Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

BBC Wytewa vzw Aanpak nieuw seizoen. Wat mag je van deze presentatie verwachten • Huidige situatie • Wie heeft zich huidig aangeboden om zijn.
Welkom bij Best Buddies Nederland
STAP Congres Modelverordening Drank- en Horecawet
1 4a. Vacatures Hockey Voorzitter Technische Commissie Penning- meester Secretaris Operationele Commissie Sponsor- commissie Evenementen commissie Velden.
Sponsorwerving Schoolprojecten.
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
Sportiviteit & Respect Just do it!
Beleidsplan Nieuwe Koers Olympia 2010 Maart 2007.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
De weg van groei en ontwikkeling Masterplan Hockeyclub Houten 2009 – 2013 Samenvatting.
Social Media (Wat is dat & Wat kan de kerk daar mee?)
Edukans Going Global Ghana
Nova Vitaal Gezonde school…… Rosa Wassink Arbo coördinator
Facebook Zie de kansen!.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Poppodium de ‘DRU’. Bezoek een poppodium SE7EN  nieuw danceconcept DRU = meer dan poppodium alleen - Theater - Schaftlokaal - Zalen verhuur Opdracht:
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Citymarketing Hilversum 2006
PRESENTATIE ROLSCHAATSEN
Voorzitter Ledencommissie: Berto de Graaf
Evenementencommissie RCU Zwolle
KennismakingsAvond MiniCommissie HC Twente Maandag 1 september 2014 Voor alle ouders van nieuwe leden.
Tenniskids Jeugdtennis verslavend leuk maken!
1 Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering Vrijdag 3 oktober 2008 c.k.v. Avanti.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
HTV Ten Woude Toekomstplan September 2015.
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Het jaartje rond … januarifebruarimaartaprilmeijunijuliaugustusseptemberoktobernovemberdecember.
Zuurstof/Groen Leefomgeving en gezondheid. Leefomgeving en groen.
Welkom!! Namens de Ouderraad. Wat is een ouderraad? We zijn een groep enthousiaste ouders die graag iets extra betekenen voor de school en de kinderen.
Communicatie bij H.V. Hockeer Door Netty Bekkers.
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Communicatie HLZ Arjen Elsemulder # Naar goede zorg die bij ons past.
Evaluatie campagne “Twaalfde Man” Agenda Twaalfde man in vorm –Media (Mindshare) –Concept en plan –Budget –Timing –Partners Campagne 2015.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
LAC FRISIA 1883 Onze vereniging Een historische vereniging die staat voor: Plezier en prestatief Top amateurvoetbal Maatschappelijke en sociale betrokkenheid.
Rotary in vogelvlucht Bart Muller PDG 1610 voorzitter Rotary Foundation D 1610 vrijdag 4 maart 2016.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Gewenste organisatie. Bestuur Voorzitter Vacature Penningmeester Bestuurslid Clubhuis Vacature Bestuurslid tennis-technische zaken Vacature Algemeen bestuurslid.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
CROWDFUNDING - AKTIVITEITEN NIEUWBOUWPLAN KLEEDKAMERS
Kick off jongste jeugd MHC Ede
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Een succesvol community project
Welkom ouders F-lijn op RHV Leonidas
Thema extra kansen (website) in het LOP BaO en SO Genk
What will you do to change the
Evaluatie Brainstorm avonden & vervolgstappen
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
Werkgroep Communicatie
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Transcript van de presentatie:

Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster PR-commissie Jannet Wielinga, Rob Jan Peters, Anton Hoogenkamp, Martijn Schuster

Bijzondere ALV rapport Imago- en identiteitsonderzoek HC Winsum Hoofdvraag: Hoe vergroten we het aantal mannelijke jeugdleden (6-12 jaar) Hoe kan onze hockeyclub haar ledental jongste jeugd (6- tot 12-jarigen) vergroten en de ver­schillende jeugdteams behouden, zodat de club op termijn in alle leeftijdscategorieën, zowel in jongens- als meisjes­teams, goed is vertegenwoordigd. Met name het tekort aan mannelijke jeugdleden wordt als een probleem ervaren.

