“de eerste les” Goedgekeurd KCO 04.9.2014. - Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van primair onderwijs naar voortgezet onderwijs
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Leerplantoelichting organisatie-assistentie Brugge
een didactiek voor opleiden op school
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Workshop 27/05/2009Dienst voor Studiebegeleiding en Onderwijsvernieuwing Workshop: syllabi –evaluatieactiviteit.
Onderwijs EE 2012 … February 22, Contents Letter NVAO Stand van zaken route 14 Curriculum EE Wiskundelijn. onderwijskunde: Onderwijsklimaat en cultuur.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
1. GIT-regels (facultair) 2. Regels m.b.t. volgtijdelijkheid (FacRa)
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Individuele loopbaanbegeleiding
18 november 2008 Opvolging van studietijdmetingen op opleidingsniveau.
Intervisie onderwijs-ondersteuners
Ombudspersonen.
THESISSEMINARIE 2 VAKGROEP EXPERIMENTEEL-KLINISCHE EN GEZONDHEIDSPSYCHOLOGIE Probleemstelling, methode LES 1; Klinische Psychologie; Universiteit Gent;
Organisatie cursus. WELKE opdrachten maken? WELKE opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? HOE die opdrachten maken? Hoe worden de PUNTEN verdeeld?
Partners  ACV- Antwerpen  ABVV- Antwerpen  ACLVB  VDAB  RVA/PAW  Stad Antwerpen  Provincie Antwerpen.
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Pass’t Montessorionderwijs ?
Werken in K.U.Loket Syllabi. 1 ZoekmogelijkhedenVolledige lijst opvragen is ook mogelijk, maar kan lang duren Start in K.U.Loket de toepassing “mijn syllabi”
Het associatedegreeprogramma in de Beleidsregel doelmatigheid 2014
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Introductie Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel.
Bijeenkomst 7 december onderdeel 12. Onderwerpen 7 december Porta Mosana (Grondsveld / Maastricht) Dagindeling Dagindeling Ochtenddeel Ochtenddeel Wie.
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
E FFICIËNTIE MASTER D OCENT HGZO Onderwijs Innovatie Project: Wytze van der Zee, Stijn Mentzel, Leah Schoffelmeer, Marloes Ter Stege, Tamara Lust, Froukje.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Workshop evalueren Dcp
Presentatie Beoordelingsporfolio
Netwerk kinderzorg 19 maart 2015.
Thema 1 Inleiding op Onderwijskunde Aanpak van de cursus
Studieadviesregeling
Het motiveren van leerlingen in het VO
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktijkervaring en reflectie
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Bijeenkomst September 2015
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Digitaal nakijken met Turnitin
ECTS fiches Aanleiding WIE: Alle instellingen op Associatieniveau WAT: Vernieuwde structuur ECTS fiches  Vernieuwde KU Loket toepassing 
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Juridische aspecten van evalueren (faculteit Geneeskunde 6/2/2014) Toon Boon ( Jurid. Adviseur KU Leuven en Associatie KU Leuven )
Rapucationmethode Kennismaking, Vriendelijke houding, Talentontwikkeling.
Hans van der Rijst – steunpunt BEST
Communicatie Les1.
Communicatie 7e les.
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De laatste les Goedgekeurd door CKO
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Marketing Week 1, les 1 (dinsdag 12 september 2017)
De laatste les Goedgekeurd door CKO
Leeruitkomsten van een LOL-dag
Typ hier de titel van uw opleidingsonderdeel
De eerste les Goedgekeurd door CKO
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Transcript van de presentatie:

“de eerste les” Goedgekeurd KCO

- Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix) - Verduidelijk de plaats van uw vak in de opleiding - Geef aan wat de eventuele relatie is van uw vak tot de andere vakken (horizontale en verticale coherentie) Situering van uw opleidingsonderdeel Goedgekeurd KCO

- Wie is de verantwoordelijk lesgever? Zijn er medelesgever(s)? Meewerkers aan het onderwijs? Gastsprekers? - Geef de ‘rode draad’ aan doorheen de cursus (en wie zal daarom tot wat bijdragen?) - Geef aan welk (leer)materiaal zal gebruikt worden voor de verschillende onderdelen en op welke plaats deze beschikbaar zijn (minerva? …) Bespreking van de studiefiche Goedgekeurd KCO

- Geef aan welke didactische werkvormen worden gebruikt - Geef zo nodig aan wat de relatie is tussen de verschillende onderdelen en/of werkvormen - Ga dieper in op de evaluatievorm, de eventuele eindscoreberekening en weging (géén toepassing van giscorrectie vanaf AJ 14-15) Bespreking van de studiefiche (2) Goedgekeurd KCO

Indien van toepassing: vermeld aanpassingen of wijzigingen die u aanbracht n.a.v. onderwijsevaluatie, gesprekken met jaarverantwoordelijken, feedback van ombudspersoon, enz. => op die manier geven we ook aan dat hun feedback ook impact heeft, en benadrukken we het belang van bv het invullen van onderwijsevaluaties. onderwijsevaluatie Goedgekeurd KCO

Expliciteer de verwachtingen t.a.v. - opdrachten / werkstukken - practica/stage - aanwezigheden - … Afspraken met studenten Goedgekeurd KCO