Een enquête bij 70 bewoners in WZC Ons Zomerheem Tevreden?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wij hebben een woord -Het Woord- voor de wereld
Vasten 2014Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Resultaten tevredenheidsmeting van gebruikers Lokale Dienstencentra Kortrijk m.b.t. tot de onthaalmedewerkers.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
• Beste gemeenteleden, • Op de komende pagina’s ziet u de oproepen: vraag en aanbod, van de hartenmap. • Ziet u een vraag of aanbod waar u iets mee kunt?
Beste IRC leden, Jullie brachten al jullie leveranciers op de hoogte van de adreswijziging van het IRC : 1 leverancier vergaten jullie echter, en daar.
Resultaten bevraging voorzieningen “participatie ouders”
AHS yes! 121research Wicher van Vreden 8 oktober
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Aftersales/Onderhoud Onderzoek | februari 2005 | ©TNS NIPO | 1 Automotive Door Vincent Groen, Steven Boekee De Nederlandse automobilist en zijn werkplaats.
Mijn stage bij Wijkenstein Naam: Amanda van de Nieuwegiessen Klas: Grijs Jaar: 4e Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas.
Bier beter dan een vrouw?
Presenteren voor starters
Ledenvergaderingen cao postverspreiders
Wat maakt het leven zinvol?
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven."
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Elke 7 seconden een nieuw getal
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Tevreden over de VDAB? 1.Vóór het meten 2.Het meten en rapporteren 3.Het verbeteren 4.De resultaten 5.Mensen en meten.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
De Grootste Fuif enquête van Brasschaat. De Grootste Fuifenquête Jeugdraad : opstart “werkgroep Fuiven” (eind 2004) Werkgroep Fuiven: Beoordeling fuif-en.
Groot geloof 1.
Meten BMI Dat is in de veilige zone, want de BMI zit tussen 18,5 en 25
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Raven en een weduwe Van boven bekeken – 7.
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Wat gaan we doen? Vrijdag: Wat ligt er bij jou op tafel? Zaterdagochtend: Wat wil je met God delen? Zaterdagavond: Wat heeft Jezus in jouw situatie? Zondag:
Enquête.
De dag uit het leven van Jugat Hallo, ik ben Jugat, ik ben 10 jaar. Ik woon in Maulipadar, dat is een dorp in het zuiden van India.
Een dag uit het leven van Jugat
Foto 1 Lucia kreunt en wist het zweet van haar voorhoofd. Ze heeft zoveel pijn, weet niet wat te doen. Het is de tweede keer dat ze bevalt van een kindje.
Foto 1 Sofera kreunt en wist het zweet van haar voorhoofd. Ze heeft zoveel pijn, weet niet wat te doen. Het is de tweede keer dat Sofera bevalt van een.
Vasten 2013Stellingenspel: Vasten is voor mij...1.
De Hoge Kleij - Klanttevredenheidsonderzoek
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
ASSOCIATION DES ETATS GENEREAUX DES ETUDIANTS DE L’EUROPE ENQUÊTE RESULTATEN.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
Rekenen groep 4.
HET KARAKTER VAN EEN LEIDER
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
MARktSTUDIE commercialisatie snoekbaars
Les 3: Verkeer TOETS.
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
Ernesto Cortazar “Eternal Love Affair”
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
„Heb je het gehoord? Onze chef is gestorven." „Ja, en ik vraag me de hele tijd al af, wie met hem gestorven is." „Hoezo met hem?" "Nou, in de annonce stond.
Zondag 7 HC Franeker 21 februari 2010
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
WAT IS MANTELZORG?.
Transcript van de presentatie:

Een enquête bij 70 bewoners in WZC Ons Zomerheem Tevreden?

enkele algemene weetjes… 68 bewoners namen deel aan het onderzoek (voornamelijk bewoners van Horizon 1 en 2) daarbij zijn er 16 mannen en 52 vrouwen… Hoe zat dat ook al weer met het sterke geslacht?

