“de eerste les” Goedgekeurd KCO
- Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix) - Verduidelijk de plaats van uw vak in de opleiding - Geef aan wat de eventuele relatie is van uw vak tot de andere vakken (horizontale en verticale coherentie) Situering van uw opleidingsonderdeel Goedgekeurd KCO
- Wie is de verantwoordelijk lesgever? Zijn er medelesgever(s)? Meewerkers aan het onderwijs? Gastsprekers? - Geef de ‘rode draad’ aan doorheen de cursus (en wie zal daarom tot wat bijdragen?) - Geef aan welk (leer)materiaal zal gebruikt worden voor de verschillende onderdelen en op welke plaats deze beschikbaar zijn (minerva? …) Bespreking van de studiefiche Goedgekeurd KCO
- Geef aan welke didactische werkvormen worden gebruikt - Geef zo nodig aan wat de relatie is tussen de verschillende onderdelen en/of werkvormen - Ga dieper in op de evaluatievorm, de eventuele eindscoreberekening en weging (géén toepassing van giscorrectie vanaf AJ 14-15) Bespreking van de studiefiche (2) Goedgekeurd KCO
Indien van toepassing: vermeld aanpassingen of wijzigingen die u aanbracht n.a.v. onderwijsevaluatie, gesprekken met jaarverantwoordelijken, feedback van ombudspersoon, enz. => op die manier geven we ook aan dat hun feedback ook impact heeft, en benadrukken we het belang van bv het invullen van onderwijsevaluaties. onderwijsevaluatie Goedgekeurd KCO
Expliciteer de verwachtingen t.a.v. - opdrachten / werkstukken - practica/stage - aanwezigheden - … Afspraken met studenten Goedgekeurd KCO