Algemene Leden Vergadering

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe werkt een (gemengde) VvE?
Advertisements

Verenigings meerjarenplan Agenda presentatie  Plan van aanpak  Taak commissies  Bevoegdheden commissies  Invloed leden  Jaarplan  Stellen.
“Smash sportief op weg naar 2020”
1 4a. Vacatures Hockey Voorzitter Technische Commissie Penning- meester Secretaris Operationele Commissie Sponsor- commissie Evenementen commissie Velden.
SVK Korfbal Thema avond op weg naar 2015 Door Tijs Huisman 9 april 2010.
Structuur per juni 2008.
o welkom o voorstellen bestuur o opening vergadering o vaststelling agenda o financiën o eindafrekening en verantwoording o 2010 K&V Luc van Dam / kascommissie.
Presentatie Adviescommissie BSC’68
Agenda Informatiemarkt ALV Vogelwijk Energie(k) - aanvang uur Omzetting van Coöperatie naar Vereniging Vogelwijk Energie(k) – Samenstelling bestuur.
Ledenvergadering 23 september Agenda Wat is Rhode? Ontwikkelingen Doel/Missie werkgroep Te ontwikkelen beleid Huidige status.
{ 1. { 2 Opmaat: ALV Cursus gemeente ism Koerseigen Als bestuur kunnen spiegelen aan andere verenigingen Als bestuur een spiegel voorgehouden gekregen.
SPONSORAVOND v.v. RK WIK 24 november 2004
Welkom op de Kaderavond 14 december Agenda Beknopt verslag enquête Nieuws van de werkgroepen Tijdspad.
1 Jaarvergadering Seizoen 2009/ Agenda Terugblik afgelopen seizoen Bestuurszaken Wedstrijdaangelegenheden Training Zuiderburentoernooi 2010 Feestavond.
OUDERS VAN NIEUWE LEDEN
Ouderavond Jeugdafdeling DVG 17 Oktober Programma Welkom De vereniging DVG Wat mag u verwachten van DVG? Organisatie DVG Rollen coördinatoren, Technische.
Algemene Ledenvergadering 12 mei 2014 RS. Onze Club TENNIS2TENNIS Van Elkaar en voor Elkaar? WW 5. Visie nieuw Bestuur.
Algemene Ledenvergadering
NOORDENVELD - WESTERKWARTIER BASKETBAL BOLWERK Flying Red Algemene Ledenvergadering najaar 2012.
Sportcafé Amsterdam Zuid
Bewegen naar Werk Bij Nikantes.
Algemene Ledenvergadering 19 maart 2014 Woensdag start 20:00 uur.
OUDERS VAN NIEUWE LEDEN INFORMATIEAVOND. Agenda 1. Welkom / Even voorstellen 2. Leeftijd categorieën en trainingen 3. Begeleiding 4. Wat als je lid wordt!
INFO AVOND OUDERS VAN NIEUWE LEDEN. Agenda 1.Welkom / Even voorstellen 2.Leeftijd categorieën en trainingen 3.Begeleiding 4. Wat als je lid wordt! 5.Vrijwilligers.
Missie en visie Sportiviteit, Plezier, Ambitie, Eenheid, Kwaliteit Strategische doelstellingen Wijk Gemeente KNVB Hogere Elftal commissie Junioren- commissie.
Algemene Ledenvergadering
G.V. S.H.E.L.L. Oudehaske 24 april 2014
Naar een nieuwe bestuurlijke structuur
Algemene Leden Vergadering v.v. O.N.I.
27 oktober  Taken- en verdeling TC (Dick)  Structuur SDS’99 (Gert-Jan)  Communicatie TC (Andres / Dick)  Budget / begroting TC (Andres)
23 MAART 2015 Algemene Ledenvergadering. Agenda Opening Vaststelling agenda Informatie over de overstap van de zondag naar de zaterdag rondvraag Sluiting.
1 Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering Vrijdag 3 oktober 2008 c.k.v. Avanti.
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
G&CC Winterswijk Algemene Najaars Leden Vergadering Winterswijk, 23 november 2015.
Algemene leden vergadering SV DSO Dinsdag 8 december 2015.
1. Opening 2. Notulen vorige vergadering 3. Ingekomen stukken.(secretariaat) 4. Bestuursverkiezing. 5. Jaarverslag Financiën en begroting. 6. Vaststellen.
Zaterdag - Zondag Resultaten onderzoek werkgroep ZFC Zuidlaren Op naar één prestatieteam.
HC Geldermalsen We gaan “verenigen” Bijzondere Algemene Leden Vergadering HCG
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Keuze voor één prestatie-elftal senioren. De agenda bij dit onderwerp: Informeren over de argumenten over de.
Algemene ledenvergadering februari Agenda 1.Opening en mededelingen 2.Verslag van de algemene ledenvergadering op 11 februari Jaarverslagen:
Rugby Club ‘t Gooi Ambitie en (Re-)organisatie. Terugkijkend In 5 jaar tijd jeugd bijna verdubbeld – Van 100 naar 200 – Succesvol jeugdbestuur opgezet.
30 november 2009 L.A.C. “Frisia 1883” Ledenvergadering LAC ‘Frisia 1883’ Maandag 30 juni 2014.
Organisatie structuur v.v. RWB Seizoen versie Hoofdbestuur JeugdcommissieTechnische Commissie.
Welkom bij onze Algemene Leden Vergadering 18 April 2016.
“De vereniging zijn we samen, samen zetten we de koers uit!” ALV WELKOM Extra Algemene ledenvergadering.
NOTULEN Algemene Ledenvergadering Oudervereniging Montini, gehouden op 12 september 2013.
1. Opening 2. Notulen vorige vergadering 3. Ingekomen stukken.(secretariaat) 4. Bestuursverkiezing. 5. Jaarverslag Financiën en begroting. 6. Vaststellen.
Jaarvergadering dinsdag 25 oktober 2016 WELKOM Op de jaarvergadering van de OR.
Algemene Ledenvergadering
Algemene Leden Vergadering
prestatie en gezelligheid
algemene ouderavond 4 september 2018
Samen Bouwen aan Bon Boys
Algemene Leden Vergadering
1. opening ALV / uur 1. WELKOM - filmpje
Een nieuwe organisatiestructuur, op weg naar de toekomst
KOM EN BESLIS MEE OVER DE ACTIVITEITEN VAN UW PV
Algemene ledenvergadering 20 oktober 2017
Welkom Algemene leden vergadering 2017
Evaluatie Brainstorm avonden & vervolgstappen
JEUGDVOETBAL BELEIDSPLAN 2.0
Welkom op de Algemene Ledenvergadering van
VV Holten Kick off seizoen 2018 – 2019
Algemene Vergadering v.v. Woudrichem
Algemene Ledenvergadering
Algemene ledenvergadering Swift
Welkom op de Algemene Vergadering over maart 2019
Welkom namens.
Transcript van de presentatie:

