau tot stand brengen.
Legal disclaimer: The sole responsibility for the content of this presentation lies with the authors. It does not represent the opinion of the European.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie
EUROPEES PROJECT ASINP With the financial support from the Prevention of and Fight against Crime Programme of the European Union European Commission –
Deel anders, mijn organisatie
Jaap van Lakerveld Directeur
BSc Honours Programme Informatiebijeenkomst. 30 credits extra Samenwerken met studenten uit andere opleidingen Verdieping binnen je eigen opleiding Persoonlijke.
I made this presentation, which will not been published, for those who like soft music. Enjoy it. I maakte deze presentatie, die niet gepubliceerd wordt,
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren[Edu/007] thema: Waiter…. can-do : kan in alledaagse situaties onbekenden aanspreken © Anne Beeker Alle rechten.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Wat staat er achter de blokjes? Vlgnd. dia Instructie: 1.De maker plaatst foto’s achter de blokken van elke dia. Om te spelen: 1.Bedenk (eenvoudige)
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Factor4, Charles-Henri Bourgois, Johan Coolen Brussel, 2 April 2015.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
The sole responsibility for the content of this presentation lies with the Clean Fleets project. It does not necessarily reflect the opinion of the European.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Onderzoek in beweging in de klas en in de lerarenopleiding
Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar Tel: 09/ Fax: 09/
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Vragende/ontkennende zinnen. 1.Met behulp van to do Betalen wij de rekening? Do we pay the bill? Wij betalen de rekening niet. We do not pay the bill.
1 EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Discussiegroepen - resultaten
Minor Project- en Programmamanagement
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Flexible Learning in European Retail Presentatie 5 de Meeting in Ceske Budejovice.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Introductie SW-Vircamp / VIRCLASS Remmelt Veenkamp, INH This presentation reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible.
Module 2 Handreikingen voor trainers 1.
Hoe lang nog fossiele brandstoffen? Henk Grootveld, Hoofd Trends Investing & fondsbeheerder Rolinco Amsterdam, maart
EPALE With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union Wat? Voor wie? Waar? Waarom? Hoe? En jullie?
Guides for gutter Text colours R 27 G 66 B 152 R 0 G 0 B 0 R 127 G 127 B 127 Background.
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Coöperatieve werkvormen DOEL Kennismaking met coöperatief ondernemerschap De studentencoöperatie als praktijkgerichte leervorm.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
Jaap van Lakerveld Directeur
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Salt & Light Zout & Licht
Connectief Connectief.
Laaggeletterdheid en de BPV
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Visie mediawijsheid KB
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
Welkom bij Workspace 365, kunnen wij ergens bij helpen
MAKING A BAND.
Participatory Action Research
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
Tool WD-3: Verbinding met de wereld van de tuinbouwindustrie
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Training Rolmodellen

Wat gaan we doen? Introductie en kennismaking Wat is POLRAD? En wat is polarisatie en radicalisering? Wat is een rolmodel? En wat houdt het in om een POLRAD rolmodel te zijn? Wat ga je als rolmodel doen? En hoe breng je jouw verhaal het beste over? Instructie voor de trainer: maak aan het begin van de training duidelijk wat de deelnemers kunnen verwachten (hoe lang duurt de training, wat is het programma, etc.). Ter introductie kun je het filmpje gebruiken waarop bestaande rolmodellen van VWNN, Barkema & De Haan en van de MJD zich kort voorstellen. Dit filmpje is bedoeld om de toekomstige rolmodellen welkom te laten voelen. With the financial support of the Prevention of and fight against Crime Programme European Commission – Directorate General Affairs

Introductie en kennismaking Instructie voor de trainer: kennismakingsoefening of gesprekken met toekomstige rolmodellen

Wat is POLRAD? POL = Polarisatie RAD = Radicalisering Wat houden deze begrippen nu in? Waar denken jullie aan? Instructie voor de trainer: je zou hierbij de poster kunnen gebruiken (zie volgende dia).

Instructie voor de trainer: je zou hierbij de poster kunnen gebruiken (zie volgende dia) of voor je eigen land een poster kunnen maken.

Wat is POLRAD? Polarisatie: tweedeling (in samenleving) Radicalisering: meningen en opinies opleggen ( gaat vaak met agressie gepaard) Polarisatie = niet per se negatief! Wederzijds begrip Iedereen heeft polariseert (heeft vooroordelen) Instructie voor de trainer: ga het gesprek met de deelnemers aan over polarisatie en radicalisering. Sluit aan bij de belevingswereld van de deelnemers. Kleine groep radicaliseert (strafbare feiten)

grensoverschrijdende Het project POLRAD Tegengaan van grensoverschrijdende Polarisatie & Radicalisering

Benadering/inzet op eigenkracht Het project POLRAD Preventie activiteiten SAMEN met een rolmodel Voorlichting, presentaties, gastlessen en aangaan van dialoog (MEET2KNOW – MENSENBIEB - EXPRESSTV – SOMALIERSPROJECT – MULTIPROBLEMJONGERENPROJECT) Verspreiden van…. Bewustwording van samenleving Benadering/inzet op eigenkracht

Wat is een rolmodel? Noem hier kernwoorden die bij jouw rolmodel passen Iemand met een voorbeeldfunctie Noem hier kernwoorden die bij jouw rolmodel passen Iemand die het gesprek met anderen durft aan te gaan Actieve bijdrage aan samenleving en eigen omgeving

POLRAD rolmodel Spelen een essentiële rol in programma’s en activiteiten Met jouw verhaal een voorbeeld geven aan anderen EN: bijdragen aan het voorkomen van negatieve polarisatie Met als belangrijk doel: een olievlek creëren.

Wat ga je doen? Als POLRAD rolmodel ga je ……invullen…. Wat is jouw publiek? Hoe sluit jouw verhaal hierop aan? Wat zijn de Do’s and dont’s Wat zou je graag nog verder willen leren? Wat heb je nodig voor jouw presentatie? Instructie voor de trainer: geef informatie wat aansluit bij de activiteit waarbij het rolmodel ingezet gaat worden, zodat hij/zij optimaal is voorbereid als rolmodel in de praktijk.

Oefenen met je presentatie

Disclaimer With the financial support of the Prevention of and fight against Crime Programme European Commission – Directorate General Affairs The information and views set out in this publication are those of the author(s) and do not necessarily reflect the official opinion of the European Union. Neither the European Union institutions and bodies nor any person acting on their behalf may be held responsible for the use which may be made of the information contained therein. Reproduction is authorised provided the source is acknowledged. © juli 2014 CMO Groningen, Barkema & de Haan, VWNN, Overstag Uitvoering, MJD Groningen