A9 en Gaasperdammerpad Fietsersbond illustratie 1 bij onze brief van 16 april 2014.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praktisch verkeersexamen
Advertisements

Toekomst voor buisleidingen
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
1 Buurt Werk Groep februari 2007 – definitief reactie op modellen 1,5 & 14b Parooldriehoek Verantwoording afbeeldingen: - Afkomstig uit presentatie van.
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Publieke Ruimte “Where life swirls?!” Workshop DSP: Publieke Ruimte in SV-Wijken Hanneke Schreuders – SEV Pagina 1 van 4 Titel | 00 maand 2009 | blad 1.
Aanpak en Resultaten Verkeers- en vervoersstudie AMC
Rijnwoude Kernberaad 2008 Koudekerk aan den Rijn Peter Bakker 30 september 2008.
Brienenoordbrug ROTTERDAM.
Jan van der Horst, Fietsersbond Utrecht Stad
Verkeer - vervoer Veel? Een bus moet zich maar 1 keer verplaatsen (weinig verkeer) om 50 personen te transporteren (veel vervoer)
Overdwars door Utrecht - Noordwest
De Dynamische Waardestelling
Presentatie Vroonermeerbos
Model-handelingsprotocol AMHK 10 uitgangspunten
Expertmeeting DBFM-project A6 Almere Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere Ingeborg Ligtenberg Projectmanager A6 Almere Havendreef-Almere Buiten-Oost.
S4 – project De Telefooncentrale te Doetinchem.
Aan- & afvoer MFA Skoatterwâld Juni 2007 Werkgroep Wijkraad Skoatterwâld.
In het verkeer.
Uiteindelijke Ontwerp
Jeugd~verkeersexamen
Activiteitenbesluit en geluid
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 42 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit Hoogebockstraet à celui.
Reconstructie Energieweg
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
Informatie Optocht 2014 Vastelaovedzottelaand te houden op zaterdag 1 maart Organisatie: stichting karnaval “de Vastelaovedzotte”
Onderwerp 1 NvR / Schetsontwerp Havenkwartier 8 juli 2009 Informatieve bijeenkomst Deelnemers burgerparticipatie, raadsleden en belangstellenden 8 juli.
Woonlastenbenadering Stadlander
Dromen voor IVN weerslag inspiratiesessie ‘Innovators gezocht’ aan de hand van beeldassociaties Grafiti: geen idee wat het is, mooi prentjes, veel kleuren,
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
Recreatief fietsen: nog een hele uitdaging
Aanpak Verkeersonveiligheid Fietsverkeer 17 april 2014.
Welkom. Terugblik 12,5 jaar BST Oprichting BST in 2002 door Ed de Roos, Karin van der Velde, Peter Vermijs Klankbordgroep, buurtcafé, overleg met gemeente.
Verbinding G- en K-buurten met Gaasperpark na verbreding A9
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
"Hoogwaardig fietsnetwerk Twente" Hoofdonderzoek
Recreatief fietsen in Het Groene Woud:
Infovergadering Octopusplan. 1.Wat is het Octopusplan? 2.Resultaten 3.Interesse om deel te nemen? infovergadering Octopusplan.
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Infovergadering Octopusplan. 1.Wat is het Octopusplan? 2.Resultaten 3.Interesse om deel te nemen? infovergadering Octopusplan.
“Groot onderhoud Huis ter Duinstraat / Nieuwe Zeeweg” Afdeling Openbare Werken Dhr. P. Verhoef Doel presentatie: informerend.
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Station Grubbenvorst – Greenport Venlo
Bestemmingsplan Buitenwatersloot voormalig Combiwerk Presentatie voor de Commissie Ruimte Verkeer en Wonen 27 oktober 2014.
Presentatie dijkversterkingen Kruiningen- en Zimmermanpolder.
Beheer van rioleringen Zoneringsplan Centraal gebied Collectief te saneren gebied Individueel te saneren gebied Beheer grachten en waterlopen Wijkoverleg.
Reconstructie Energieweg Bewonersavond: 14 februari 2012 Door: Hendrik-Jan Punt (Heijmans)
1 Klankbordgroep Infrastructuur en Groen De Nolle 29 november 2010.
Verkeersdoorstroming Gouda Integraal bekeken en aangepakt Raadspresentatie 21 juni 2010.
 Haltehaven is niet toegankelijk te maken, omdat:  Haltehaven is niet diep genoeg;  Haltehaven is niet lang genoeg voor een gelede bus;  Bomen en parkeervakken.
 Niet toegankelijk te maken, omdat in het busperron een inrit gesitueerd is. Bushalte Altaarstraat te Schinnen, rijrichting Sittard (noord)
Inloopavond Herinrichting dreef 12 april 2017
Hartelijk welkom Contactmiddag 1.
Verbinding of barrière? N3, verbinding of barriere?
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Wijkverkeersplan Wilhelminapark (& Lyceumkwartier-Zuid)
Hartelijk welkom Contactmiddag 1.
Dordtse Mijl Aanpak openbare ruimte
WELKOM.
Toelichting commissie Fysieke Leefomgeving,
Hier een snelle en goedkope oplossing voor Stabroek.
Voorbereiding locatie FrieslandCampina Bedum op toekomstige uitbreiding 19 april 2018.
Hartelijk welkom Contactmiddag.
Tijdelijke fietsbrug Itteren
Transcript van de presentatie:

A9 en Gaasperdammerpad Fietsersbond illustratie 1 bij onze brief van 16 april 2014

Geerdinkhofpad

Door opheffen tunneltje Geerdinkhofpad onder de A9 loopt de verbinding tussen Kantershof en het Gaasperpark via de Provincialeweg en verkeerslichten. Probleem 1:

Wens: Een fietspad aan de noordzijde van de Loosdrechtdreef dat aansluit op het tunneltje onder de Loosdrechtdreef.

De oprit naar de nieuwe fietsbrug over de Gaasp loopt vanaf de Provincialeweg via een omweg door het Gaasperpark. Probleem 2:

Wens: Een fietspad aan de noordkant van de Loosdrechtdreef dat op een nader te bepalen locatie aansluit op de oprit van de fietsbrug.

Knelpunt bij oplossing probleem 1 en 2: Door de nieuwe ligging van de A9 is er te weinig ruimte voor een fietspad tussen de A9 en de Loosdrechtdreef (RWS).

De verbinding tussen metrostation Gaasperplas en de nieuwe fietsbrug over de Gaasp loopt via een omweg door het Gaasperpark. Probleem 3:

De verbinding tussen IJburg en AMC loopt via een omweg door het Gaasperpark. Een reeds bestaande alternatieve route is slechts 240 meter langer en een stuk comfortabeler. Probleem 4:

Oplossing van de 4 problemen: Verplaats bij de reconstructie van de Loosdrechtdreef tussen tunneltje en Provincialeweg het fietspad van de zuidzijde naar de noordzijde van de dreef. Verlaag het fietspad langs de dreef ten westen van het tunneltje zodat het aansluit op het tunneltje.

Dit geeft een directe verbinding tussen metrostation Gaasperplas en nieuwe fietsbrug

en een snellere en comfortabelere verbinding tussen IJburg en AMC.

luchtfoto van tunneltje Geerdinkhofpad / Loosdrechtdreef

plattegrond van tunneltje Geerdinkhofpad / Loosdrechtdreef

De geplande rode verbinding gaat op verzoek van de bewoners van Kantershof niet door. De Fietsersbond vraagt sinds de zienswijze OTB 2010 om de groene verbinding (niet voor brommers en snorfietsen)

 Gaasperdammerpad