Algemene Leden Vergadering Vv Activia 24-10-2014

Agenda Binnengekomen stukken en afmeldingen Notulen jaarvergadering 2013 Jaarverslagen Financien - Jaap Bestuursverkiezing Technische commissie - Gijs Jeugd – Michel/Rob Accommodatie - Pauline Pauze Beleid – Wim PR – Willem Huldiging leden Rondvraag Agenda

Financien V en W-rekening afgelopen jaar Kantine omzet Toelichting kantine-omzet Verhoging kantineprijzen Verhoging contributies Te verwachten toekomstige uitgaven / minder inkomsten Begroting 2014/2015 Kascommissie Financien

Voor leden ter inzage te verkrijgen bij penningmeester Jaap Broeils: Financiën Voor leden ter inzage te verkrijgen bij penningmeester Jaap Broeils: V en W-rekening afgelopen jaar - Kantine-omzet Toelichting kantine-omzet Begroting seizoen 2014/2015

Voorstel prijsverhoging kantine per 1 november 2014

Verhoging contributie

Te verwachten toekomstige uitgaven / minder inkomsten Uitbreiding kleedkamers Rest bestrating tot parkeerplaats en fietsenstalling Subsidies gemeente zullen de komende jaren afnemen

Samenstelling Kascommissie Edwin Blokvoort, Loek Gerritsen (beiden 1e jaar) en Jeroen Plette (2e jaar) