Jij hebt ook wat te vertellen!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zinloosgeweld .. Discriminatie .. Intolerantie
Advertisements

Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Het tweede werkstuk.
Kleine engelen Foto’s, tekst en geluid!.
Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem
Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
voor iedereen die van zijn hond houdt…
1. Wat is het Kinderrechtenverdrag?
Presentatie UNICEF.
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
HET WINDEKIND- KINDERRECHTENSPEL Vrije Lagere Oefenschool Windekind
Discipelschap.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Kinderen zonder rechten
GROEIEN IN GELOOF GROEIEN IN GEMEENSCHAP GROEIEN ALS PERSOON
DE WERELD EEN DORP Niet klikken Muziek: Händel: Ombra ma fu. (Xerxes)
Onderwijs en kinderarbeid
Unicef en kinderrechten
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Onderwijs en kinderrechten.
Kinderarbeid.
Iris, Twann, Isa en Thomas
LOT OP REIS.
Mayte Lesley kinderarbeid Raiko Noah Nina.
LOT OP REIS LISANNE, PETER, MONICA, EVE EN DYLAN..
‘PRIVACY IN DE KETEN’ Mr J.J.A. van Boven VAN BOVEN Juridisch Adviesbureau Arnhem.
‘Lagerhuis’’ DEBAT Je bent ingedeeld in één kant, je moet dus de stelling verdedigen of juist niet, ook al vind je zelf wat anders. Gebruik zoveel mogelijk.
Handen af van het evangelie van genade! Paulus met hartstocht en passie in de bres voor het evangelie van genade om de jonge gelovigen in ‘Kelten-land’
Matteus 18: 2- 6 Hij riep een kind bij zich, zette het in
De dankdag-collecte is bestemd voor Red een Kind
Parlementaire democratie
wijze weetjes rustig in je eigen tempo klikken pps:
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Preek Lucas 18: 1-17 Preek Lucas 18: 1-17 Slide 1
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
Introles: Wie ben ik en jullie? 15 Wat is myl 20 Introductievragen 15
Jezelf kort voorstellen.
essentie van kerst Over de mens-wording van Gods Zoon
ADVENT 2014.
Lucas 18: Bijbel in Gewone Taal
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Jij, God en je kind.
Het leven.
Helden… … en heldinnen Voor al deze vrouwelijke superhelden geldt dat ze in een behoorlijk stereotype jasje worden gegoten.
Tot 10 tellen in geloof -samen oefenen om leerling van Jezus te zijn-
Superhelden, we kennen ze allemaal
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
“de liefde van God”.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Presentatie UNICEF.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Basistraining: Verklaring van Genève 1940 Januzs Korczak 1959 VN Verklaring inzake Rechten van het Kind 1989 VN Verdrag inzake Rechten van het Kind.
Welkom bij. UNICEF: wie zijn wij? VN-kinderrechtenorganisatie Altijd en overal voor kinderen Sinds de Tweede Wereldoorlog Kinderrechtenverdrag Zoveel.
Welkom ik maak me sterk.
Basistraining: Verklaring van Genève 1940 Januzs Korczak 1959 VN Verklaring inzake Rechten van het Kind 1989 VN Verdrag inzake Rechten van het Kind.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
KINDERMISHANDELING Jaarlijks worden worden er kinderen mishandeld in Nederland. Dat zijn er heel veel en het kan zomaar zo zijn dat dit iemand.
Verdieping Timemanagement
Wat gaan we doen in 2012? We zoeken nieuwe oplossingen. En we vertellen er over.
Maatschappij Wetenschappen
Lente.
Powerpoint met oplossingen bij de lesbrief ‘oorlog vandaag’
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Transcript van de presentatie:

Jij hebt ook wat te vertellen! Jonger dan 18 jaar? Jij hebt ook wat te vertellen!

Zing maar mee als je kunt!

Dit ben jij…

Alle kinderen hebben dezelfde rechten. IEDER KIND HEEFT GELIJKE RECHTEN

Ieder kind heeft recht op zorg en liefde.

Ieder kind heeft recht om te spelen.

Ieder kind heeft recht op school.

Ieder kind heeft recht op een eigen mening. RECHT OP EIGEN MENING

op zelf kiezen voor een vereniging. Ieder kind heeft recht op zelf kiezen voor een vereniging. RECHT OP HET KIEZEN VAN EEN EIGEN VERENIGING

Ieder kind heeft recht op gezondheidszorg.

Ieder kind heeft recht op genoeg en gezond eten.

Ieder kind heeft recht op bescherming tegen oorlog en geweld.

Ieder kind heeft recht op informatie.

Ieder kind heeft recht op een eigen geloof.

Extra aandacht voor vluchtelingen kinderen.

Extra aandacht voor kinderen zonder ouders.

Ieder kind heeft recht op bescherming tegen kinderarbeid.

Extra aandacht voor kinderen met een handicap.

Extra aandacht voor kinderen in de problemen met de politie. EXTRA AANDACHT VOOR KINDEREN IN AANRAKING MET DE POLITIE

Ieder kind heeft recht op bescherming tegen kindermishandeling. RECHT OP BESCHERMING TEGEN KINDERMISHANDELING

Ieder kind heeft recht op bescherming tegen seksueel misbruik. RECHT OP BESCHERMING TEGEN SEXUEEL MISBRUIK

Het volk regeert… Democratie ‘Demos’ = volk ‘Kratie’ = regering Rechten en plichten

En je plichten dan? Als je rechten hebt, heb je ook plichten… Burgerplicht = alle dingen die je gewoon moet doen om het voor elkaar leefbaar, veilig en aangenaam te houden Fatsoen

Wie bepaalt dat?! Goed & Slecht

Heb jij PLICHTEN waar een ander RECHT op heeft? Hersenkraker Heb jij PLICHTEN waar een ander RECHT op heeft?

Wat zou jij doen?

Wat zou jij doen?

Wat zou jij doen?

Wat zou jij doen?

Wat zou jij doen?

Rechten – Pictogrammen – Plichten Opdracht Rechten – Pictogrammen – Plichten WERKBLAD

Tolerantie = niet veranderen, maar accepteren

Jij + de wereld Jij + de ander Jij Kinderrechten Democratie Identiteit IEDER KIND HEEFT GELIJKE RECHTEN Identiteit Jij

Identiteit

Het Goede Leven OPDRACHT 1: Schrijf minimaal 15 dingen op die voor jou belangrijk zijn om een goed leven te kunnen hebben.

Wie ben jij? OPDRACHT 2: Maak een ‘identiteitscirkel’