Tevredenheidsenquête MUGreg Analyse en overzicht van de resultaten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Michiel Costers FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de voedselketen en Leefmilieu - BAPCOC SPF Santé publique, Sécurité de la chaîne alimentaire et Environnement.
Advertisements

Het secundair onderwijs
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
De elektronische verzamelaanvraag Ruben Fontaine Markt- en Inkomensbeheer – dienst Aangiftes.
Werkwoorden d t dt.
WAAROM? Onderzoek naar het meest geschikte traject voor de verlenging tot in Sint-Niklaas van het bestaande fietspad naast de Stekense Vaart en de Molenbeek.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Een nieuwe website voor het FAVV ? RC van 28 mei 2008 Federaal Agentschap voor de Veiligheid.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
DSH : praktische afspraken Leuven 2 februari 2009.
Registratie van de TDI-variabelen met de Registratiemodule van het Technisch Platform Versie Rue Juliette Wytsmanstraat 14 | 1050 Brussels |
MUGREG rapporten Individuele en nationale statische en dynamische rapporten Agnes Meulemans & Luc Van Camp Studiedag MUGREG 28 maart 2013.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Vennootschapsbelasting Aj 2011
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
Workshop Nieuwe begroting
Stagedagboek IAB opleiding - 16/02/2013.
Weddeschalen & Weddebijslagen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Passie - Verrijzenis Arcabas
Nucleair risico. Wat te doen bij een nucleair ongeval
UREG Doelstellingen, Methodologie en Planning
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Softwarepakket voor het catalogeren en determineren van fruitsoorten
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 WIJZIGINGEN UNIEK VERSLAG. 2 Agenda Verbeteringen Veranderingen formulieren Praktische herinneringen Nieuwe formulieren Sociale en culturele participatie.
Pasen & Pinksteren op één dag!
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ? e-HR, Pistes voor de.
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT 1 Introduction Journée d'étude e-HR: un rêve ou un cauchemar ?
SPF SANTE PUBLIQUE, SECURITE DE LA CHAINE ALIMENTAIRE ET ENVIRONNEMENT FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU Cel Informatica,
Informatiebad sociaal infopunt Demo portaalsite. Lokaal Sociaal Beleidsplan – sociaal infopunt 2 Demo portaalsite Je vindt de portaalsite door te surfen.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
Vragenlijst ketencoördinatoren
aanvallen moeten ten allen tijden worden weerstaan
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu 1 Integratie van biodiversiteit in EMAS 2nd Stakeholders Dialogue EMAS 4 oktober 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Belgacom Bizmail ONEway voor Leveranciers
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Oefeningen Workshop RIE Gemeenten
22/11/ DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Facet De beveiligde site en de beheerder Facet.
ZijActief Koningslust
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Transcript van de presentatie:

Tevredenheidsenquête MUGreg Analyse en overzicht van de resultaten Eveline Depuijdt Celhoofd Databankbeheer 28 maart 2013 Dienst Datamanagement DG1 FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID van de VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU

0. Agenda 1. De vragenlijst A. Beschrijving van de vragenlijst B. Feedback van de enquête B1. Toegang tot de feedback 2. Analyse en oplossingen A. Inleiding B. De adressenmodule C. Module (autosnel)wegen D. Medische gegevens E. Fiches downloaden F. Opvolging vragen en/of problemen G. Communicatie met de FOD Volksgezondheid 3. What’s next?

1. De vragenlijst A. Beschrijving van de vragenlijst Samenstelling? Stap 1: Creatie vragenlijst A. Beschrijving van de vragenlijst Samenstelling? - 62 vragen en sub-vragen - Alle aspecten van de MUG kwamen aan bod - Eén maand ter beschikking v/d MUGfuncties (midden maart tot midden april ’12) Doel? - Peilen tevredenheid van de gebruikers - Oplijsten problemen - Verbetervoorstellen ontvangen - Ontwikkeling applicatie rekening houdende met de verbetervoostellen Stap 2: Terbeschikkingstelling gedurende 1 maand Stap 3: 97 deelnames

A. Beschrijving van de vragenlijst De vier onderdelen van de vragenlijst: a) MUG-applicatie: Toegang Aanmaken fiche: ingave ZN, uren, ICD9-codes, downloaden fiches, …

b)

c) d) Persoonlijke gegevens  Om nadien o.a. feedback ook te kunnen teruggeven.