Te bespreken punten Probleemexploratie Oplossing volgens PR-cie Plan van aanpak Planning komende tijd Terugkoppeling

Probleemexploratie Landelijk probleem Jongens van 6-12 jaar H.C. Winsum JD8  JD11 Hockey gezien als elitesport Uitstraling van de club Naamsbekendheid te laag Weinig sponsoring/reclame op en rond veld Clubhuis nog kaal van binnen Website te veel op leden gericht Geen jeugdige uitstraling

Oplossing volgens PR-cie Campagne opzetten Aantrekken jongens 6-12 jaar Verbeteren uitstraling van de club Elitesport imago wegwerken

Plan van aanpak Campagne opzetten 2 jongens van JD8 boegbeeld campagne Plezier & vriendschap Elite imago wegwerken Te gebruiken middelen: Poster Flyer Website Facebook Promofilmpje Extra middelen Organiseren schoolhockey Organiseren vriendjes&vriendinnetjesdag Gewone jongens  eliteimago wegwerken Bij alle middelen die wij inzetten moet een basisboodschap hebben en moeten bepaalde aspecten terugkomen. Kleur, plaatje en boodschap zijn bij alle middelen gelijk (denk aan interpolis) Boodschap moet gedurende een jaar lang worden uitgedragen, zodat we in het geheugen blijven bij kinderen en ouders en niet eenmalig is wat van ons laten horen

Plan van aanpak Poster Campagnekleuren gebruiken Afbeelding van onze JD8 campagne iconen Duidelijk boodschap Uitstraling: gezelligheid & saamhorigheid Kom 3x gratis meetrainen

Voorbeeld poster Eén van de vier uitgewerkte communicatiemiddelen voor HC Winsum is een poster. Er is een ontwerp gemaakt, waarbij er wordt ingespeeld op de sociale acceptatie en gezelligheid. Op de poster staan twee jonge jongens afgebeeld. Deze jongens zijn op fysiekniveau en emotioneel vlak met elkaar verbonden. Dit blijkt uit het feit dat ze samen een doelpunt vieren.

Plan van aanpak Flyer Campagnekleuren gebruiken Afbeelding van onze JD8 campagne iconen Verspreiden bij Scholen in omgeving (circa 3000 kinderen) Zwembaden Sportdagen

Voorbeeld flyer De uitgewerkte flyer verschaft niet alleen informatie, maar zet potentiële leden ook aan tot participatie. Op de achterkant van de flyer is een strippenkaart verwerkt die potentiële leden de kans geeft om drie gratis proeflessen te volgen bij HC Winsum. Na de drie gratis proeflessen zijn alle vakjes afgestempeld en ontvangen de participanten een presentje van HC Winsum. Door de drie proeflessen wordt de drempel om te beginnen met hockey weg genomen en hebben potentiële leden een beter beeld bij de sport hockey. Na de proeflessen kunnen de participanten beslissen of ze hockey als sport willen gaan beoefenen. De keuze is in dit geval niet gebaseerd op vooroordelen, maar op werkelijke interesse. De flyers zullen worden uitgedeeld bij scholen in de gemeente Winsum. Dit omdat de communicatiedoelgroep op deze manier effectief bereikt wordt.

Plan van aanpak Website Website moet duidelijker intern/extern Homepage gericht op potentiële leden Mijn H.C. Winsum  inloggen voor ledeninfo Jeugdigheid uitstralen Eerste indruk Eventueel junioren/senioren deel Fotos/ verslagen van jeugd oproep aan ouders, maak foto’s Om de beurt maken jeugdleden verslagjes

Voorbeeld website

Voorbeeld website Voor de website is er gekozen voor een modern en fris ontwerp. Er zijn heldere kleuren gebruikt samen met sfeervolle kleurfoto’s. Daarnaast is er gebruik gemaakt van opvallende koppen die de essentie van HC Winsum weergeven. Tevens is het aantal menukoppen op de website sterk gereduceerd, waardoor de bezoekers een beter overzicht van de website hebben. Verder ligt de nadruk van de nieuwe homepagina meer op de potentiële leden. De huidige leden van HC Winsum kunnen ledeninformatie vinden, onder de voor hun bestemde menukoppen op de website.

