Verbinden, stimuleren & ontwikkelen. E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Advertisements

Bedrijfsverbetering met de Code
Ik leer lezen rekenen klokkijken blindtypen hwv-software.nl.
Opzet Pop toetst flexibel en competent
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Leerroutes maken gericht op uitstroom
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Sociale media als taalvaardigheidstool
TALENT groep jaar Hoe ondersteun ik mijn kind met talent?
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Spotprentinterpretatie Een gedifferentieerde aanpak
Doelstelling Wedeo Mensen aan het werk krijgen en houden in een zo regulier mogelijke arbeidssituatie. Dit is de belangrijkste basis voor het.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Workshop Over machteloosheid J.H.Wijers
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
Docentontwerpteams en self-efficacy
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Titelpagina.
Social media versterkt eigen kracht ouders! Astrid van Lieshout.
Inge van den Borne projectleider 15 december 2011
Tevreden studenten. Hoge waardering
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
Wafae Idrissi & Alice van der Veen
Pilot Kies Actief Studiekeuzecentrum
Enquête-uitslagen PowerPoint Fanfare Sint Caecilia 2011.
Welke keuze maak jij voor jezelf?
NOS Journaal Kijk een week lang het NOS Journaal. Ga op zoek naar de succesfactor.
Workshop Natuurlijk, een netwerkcoach
Hoe brei een team?.
Functiegerichte leerroutes
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
moderniseren van het curriculum.
Wat kunnen wij samen doen aan laaggeletterdheid in Almere?
In gesprek Naast de online enquêtes zijn we dit jaar ook gestart met klantenpanelavonden. Dit heeft voor ons veel mooie inzichten, verklaringen en bruikbare.
Presentatie Executieve functies
Visie & Strategie.
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
14 november SBCM Opleidingen- & Leermiddelendag 2 juli 2014 Antropia - Driebergen 2 juli 2014 #SBCM.
Motivatie & differentiatie
Interpunctie, Veghel WEB-CURSUS.
WHY ME LORD WAAROM IK HEER. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
UVW LinkedIn Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Afdrukken: Uw printer maakt mogelijk niet precies dezelfde afdrukken als onze printers, dus maak wel een paar testafdrukken. Experimenteer met de instelling.
Meer voorlezen, beter in taal
Op Expeditie bij Vanboeijen Samen op weg naar een Goed Leven voor cliënten en Mooi Werk voor medewerkers Mark Knopperts en Suzanne Kars Vanboeijen VGN.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Kleuren voor stoplichten Kleuren logo.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
ELRC Workshop in Den Haag, Nederland, Kunt U Bijdragen? 1.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Ellen Hoogenkamp 7 oktober 2016 Regiodag Centering Pregnancy.
Mondzorg - persoonsgericht
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Richtlijnen voor professionele begeleiders
PACK J NEY OUR.
#EBJ16.
Nee Zeggen!.
“(On)gemotiveerde leerlingen:
Rekenen in andere vakken
The Future Teacher 3.0.
BoekStart en vrijwilligers in de Bibliotheek
Transcript van de presentatie:

Verbinden, stimuleren & ontwikkelen

E-learning module “Aan de slag blijven” Miranda Grootscholte Chantal Huinder Projectleider SBCMProjectleider STOOF Opleidingen- en leermiddelendag 2 juli 2014

De presentatie in vogelvlucht Waarom Hoe Wat In de praktijk

Waarom Uitstroom Eigen kracht

Samenwerking

Klankbordgroep

Wat

“Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand.” - Benjamin Franklin

E-learning (1) Deelnemer ervaart de situatie en ontvangt direct feedback. Situaties worden concreet en herkenbaar door foto’s en video’s. Interactie bevordert het leerresultaat. Het leren wordt interactiever en afwisselender. Zelfstandig doorlopen. Audio- ondersteuning – geschikt voor personen die slecht lezen.

E-learning (2) E-learning is een geschikt leermiddel voor de doelgroep. Vooral humor en herkenbaarheid werken goed. Beeld is bepalend: meeste aandacht voor afbeeldingen en animaties. Doelgroep toont weinig initiatief, dus sturing en expliciete aanwijzingen noodzakelijk. Informatieverwerking gebeurt vooral passief. Voice-over speelt belangrijke rol want doelgroep luistert en doet wat gezegd wordt. Ruimte voor herhaling belangrijk: deelnemer moet eigen leertempo kunnen bepalen. Directe en concrete feedback op de prestaties vergroot de motivatie. Beloning voor wat goed gaat vergroot het gevoel van zelfvertrouwen en leerplezier.

Aan de slag blijven in de praktijk

In de praktijk: de begeleider

Aanbevelingen vanuit het veld “Wij gaan de e-learning met name gebruiken voor onze jonge instroom omdat daar vaak nog wel wat sturing nodig is om goed te functioneren op de werkvloer. Wij denken dat deze e-learningmodule een toegevoegde waarde kan zijn voor deze groep jongeren”. - Margreeth Bakker, unitmanager leerwerkbanen bij Start People, naast Timing en Tempo-Team één van onze klankbordgroepleden. “Ik vond het een leerzame programma ook vond ik het leuk om te doen. Het steekt wel iets op bij mij, je leert al veel meer dan wat je denkt. Ook krijg je handige tips over het werken, maar ook voor je persoonlijkheid en ontwikkeling. Het was makkelijk te volgen. Graag zou ik wel deel willen nemen aan de programma als het volledig is ontwikkeld. Ik vind de opmaak er professioneel uit zien.” Sw-medewerker, Felua-groep

Aan de slag blijven in uw praktijk Oefenen.nl/sw reeds ingezet? Hoe zou u Aan de slag blijven in uw praktijk kunnen gebruiken? Wat kunnen wij voor u doen om het gebruik in de praktijk makkelijker te maken? Zijn er nog zaken die u mist op oefenen.nl/sw?

"If you give a man a fish, you feed him for a day. If you teach a man to fish, you feed him for a lifetime”. -Chinese Proverb

“If you teach a man to learn, you feed him for a lifetime, and he doesn't have to only eat fish“.

Vragen?

Meer informatie