Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 4

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Thema 7 Les 1a Smaak. • recensie = een tekst waarin je opschrijft wat je ervan vindt.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Leerlingenenquête •91% van de uitgedeelde enquêtes zijn terug binnengekomen. •Het 1 ste leerjaar heeft niet deelgenomen aan de enquête.
Leerlingbemiddeling / mediation
Veilig internet Mediawijsheid
Thema 4 Les 6a Herinneringen
Tu me décourages, docteur! Aids, virussen, wereldwijd geweld, virussen, lichaam, torenhoge vloed. In medicijnen gevangen. Stoppen? Onmogelijk. Veroordeling:
ZAND EN STEEN.
Dit is Isabel 1.
Thema 7 Les 6a Smaak. de kwaliteit = als iets mooi / goed gemaakt is = hoe iets is.
Kinderen op De Schouw maken ook hun eigen keuze
Zinsdelen zijn net puzzelstukken!
Wat gaan we leren in groep 5
Godsdienst.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
met mensen die niet horen je kunt het achterwege laten
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Thema 6 Les 11a Gevoelens.
Interpreteren van data
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2
© Wilma de Hond 2015.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Woordenschat groep 5, thema 7, les 4
Woordenschat groep 5 Thema 3 Les 3
Woordenschat groep 5, thema 6, les 2
Woordenschat groep 5, thema 7, les 1
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 6
Woordenschat groep 5 Thema 10 Les 6
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 6
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 5
Woordenschat groep 5, thema 6, les 1
Woordenschat groep 5, thema 6, les 4
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 3
Woordenschat groep 5, thema 6, les 3
Dictee 6.2 succes.
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 2
ZAND EN STEEN.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 5
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 4
Woordenschat groep 5 Thema 5, les 3
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 2
Woordenschat groep 5, thema 6, les 5
gezien vanuit het oogpunt van de informaticus
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst. ZOMER © Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Wie ben ik? Zoë Kol juf van groep 5 en 6.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Thema 3 Nieuw nieuw nieuw!. Les 3.1 elleboog industrieën eigenschappen profeet historisch.
Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?. De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
V eenlab Alles over, en meer.
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Xperience Liefde en relaties
Woordenschat groep 5 Thema 9 Les 4
Woordenschat groep 5 Thema 10 Les 6
Ouderbijeenkomst.
BLOKBOEK - NATUUR 7 LES 3 – DE HERSENEN.
Political Communication & Journalism
blok 2 les 4: contact met elkaar
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
De stilte is een prachtige taal die weinig mensen kennen.
Medianest is een initiatief van Mediawijs en LINC – waarbij we samen met20+ experts (ac ademisch en uit het veld) informatie in klare taal creëerde rond.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Toolbox Europese Parlementsverkiezingen 2019 – mbo entree en niveau 2
Transcript van de presentatie:

Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 4 Deze woorden leer je vandaag: het themawoord het themawoord muisstil kliederen omschrijven de advertentie meedoen het dictee het thema het schoolbord opzeggen

het dictee

de advertentie Een stukje in de krant om iets te koop aan te bieden.

het dictee Een taaloefening om te zien of je de woorden zonder fouten kunt opschrijven.

kliederen Knoeien en morsen, je maakt dingen vies.

meedoen Je doet het zelfde als alle anderen.

muisstil Heel stil, niemand praat of maakt lawaai, je hoort helemaal geen geluid.

omschrijven Je vertelt er iets meer over zonder het woord te zeggen, je noemt eigenschappen van het woord op.

opzeggen Hardop uitspreken.

het schoolbord Een bord waar de juf of meester iets opschrijft voor de kinderen, dit is meestal met een krijtje. Behalve bij het digi-bord.

het thema Een bepaald onderwerp.