Verbinding G- en K-buurten met Gaasperpark na verbreding A9
Verbreding A9 door RWS
Barrière tussen twee wijken Verbreding en ondertunneling A9 volgens RWS: opheffing van de barrièrewerking van de A9 door de aanleg van een park op het tunneldak de tweedeling in het stedelijk gebied grotendeels ongedaan maken Gevoel bewoners: Laatste rechtstreekse, toegankelijke en veilige voetgangers- en fietsverbinding van de G- en K-buurten naar het Gaasperpark komt te vervallen A9 vormt onneembaar obstakel voor bewoners
Voorstellen RWS verbetering fiets- en voetgangersverbindingen
Op de kaart Blauw: in 2015 te verbreden fietspad langs de Provincialeweg Paars: in 2015 aan te legen nieuw (en deels bestaand) voetpad Groen: in 2020 aan te leggen nieuw fiets- en voetpad aan de noordzijde van de Loosdrechtdreef (mits ruimtelijk inpasbaar) Wit: in 2021 aan te leggen nieuw fiets- en voetpad uit het Tracébesluit Geel: fiets- en voetpad uit het Tracébesluit dat vervalt Oranje: locatie onderzochte voetgangersbrug
Voorstel initiatiefgroep en belangengroepen: brug met liften
Voordelen brug met liften Toegankelijk voor iedereen (mensen met rolstoel, rollator, scootmobiel, kinderwagen, hond en fietsers) Kortere looproute dan voorgestelde alternatieven
Impressie 1: Brug met liften
Impressie 2: Brug zonder liften
Impressie 3: Brug zonder liften
Stappenplan initiatiefgroep Brief aan wethouder Litjens (Openbare Ruimte) Petitie bewoners