1. De vragenlijst B. Feedback van de enquête Wat? - Resultaten en analyse van de enquête - Overzicht verbetervoorstellen - Ter beschikkingstelling via Portahealth RIP Voor wie? Enkel voor de participerende MUGfuncties

B1. Toegang tot de feedback Toekennen rol « SMUREG_REPORT_VIEWER » (Via de LB Portahealth) LB hulp nodig bij toekennen rol? www.health.belgium.be  Gezondheidszorg  zorginstellingen  registratiesystemen  Ph  helpbestanden  toepassing ‘administratie ZH/gebruikersbeheer’ b) Aanloggen Stap 1: http://www.health.belgium.be/mugreg

Stap 2: Ingave burgertoken of eID Stap 3: Selecteer ‘MUG rapporten’

Stap 4: Selecteer « Gebruikerstevredenheidsenquête » Stap 5: Feedback raadplegen

2. Analyse en oplossingen Inleiding Analyse van de resultaten leert ons dat de ontevredenheid betrekking heeft op: - De adressen –en routemodule - De ICD 9-lijst - Downloaden van de fiches - Beheer en opvolging vragen contactcenter Eranova - Toegang tot informatie

2. Analyse en oplossingen B. Adressenmodule Stap 1: Openen van de module Stap 3: Ingave adres Stap 2: Ingave gemeente/stad en/of postcode

B. Adressenmodule Twee gedetecteerde problemen: a) Onbestaande adressen b) Traagheid van de procedure Nieuw: a) Link naar Teleatlas: Reeds bestaande b) Publieke plaatsen: In ontwikkeling Traagheid systeem: Via SDS’en  zal het adres al worden meegegeven dus dan zal het sowieso sneller en correcter gebeuren.

B. Adressenmodule Link naar Teleatlas Wat? Staatnamen toevoegen/wijzigen Teleatlas = Leverancier geografische data MUGreg - Iedereen kan straatnamen toevoegen Stap 1: http://mapinsight.teleatlas. com/mapfeedback/index.php Surfen naar de link: eerst vragen NL en FR

Stap 2: Ingave ontbrekende straat via straatnaam of coordinaten Adres intypen en dan zal die pin beginnen pinken  verslepen naar de correcte plaats

Stap 3: Klikken op ‘zoeken’ en de plaats ‘vastpinnen’

Stap 4: Geef een beschrijving van de wijziging bv. Adres Kiezen voor adres  daarna vraagt het systeem wil je dit veranderen of toevoegen?

Stap 5: Klik op ‘verstuur’ en valideer u actie Opgelet: De doorgevoerde wijzigingen worden niet direct aangepast in de MUG-applicatie. De updates van teleatlas vinden om de 3 à 6 maanden plaats.

B. Adressenmodule b) Publieke plaatsen - Momenteel onderzoeken we de mogelijkheid om publieke plaatsen toe te voegen via een systeem van favorieten. - U zal hiervoor verschillende adressen zelfstandig kunnen koppelen aan een zelf gekozen libellering. Bv. Ommeganglaan 45, 9340 Lede  Sporthal Lede Dit selecteren en adres komt automatisch in de fiche

2. Analyse en oplossingen C. De routemodule Stap 1: Openen van de module Stap 2: Ingave nationale weg of autostrade Stap 3: Ingave locatie

C. De routemodule Twee punten van ontevredenheid: 1) Moeilijke ingave (autosnel)weg 2) Traagheid van het systeem Twee oplossingen worden momenteel onderzocht: Namen van belgische en europeese snelwegen koppelen. Herkenning locatie via kilometerpaal

3. De routemodule a) Namen van belgische en europeese (autosnel)wegen koppelen Momenteel kan elke belgische (autosnel)weg geconverteerd worden naar de europeese (en visa versa) op basis van onderstaande lijst. Toekomst: Automatische koppeling? Status? Onderzoek lopende

C. De routemodule b) Herkenning locatie via kilometerpaal Ingave kilometerpaal, gelinked aan naam van de weg  Automatische herkenning van de stad of gemeente Voordeel? Snellere codering Status? Ongoing

2. Analyse en oplossingen D. Medische gegevens De grote ontevredenheid bij de medische gegevens heeft betrekking op de ICD9-codes. Bijna 70% van de deelnemers klagen dit onderwerp aan. Twee redenen: Moeilijk om correcte code te vinden Beperkte lijst (800 codes): welke?