Plan van aanpak Facebook Linken aan instagram Berichten insturen Jeugd gebruikt instagram Ouders facebook Berichten insturen Oproep aan ouders Overeenstemming site HC Winsum kan een Facebook-pagina beginnen om zo sfeerbeelden te kunnen delen met de communicatiedoelgroep en belangengroepen. Het beeld dat de communicatiedoelgroep van HC Winsum heeft kan hiermee ook verandert worden. Tevens kan uit de foto’s de gezellige sfeer die er bij de club heerst worden opgemaakt. Een ander voordeel van dit communicatiemiddel is dat er ook evenementen en acties bekend worden gemaakt richting de communicatiedoelgroep.

Plan van aanpak Promofilmpje Laat onze club zien Elite imago wegwerken Gezelligheid (sfeer langs de lijn) Betrokkenheid Campagne iconen JD8 komen hierin terug Voorbeeld voor thuis http://www.youtube.com/watch?v=dLIEhH6BQYM

Plan van aanpak Extra middelen Elk jeugdlid dat zorgt voor een nieuw jongensjeugdlid krijgt een waardebon t.w.v. €50,- Promotiemateriaal met logo (pen, sticker, bidon) Naamsbekendheid vergroten Bord/vlaggen langs de weg met clublogo en naam Sponsorbeleid aanpassen (sponsor-cie) Organiseren van activiteiten voor basisscholen

Schoolhockey Onder schooltijd hockeyen met klas Club verzorgt: Trainers Veld Trainingsmaterialen KNHB droeg een steentje bij met de levering van extra hockeysticks. (Bij HCSO)

Vriendjes&vriendinnetjesdag Neem je vriendje of vriendinnetje mee Gratis hockeytraining Na afloop een presentje 2x organiseren en onder de aandacht brengen

Planning komende tijd Periode van 13 maanden Hulp nodig van vrijwilligers bij uitvoering Lancering campagne begin april

Planning komende tijd Stap Omschrijving Planning 1 oktober 2 Vinden van JD8 campagne iconen oktober 2 Site optimaliseren Poster, flyer, promofilm maken Social media aanmaken/optimaliseren Aanschaffen promotiemateriaal Scholen benaderen voor schoolhockey Uitstraling club optimalieren Naamsbekendheid optimaliseren november t/m maart 3 Start campagne Verspreiden posters, flyers enz. €50,- actie inluiden bij jeugd Schoolhockeydagen inplannen Vriendjes&vriendinnetjesdag inplannen Inschakelen lokale/sociale media April 4 Schoolhockey Vriendjes&vriendinnetjesdag 3x meetrainen (flyer) €50,- actie Mei t/m juni 5 Campagne doorzetten tot winterstop 3x meetrainen (flyers) Augustus t/m november Planning komende tijd

Terugkoppeling Hoeveel jeugdleden heeft de actie opgeleverd? Wat heeft de campagne gekost? Wat zijn beperkingen in de campagne Leerpunten voor volgende campagne

Vragen aan bestuur/leden Kleur van de campagne Rapport verwijst naar frisse kleur groen Vrijwilligers zijn nodig!! Sponsor-cie (naamsbekendheid & inkomsten) Organisatie/uitvoering van o.a. schoolhockey Inzenden van foto’s van jeugd (site en social media) Maken Promofilmpje/posters/flyers Inrichtings-cie Jeugdige uitstraling clubhuis (wordt aan gewerkt?) De kleur blauw staat voor eerlijk, koel, betrouwbaar en veilig. Opvallend hierbij is dat de kleur blauw geassocieerd wordt met ´koel´. Dit sluit niet aan bij het gemeenschappelijke vertrekpunt gezelligheid. Het gebruik van groen zou leiden tot een frissere uitstraling.

Zijn er nog vragen?