Ouderen reizen 202e Seger Abels Maartje van Randwijk Laurens van de Riet Charlotte van der Straten
Inhoud Introductie onderwerp Inspiratie artikel Inzicht consumentengedrag Het idee/ concept Toekomstvisie 2015 Wat moet nog gebeuren? Moodboard
Introductie onderwerp Ouderen met leeftijd van 50+ Vrijetijdsbesteding en hobby’s Afbakening Liefhebbers van reizen Welgesteld, redelijk wat geld te besteden Met het idee om in de laatste jaren zo veel mogelijk dingen te doen die eerder niet mogelijk waren tijdens de werkjaren. Reizen op basis van infotainment of juist rust Met oog op singles/ weduwnaren met behoefte aan nieuw contact
Inspiratie artikel Kbo provincie Utrecht Genietende ouderen Actief met kleinkinderen of alleen elkaar In eigen land of verre uithoeken op vakantie 1 miljoen eenzame ouderen in NL Deze eenzame mensen uit de sleur krijgen met reizen met personen met dezelfde behoeftes
Inzicht consumentengedrag Meer reizen en steeds verder weg Verloren tijd inhalen, begin van “2e leven” Actieve en positieve benadering De meesten ouderen hebben genoeg tijd en geld om deze reizen te ondernemen Ouderenreizen hebben bij een deel van onze doelgroep een stoffig imago: Stien en Thijs
Het Idee / Concept Reizen organiseren voor welgestelde, hippe en actieve ouderen Veel nadruk op het sociale plaatje, in een vernieuwd jasje Toegespitst op alleenstaanden, weduwnaars maar ook echtparen Niet zozeer gericht op daten, maar op het onder elkaar komen van leeftijdsgenoten op mooie, nieuwe locaties.
Toekomst visie 2015 Doelgroep in 2015 = 60 jaar oud Weinig verandering Product in 2015
Wat moet nog gebeuren? Het beeld van de ideale indeling van het leven van onze doelgroep Goede concurrentie analyse, onderscheid maken
Bedankt voor uw aandacht Wordpress blog: ouderenreizen202e Moodboard: