Beknopte beschrijving van Hechtingsstoornis bij oudere kinderen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FAIR PLAY NOT ONLY FOR THE GAME !
Advertisements

Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Dyslexie de baas! Ouderavond 2
Wat Nu vzw H. De keersmaekerlaan 53, B-1780 Wemmel Tel + Fax:
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Loverboys.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Ontwikkelingstraject kinderen
Ingrid van de Meerendonk Jeffrey ter Meulen
Social Media en Internet “webweerbaarheid”
De dynamische driehoek: ouders - kind - school
Onderwijspsychologie
ADHD bij kinderen.
Als ouders apart (gaan) wonen: beschikbare steunbronnen voor kinderen
Antisociaal gedrag bij kleuters op school
ICT in een dynamische context
RSV op school Jan Van Parijs.
Hét expertisecentrum voor Oplossingsgericht Werken in het MW
De psychologische gevolgen van detentie voor kinderen
De kern van het arrangeren
Pagina 1 1 Ietje Heybroek-Hessels Deelsessie 6 De andere partner Congres 23 mei De Meervaart Amsterdam Het Ouderschapsplan.
Welkom bij.
Daders en hun verantwoordelijkheidsproces
DE OPVANG VAN NABESTAANDEN NA EEN SUÏCIDE
Keuze van de VMBO leerling
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Vrienden heb je voor heel je leven , maar niet voor even.
© Wilma de Hond 2015.
PTSS (posttraumatische stress-stoornis)
Iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Narcisme en Zinervaring
Weerstand kan je opvatten als feedback
SEKSVERSLAVING WAT IS VERSLAVING?
Presentatie: Over de grens
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Opvoedrelaties onder spanning Bijeenkomst 4. Debat passend onderwijs Lees §1.1 Sipman goed door. In de maatschappij lijkt het aantal kinderen met gedragsproblemen.
Jeugdcultuur Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat.
OPMERKING: als u de afbeelding op deze dia wilt wijzigen, selecteert u de afbeelding en verwijdert u deze. Klik vervolgens in de tijdelijke aanduiding.
Gameverslaving: facts and stories
Effectieve interventies tegen jeugddelinquentie
Cyberpesten Anke De Groote 1 BaSWb. Definitie pesten antisociaal, agressief gedrag herhaaldelijk langdurig negatieve handelingen materiële, fysieke of.
Welkom ik maak me sterk.
PETS! Pesten anders bekeken
NERO Normstelling En Responsabilisering naar aanleiding van Overlast 15 mei 2009.
Ketenzorg (O)GGZ Midden- Holland Inleiding casus Volwassenenzorg.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Effectief communiceren en samenwerken: geen discussie, maar dialoog! 11 en 12 november 2014 Conferentie Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
 Onderscheid pesten en plagen Plagen:Pesten: - gelijkwaardige machtsstrijd- ongelijkwaardige machtsstrijd, hulpeloos, machteloze positie - weerbaarheid.
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
H2 Een leven lang leren.
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Behavior Based Safety Warehousing
1. Bestaan er slechte uitvindingen?
Presentatie: Over de grens
Psychisch geweld bij vrouwen in een partnerrelatie.
Agressie bij kinderen (hoofdstuk 2) vormen en indeling van agressie
Goed uit elkaar Gemeente Haaksbergen ( naar voorbeeld van Gemeente Hengelo) 11 april 2018 Karin Dijkman.
Geweldloos verzet in de praktijk
Omgaan met agressie in de gezondheidszorg.
Romy Tuytens 1BaOc3 Informatievaardigheden
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
PESTEN Politie Charlois Reinier de Groen.
Transcript van de presentatie:

Beknopte beschrijving van Hechtingsstoornis bij oudere kinderen

Weglopen of dreigen met weglopen en/of dreigen met zelfdoding.

Gaan om met verkeerde vrienden, vertoeven in twijfelachtige milieus.

Worden van school gestuurd en/of spijbelen

Maken ZELF nooit fouten. Alles wat fout gaat is de schuld van ANDEREN

Agressief gedrag (verbaal en/of fysisch)

Depressief gedrag – dreigen met zelfdoding

Er charmant en goed verzorgd uitzien: charmeren naar de buitenwereld.

Vragen steeds om NEGATIEVE aandacht

Narcisme en egoïsme

Zeer beïnvloedbaar (meestal door (slechte) "vrienden"

Erkennen geen gezag: hun wil is wet

Meester in het liegen en manipuleren van hun omgeving, ook van de hulpverlening

Vermijdingsgedrag thuis: bv Vermijdingsgedrag thuis: bv. Naar boven gaan als de ouders beneden zijn en opgekeerd

Verslaving allerhande

Seksuele ontsporingen

Zij kunnen niet goed reageren in sociale situaties Zij kunnen niet goed reageren in sociale situaties. De interactie met ouders verloopt vaak moeizaam

Hebben zeer veel "vrienden" voor korte tijd maar geen vaste vriendschap (allemansvriendje)

Kunnen slecht geld beheren en hebben daarom ook steeds tekort.

Hun EIGENGEREID optreden leidt hen van de ene mislukking naar de andere catastrofe

De wat oudere kinderen beschouwen hun gedrag NIET als een gevolg van beslissingen die ze ZELF gemaakt hebben maar als gebeurtenissen die hen gewoon overkomen of door ANDEREN zijn veroorzaakt. Deze overtuiging, gecombineerd met hun zelfbeeld als slachtoffers laat hen NIET TOE zichzelf te ervaren als slachtoffers van hun eigen gedrag. Dit ondersteunt hun houding van "niet verantwoordelijkheid".

De wat oudere kinderen beschouwen hun gedrag NIET als een gevolg van beslissingen die ze ZELF gemaakt hebben maar als gebeurtenissen die hen gewoon overkomen of door ANDEREN zijn veroorzaakt. Deze overtuiging, gecombineerd met hun zelfbeeld als slachtoffers laat hen NIET TOE zichzelf te ervaren als slachtoffers van hun eigen gedrag. Dit ondersteunt hun houding van "niet verantwoordelijkheid".

Wat Nu vzw H. De keersmaekerlaan 53, B-1780 Wemmel Tel + Fax: 02.460.39.24 E-mail:watnu@hechtingsstoornis.org http://www.hechtingsstoornis.org

Wat Nu vzw H. De keersmaekerlaan 53, B-1780 Wemmel Tel + Fax: 02.460.39.24 E-mail:watnu@hechtingsstoornis.org http://www.hechtingsstoornis.org