Merkopstellingen: een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel the people’s valley Amsterdam, 31 mei 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek eigen regio en geografische werkwijzen
Advertisements

ZINTUIGLIJK WELBEVINDEN
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
OPAAL; bevordert liefde, emotionele uitdrukking, spontaniteit.
Beeld zegt meer dan duizend woorden….
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Lotgenotencontact.
Feedback geven en ontvangen
Innovatie-opstellingen TNS NIPO Dinsdag, 20 februari, Amsterdam.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Workshop Relationele en seksuele vorming
Marketing Information Event 15 November 2006 Merkopstellingen: Wat, Waarom, Wanneer en voor Wie (niet)?
1. 2 De ontwikkeling van creatieve concepten t.b.v. mediacampagnes. Peter van Kessel Creatief Directeur, Headland Interactive.
Medmec04 – Engagement Les 5
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennis van Waarde Maken met Vier in Balans Alfons ten Brummelhuis Hoofd onderzoek Kennisnet 6 februari.
Programma anticonceptie
Human Dynamics.
INTERVISIE Zuid-Holland
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Op zoek naar het geheim van een innovatieve schoolleider
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
WELKOM BIJ. Werken met gevoel Gevoel en intuïtie als beste raadgever.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
Meervoudige intelligentie
Interventie-opstellingen Specialisatieblok Implementation and Change Managment Utrecht, 25 juni 2007.
Platform Organisatieopstellers 26 maart 2007 Resultaten promotieonderzoek merkopstellingen.
Merkopstellingen College van Bestuur Open Universiteit Nederland Dinsdag, 6 maart, Heerlen.
Merkopstelling: een kwalitatieve neuromarketingtechniek CHI Nederland – Intuïtie in de meetbare wereld Amersfoort, 24 april 2007, – uur.
NETWERKBIJEENKOMST MAANDAG 14 NOVEMBER.
Rots en Water sociale competentie training Rots en Water Instituut NL.
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Persoonlijke effectiviteit Dag 2
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Tetra - project Implementatie van een Bio-Psycho-Sociaal model in de gezondheids- en welzijnszorg.
Dag Van Het Afstudeeronderzoek Presentatie Elaine van der Poorten.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Groei, kijk eens met andere ogen... JBN, dinsdag 17 oktober 2006 Groeiopstellingen: Inzicht in groeibeslissingen.
Aan welke eisen moet een iMMO-rapport voldoen
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Leergang Ervaringsdeskundigheid Veerkracht
Managementgame 4/11/2015. Vandaag Inleiding Marcel van der Lugt -Competentie/Leerdoel/Toetsing -Spelen van de game, wie, wanneer? -Tips van studenten.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
gespreksvaardigheden
Train the Trainer Critical Appraisal of a Topic Dr Arno AW Roest Willem Alexander Kinderziekenhuis.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
1 Leefstijl en gedrag Hoe verander ik? Drs. Marloes Hogenelst GZ psycholoog Medische Psychologie
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Winnock Gabi van Eijk :Bewegingsdeskundige
1 Mobiliteit en keuzebegeleiding Coping vaardigheden voor mobiliteit EUROGUIDANCE Werkgroep mobiliteit Jef Vanraepenbusch EUROGUIDANCE Vlaanderen.
WELKOM! Workshop … een bok op de haverkist 18 maart 2016
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Verder na een fout Anne Heynen, psycholoog/docent HOVU
Workshop Duurzaamheid
Titel wetenschapsproject
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Psychopathologie v0or 1e jaars BBL 2017
Titel van wetenschappelijk project
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
E health, Domotica en E-learning
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

Merkopstellingen: een nieuwe kijk op het onderbuikgevoel the people’s valley Amsterdam, 31 mei 2007

Programma vanmorgen ­8.15 – 8.45 Verbale introductie merkopstelling ­8.45 – 9.15 Fysieke introductie merkopstelling ­9.15 – 9.45 Merkopstelling rond merkbeslissing ­9.45 – Dialoog

Introductie Wim Jurg : Doctoraal econometrie, kandidaats psychologie – : Merkadviseur en marketing docent (OUNL) – 2007: proefschrift merkopstelling (RUN) – : merkopstelling afstudeerthema (OUNL) 5.Wetenschappelijke bron merkopstelling: Dichter, oorsprong kwalitatief marketonderzoek 6.Persoonlijke bron: opstellingservaringen als voetbalcoach en levende spelen

Procedure merkopstellingen Vijf hoofdfasen: 1.Dialoog 2.Projectieve identificatie 3.Emotionele systeemfeedback 4.Simulatie en visie-ontwikkeling 5.Creatieve interpretatie.

1. Dialoog: Verbalisatie merkvraagstuk en -elementen

2a. Element projectie: Anthorpomorfisering / projectieve identificatie kernelementen (representanten)

2b. Huidige systeemprojectie: Positionering representanten kernelementen huidige situatie

3. Emotionele systeemfeedback: Element-representanten ondervragen op gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen

4. Simulatie en visiefase: Toevoegen merkverandering en optimaliseren systeemenergie

5. Creatieve interpretatie: Verwoorden inzichten en emoties ten aanzien van effect merkverandering

Merkopstelling samenvattend 1.Wat: antropomorfe, ruimtelijke systeemmetafoor 2.Wanneer: onbestemd gevoel over beslissing 3.Waarom: on- c.q. voorbewuste kennis bewust maken 4.Voor Wie: mensen met fysieke, emotionele en spirituele intelligentie.

Fysieke introductie projectiefase: automerkopstelling als consument 1.Kies iemand voor ­Jezelf ­Je favoriete automerk ­Je huidige automerk Maar …, meldt niet wie welk merk representeert. 2.Stel deze drie elementen op in de ruimte.

Regels vraaginbrenger 1.Elementkeuze: intuïtief op resonantie 2.Benoem merk niet en elementen eenduidig maar niet herleidbaar tot merk voor representanten 3.Keuze representanten: intuïtief op resonantie persoon; mensen zorgvuldig uitnodigen 4.Positionering representanten: intuïtief op resonantie plaats en persoon; mensen zorgvuldig plaatsen 5.Interpreteer lateraal: genereer inzichten en vraag je pas in 2e instantie of waar ze vandaan komen.

Regels representanten 1.Vergeet welk construct je representeert 2.Concentreer je op je ervaringen: gevoelens, tele- ervaringen en gewenste bewegingen (van jezelf en andere constructen) 3.Beschrijf deze ervaringen kort en bondig wanneer de begeleider daarom vraagt.

Regels publiek 1.Concentreer je op je persoonlijke ervaringen: gevoelens, tele-ervaringen en gewenste bewegingen t.a.v. het hefboom-element in het merkvraagstuk 2.Beschrijf deze ervaringen en je conclusie ten aanzien van het merkvraagstuk in de creatieve interpretatiefase.