Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm: Klassikale lessen met discussie (vak DMK) In groepen werken aan projecten (project PDM) I
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Klassikale lessen (DMK) Tio Per week behandelen we een onderwerp binnen het vak Digital Marketing (DMK). Zie lesschema. De theorie die behandeld wordt heb je nodig voor het uitvoeren van de projectopdracht van die week.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Project (PDM) Tio In groepen van max. 2 personen werken aan een online project 1.Online onderneming Hoe kan je van een idee een succes online maken ?! Projecten zelf verzinnen Geen product verkopen, wel informatie aanbieden/verkopen 1.Weblog: opdrachten project bijhouden op een weblog
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Doel Project (PDM): Online ondernemen ervaren tio - werken met internet scorecard - businessmodel bepalen - bezoekers werven en ontvangen op je website - interactie met bezoekers op gang brengen (social media) - samenwerkingen starten - fans/ambassadeurs maken
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Tio Project (PDM) Website ontwikkelen met Wordpress of ander gratis programma (pas op reclame!) - Of een app ontwikkelen Content management systeem Hosting Bestudeer: Chaffey hoofdstuk 1 en 3
Belang van domeinnaam en trefwoorden/Zoekwoorden Google account aanmaken Zoekwoordenplanner Wat gaan we doen? Minor Digital Marketing
Belang van domeinnaam Wat gaan we doen?
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Tio Weblog maken met wordpress of ander blogprogrmma Op weblog moet internet scorecard komen en de opdrachten zoals beschreven in lesplan en docentenhandleiding Content van de weblog: Schrijven voor het web is iets anders dan een werkstuk maken Weblog (onderdeel van DMK)
Minor Digital Marketing Wat gaan we meer doen? Te presenteren boeken Tio Discussie en presentatie gedurende de lesweken 1.Conversation Company, Steven van Belleghem 2.The new rules of marketing & pr; David Meerman Scott 3.Don’t make me think, Stev Krug (usability) 4.Interactieve Marketing, 2 e ed. Marenna van Reijsen, Theo Zweers en Huub Janssen 5.Online marketing expert (in een week), Jeroen Bertrams 6.Mark Zuckerberg, George Beahm 7.Verleiden op Internet, Aartjan van Erkel 8.eigen suggestie, i.o.m. docent -
Minor Digital Marketing Wat gaan we meer doen? Monitor Online Hospitality Tio uitgangspunt is de customer journey
Rezi.com Eindopdracht lesweek 1: Groepen maken Titel kiezen van boek dat gepresenteerd gaat worden door de groep. Data presentaties plannen Online Hospitality Monitor invullen voor een erkende e-commerce organisatie/aanbieder online Start van de te ontwikkelen website/app Weblog online over jouw project en de deelnemers. Maak een ontwerp voor je aan de slag gaat. Maak afspraken en een planning Bestudeer Chaffey: hoofdstuk 1 en 3 lees artikel: met-generatie-z.html Afsluiting lesweek 1 Minor Digital Marketing