D. Medische gegevens Twee oplossingen: Publicatie beschikbare ICD9-codes. Waar? Website FOD : Rubriek MUG  Richtlijnen  Lijst ICD9-codes 2) Haalbaarheidsstudie intregratie volledige ICD9-lijst. Status? Ongoing

2. Analyse en oplossingen E. Downloaden fiches Vroeger? Max. 50 fiches downloaden per keer Nu? Max. 300 fiches downloaden per keer

2. Analyse en oplossingen F. Opvolging vragen en/of problemen Tot 17 februari ’13: Opvolging vragen en/of problemen = bevoegdheid contactcenter Eranova MAAR: Grote ontevredenheid omwille van: - Het onthaal - Gebrek aan bevredigende antwoorden - Laattijdige antwoorden

F. Opvolging vragen en/of problemen Verschillende acties werden ondernomen om werking van het contactcenter te verbeteren: - Betere interne opvolging en overlegmomenten - (Bijkomende) opleiding + opvolging en herwerking FAQ - Nieuw opvolgingssysteem m.b.t. vragen Maar: Ondanks deze initiatieven kon men de kwaliteit van het contactcenter niet (voldoende) opkrikken.

F. Opvolging vragen en/of problemen Vanaf 18 februari 2013: De FOD Volksgezondheid nam de rol van het Helpdesk MUGreg over. U kunt ons op twee manier bereiken: - Telefonisch: 02/524 85 14 (Benoit Schyns) ou 02/524 86 65 (Wendy Baten) - par mail: info.smurmug@gezondheid.belgie.be

F. Opvolging vragen en/of problemen Voor vragen via mail: - Nieuw formulier toevoegen - Beschikbaar op de website  Rubriek MUG  Helpdesk

F. Opvolging vragen en/of problemen Welke info hebben wij zeker nodig? Datum en tijdstip incident Duidelijke en volledige pintscreens Waarom? Hoe preciezer bovenstaande informatie, hoe sneller en correcter wij Uw probleem kunnen oplossen.

2. Analyse en oplossingen G. Communicatie met de FOD Volksgezondheid Na analyse van de resultaten blijkt dat het hoofdprobleem m.b.t. de communicatie betrekking heeft op de toegankelijkheid van de informatie om de website van de FOD.

G. Communicatie met de FOD Volksgezondheid Hoofdscherm MUG: Toevoeging van een nieuw kader met a) Een link naar de gebruikershandleiding b) Een link naar de webpagina van de MUG (website FOD Volksgezondheid) c) De coördinaten van de helpdesk

G. Communicatie met de FOD Volksgezondheid a) Link naar de gebruikershandleiding Voordeel? Steeds correcte link

G. La communication avec le SPF Santé publique b) Een link naar de webpagina van de MUG (website FOD Volksgezondheid)

- Communicaties naar de MUG-contactpersonen en rondzendbrieven b) Een link naar de webpagina van de MUG (website FOD Volksgezondheid) Op deze pagina kunt U allerhande informatie m.b.t. de MUG terugvinden: - Contactgegevens Helpdesk + formulier - Communicaties naar de MUG-contactpersonen en rondzendbrieven

3. What’s next? Volgende werkzaamheden dienen nog uitgevoerd en/of verder opgevolgd te worden: - Actualiseren van de gebruikershandleiding - Problemen van de gebruikers nauwgezet (blijven) opvolgen - Blijvend openstaan voor suggesties en verbetervoorstellen - De niet voltooide verbetervoorstellen opvolgen en hieromtrent communiceren naar de sector - Proactief blijven

Bedankt voor Uw aandacht!