W ELKOM ! I NFORMATIEAVOND GROEP 4 Dinsdag 16 september 2014 Theamarie Geilleit Nikki de Jong
V OORSTELLEN - Wie ben ik? - Wat verwacht ik van dit schooljaar? - Wat wil ik de kinderen van groep 4 meegeven? - Contact met ouders
Geleidelijk gaat de aandacht meer en meer naar de “buitenwereld”. Nieuwsgierigheid naar de ander, minder egocentrische houding Het kind leert onderhandelen, samenwerken, conflicten oplossen, helpen en beschermen, maar leert tevens voor zichzelf op te komen. Het kind leert steeds zelfstandiger omgaan met normen en waarden die gebruikt worden in de gemeenschap waarin het kind zich bevindt. Werken met voor de kinderen nieuwe methodes Keersommen Klokken verder uitbreiden Begrijpend lezen d.m.v. nieuwsbegrip Weektaak Rekentuin E EN KIND IN GROEP 4
W EEKTAAK
K IJKJE IN DE METHODES
Z ORG EN ONDERWIJS Groepsplannen ABC-indeling Verlengde instructie Handelingsplannen Leerrendement 75% of lager Rekenen, spelling, technisch lezen en sociaal emotioneel Overleg met ouders (kinderen) Zorg Zorgleerlingen/excellente leerlingen ParnasSys, ouderportal Zorgteam
I NTERNE CONTACTPERSONEN Er wordt een poster waarop de foto’s van de contactpersonen staan in school opgehangen (mededelingenbord). Anja Scheerens (leerkracht) en Minou de la Rambelje (ouder MR) Stappenplan inschakelen contactpersoon: De kinderen maken hun probleem eerst kenbaar bij de leerling. Vervolgens wordt het probleem besproken met de leerkracht, als het kind het probleem niet zelf kan oplossen. De ouders worden door het kind op de hoogte gesteld. Blijf het kind ontevreden, dan kan de contactpersoon ingeschakeld worden.
P RAKTISCHE ZAKEN Vragen graag na schooltijd Mededelingen graag op een briefje aan uw kind meegeven Gymles en zwemles Luizencontrole Verjaardagen Ziekmelding tussen 8.00u en 8.15u doorgeven aan degene die de telefoon opneemt
Bedankt voor uw aandacht!