enkele algemene weetjes… 48 mensen zijn weduwe/weduwnaar, 11 mensen zijn gehuwd, 9 mensen ongehuwd

enkele algemene weetjes… 55 mensen gingen slechts tot hun 14 jaar naar school, 55 mensen gingen slechts tot hun 14 jaar naar school, slechts 2 mensen studeerden verder na hun 18 verjaardag ! slechts 2 mensen studeerden verder na hun 18 verjaardag !

enkele algemene weetjes… 11 medewerkers gingen op onderzoek uit 11 medewerkers gingen op onderzoek uit met een vragenlijst van 8 pagina’s met een vragenlijst van 8 pagina’s voor een gesprekje van gemiddeld zo’n 30 minuten ! voor een gesprekje van gemiddeld zo’n 30 minuten !

enkele algemene weetjes… maakte de enquête verwerkte de gegevens zorgde voor wetenschappelijk verantwoorde uitleg van de resultaten WETENSCHAPPELIJK INSTITUUT VOLKSGEZONDHEID Afdeling Epidemiologie MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN, VOLKSGEZONDHEID EN LEEFMILIEU

een vreemde constatering slechts 40 % van de ondervraagden heeft een normaal gewicht ! slechts 40 % van de ondervraagden heeft een normaal gewicht ! 7 % weegt te weinig 7 % weegt te weinig en 52 % weegt te veel… en 52 % weegt te veel… zou onze goede keuken daar iets mee te maken hebben?

‘als we maar gezond zijn…’ 50% zegt dat de gezondheid (zeer) goed is 50% zegt dat de gezondheid (zeer) goed is 45% vindt dat het nogal meevalt (‘redelijk’) 45% vindt dat het nogal meevalt (‘redelijk’) en 5% vindt de eigen gezondheid ronduit slecht en 5% vindt de eigen gezondheid ronduit slecht

‘ik ben zo eenzaam … zonder jou’ 56% krijgt meer dan 2x per week bezoek, 30% krijgt 1 tot 2 keer bezoek per week, 3% krijgt minder dan 1x per maand bezoek 56% krijgt meer dan 2x per week bezoek, 30% krijgt 1 tot 2 keer bezoek per week, 3% krijgt minder dan 1x per maand bezoek bijna 70% voelt zich nooit eenzaam, 2% voelt zich élke dag eenzaam… bijna 70% voelt zich nooit eenzaam, 2% voelt zich élke dag eenzaam…

‘ik ben zo eenzaam … zonder jou’ ter overpeinzing : 25% van de ondervraagde bewoners is kinderloos of heeft geen kinderen meer in leven ! ter overpeinzing : 25% van de ondervraagde bewoners is kinderloos of heeft geen kinderen meer in leven !

‘we zijn hier op hotel, meneer’ 98% is (zeer) tevreden met de kamer ! 98% is (zeer) tevreden met de kamer ! 100% vindt de tuin en de omgeving (zeer) aangenaam… 100% vindt de tuin en de omgeving (zeer) aangenaam… zou onze tuinman daar iets mee te maken hebben?

‘wat schaft de pot vandaag?’ 85% vindt de maaltijden uitstekend of goed 85% vindt de maaltijden uitstekend of goed 14% heeft wat bedenkingen bij de maaltijden… 14% heeft wat bedenkingen bij de maaltijden…

De ‘was en de plas’ 100% vindt dat het hier altijd (zeer) proper schoongemaakt is ! 100% vindt dat het hier altijd (zeer) proper schoongemaakt is ! 50% is steeds tevreden over de was die hier gebeurt, 31% is meestal tevreden, en zo’n 20% hebben wel wat bedenkingen bij het wassen en strijken van de firma Friswit… 50% is steeds tevreden over de was die hier gebeurt, 31% is meestal tevreden, en zo’n 20% hebben wel wat bedenkingen bij het wassen en strijken van de firma Friswit…

