IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
Uitsluiting en discriminatie
Innovatieroutes in de Zorg
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Monitor Amateur Kunst (de MAK) oorsprong en ontwikkeling Amalia Deekman & Joep Wils 21 juni 2012.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Opvattingen en initiatieven t.a.v. schoon, heel en veilig
Van uitleggen leer je het meest
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
De economische positie van EU-landen Crisis in de EU.
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
FNV SAMEN IN BEWEGING VOOR KOOPKRACHT EN ECHTE BANEN! 30 NOVEMBER IN DE JAARBEURS, UTRECHT 1.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Marco Oving Projectleider
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Symbiosis onderzoek naar Sourcing Succes in Nederland
Ziekenhuisfysiotherapie Helen Andersson Voorzitter NVZF 2013 en verder Themabijeenkomst; HartOK’s up to date.
Exploderende Zorguitgaven Presentatie Anne Mulder 16 september 2011.
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
7/15/2014 Zorg voor elkaar en de rol van de overheid vanuit het perspectief van kwetsbare mensen.
Randstad Werkmonitor state of mind arbeidsmarkt (werknemer perspectief) juli – augustus 2007 B
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Beleving van kwaliteit en service in de fotovakhandel In opdracht van SNF/HBD Door Renske Wolfs.
Sportcafé Amsterdam Zuid
Patiëntenemancipatie Wanneer is het genoeg?
Mexico en de VS, een wereld van verschil.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Preventie van ongeplande zwangerschap Dirk Avonts Centrum voor Huisartsgeneeskunde Universiteit Antwerpen.
Bekijk het wonderlijke Mensen doen in hun leven veel ervaringen op. Bij nieuwe of opmerkelijke gebeurtenissen kunnen zij zich verbazen of “verwonderen”.
Regionalisatie Oost Brabant
RECHT OP ZORG COLLECTE KERK IN ACTIE WERELDDIACONAAT 14 T/M 21 JUNI.
Welke minimale winst streven we na bij adjuvante behandeling en
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Pillen in de media | C0653| | ©TNS NIPO | 1.
Welke acties ondernemen Groningers om voorzieningen te behouden? Carola Simon.
Maatschappelijke stages Een onderzoek over maatschappelijke stages onder leerlingen, kunstencentra, amateurkunstverenigingen en stagemakelaars.
Hoe scoort het curatieve zorgstelsel in een land in 2013
Actief burgerschap voor en door ouderen: wat mogen we verwachten?
ENQUETE ORA.
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
1. Decentralisatie van overheidstaken naar gemeenten Gemeenten worden in 2015 verantwoordelijk voor: - jeugdzorg, - werk en inkomen en - zorg aan langdurig.
Doel onderzoek : ALGEMEEN : De kwaliteit van leven in de verschillende zorggroepen. Is er een verband tussen : veranderingen in fysieke, psychische en.
Branche analyse Boekhandels 2014
1 Michiel Verbeek November 2014 Waarom gaat de economie niet een beetje beter?
Een gezonder Nederland VTV-2014
Vergelijking Wijkraadpleging Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern 2014 voor Wijkraad Leidsche Rijn en Vleuten-de Meern.
Kennismanagement & Sociale media
Made by: BadBoysBroekhin
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
FADO 2011 Stigmatisering van Verslaafden ‘In de driehoek’, Utrecht, 17/11/2011 Masha Spits & Suzan Oudejans Mark Bench VOF.
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
Psychosociale begeleiding bij niertransplantatie
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Vragenlijst sociale media en beeldscherm gebruik
De Kracht van Communicatie
over verbouw en nieuwbouw
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
Procesevaluatie zomerscholen 2015
Transcript van de presentatie:

IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013 Wat vindt Nederland van de ziekenhuizen en de ziekenhuiszorg?

Hoofdvraag imago-onderzoek Hoe kijken consumenten en patiënten aan tegen de ziekenhuisbranche en wat zien zij als belangrijkste pijlers voor goede zorg? Ondervraagden: 1031 Nederlandse burgers van 18 jaar en ouder

Achtergrond van het onderzoek De zorg vormt een belangrijk onderdeel van de Nederlandse economie. De gezondheidszorg is goed voor ruim 15 procent van het bruto binnenlands product, ofwel 92 miljard. Een kwart van de zorguitgaven gaat naar medisch-specialistische zorg, ofwel 24 miljard. Ruim 7 miljoen patiënten krijgen jaarlijks een vorm van medisch-specialistische zorg.

Tevredenheid, vertrouwen & imago Ziekenhuizen krijgen een 7,4. Deze ruime voldoende is een prima score.

Tevredenheid, vertrouwen & imago per regio Consumenten en patiënten in het Noorden (7,6) zijn iets positiever over de Nederlandse ziekenhuizen dan in de Randstad (7,3).

Kenmerken ziekenhuizen Ondervraagden vinden de ziekenhuizen zeer deskundig. Maar ook van hoge kwaliteit, klantgericht en persoonlijk. Deze drie waarden hebben een positief effect op het imago van de ziekenhuizen.

Perceptie op kwaliteit De perceptie op kwaliteit van ziekenhuiszorg wordt grotendeels bepaald op eigen eerdere ervaringen of ervaringen van naasten. Veel ‘zachte waarden’ als aandacht, respect en begrip en vriendelijkheid spelen ook een rol. ‘Harde waarden’ als hygiëne en uitleg over de behandeling tellen ook sterk mee.

Fusies Ondervraagden staan neutraal tegenover fusies of hebben daar geen duidelijke mening over. De bezuinigingen worden als belangrijkste reden van fusies genoemd. Positieve argumenten zijn het efficiënter helpen van patiënten, kennisdeling en investeren in medische apparatuur.

Rol van media en internet 20 procent van de consumenten volgt een ziekenhuis via social media. 30 procent vindt het belangrijk dat ziekenhuizen zelf actief zijn op social media. De meeste mensen zijn actief op een social media platform (78 procent).

Meer informatie? Bekijk meer onderzoeksresultaten op www.nvz-zorgimago.nl