‘We moeten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen en weer opstaan…’ 90% is tevreden over de dagindeling 90% is tevreden over de dagindeling 10% zou het liever anders zien : 10% zou het liever anders zien : ‘langer slapen en later opblijven…’ de jeugd van tegenwoordig toch !

verpleging en verzorging 50% vindt de verpleegkundige zorg (bvb. inspuitingen, wondverzorging) zeer goed, 40% gewoon goed en 10% tamelijk goed 50% vindt de verpleegkundige zorg (bvb. inspuitingen, wondverzorging) zeer goed, 40% gewoon goed en 10% tamelijk goed 62% vindt de hygiënische zorg (bad, kapsel, kleding) uitstekend, 38% vindt dit tamelijk goed 62% vindt de hygiënische zorg (bad, kapsel, kleding) uitstekend, 38% vindt dit tamelijk goed

‘we zijn zo graag onder de mensen’ 48% legt zéér makkelijk contact met de buitenwereld, voor 50% is dit gewoon gemakkelijk… 48% legt zéér makkelijk contact met de buitenwereld, voor 50% is dit gewoon gemakkelijk… 84% is volledig tevreden met de mogelijkheden voor het bezoek 84% is volledig tevreden met de mogelijkheden voor het bezoek zou de suggestie van de week in de cafetaria hier iets mee te maken hebben?

‘wat is er te doen vandaag?’ de activiteiten zijn naar de zin van 78% van de ondervraagden voor 3% zou het zelfs nog wat meer mogen zijn 6% vindt de activiteiten eigenlijk niet boeiend en 13% is niet geïnteresseerd in activiteiten

‘de meiskes’ 100% vindt het personeel (zeer) vriendelijk 100% vindt het personeel (zeer) vriendelijk 96 % vindt het personeel (zeer) geduldig, maar 4% verwacht wel wat meer geduld van de medewerkers… 96 % vindt het personeel (zeer) geduldig, maar 4% verwacht wel wat meer geduld van de medewerkers… 78% vindt dat de belletjes vlug worden beantwoord, 14% zegt dat het ‘afhangt van het moment’ 78% vindt dat de belletjes vlug worden beantwoord, 14% zegt dat het ‘afhangt van het moment’

‘de meiskes’ 92% vindt dat het personeel begrip heeft voor de bejaarden, 8% ervaart te weinig begrip 92% vindt dat het personeel begrip heeft voor de bejaarden, 8% ervaart te weinig begrip iedereen (100%) is het er ook over eens : de intimiteit en de privacy wordt hier goed gerespecteerd ! iedereen (100%) is het er ook over eens : de intimiteit en de privacy wordt hier goed gerespecteerd !

‘zoals het klokje thuis tikt…’ 64% voelt zich hier helemaal thuis 64% voelt zich hier helemaal thuis 27% voelt zich hier tamelijk thuis 27% voelt zich hier tamelijk thuis 8 % voelt zich hier eigenlijk niet echt thuis 8 % voelt zich hier eigenlijk niet echt thuis

‘ik wil, ik wil, ik wil… ik wil de wereld zien’ 59% vindt dat hij/zij zelf beslissingen kan nemen 59% vindt dat hij/zij zelf beslissingen kan nemen 26% vindt dat dit min of meer kan 26% vindt dat dit min of meer kan 16% vindt dat hij/zij zelf eigenlijk geen beslissingen kan nemen 16% vindt dat hij/zij zelf eigenlijk geen beslissingen kan nemen

Een logisch besluit : Op de vraag : Zou u deze instelling aanraden aan een andere persoon? antwoordt maar liefst 95% ‘ZEKER WEL!’ de andere 5% zeggen ‘waarschijnlijk wel…’

dank aan de werkgroep! Paul – Marianne – Rik – Wim – Marleen - Mia – Regine – Muriel – Marleen – Martine – Myriam – Kristel - Joke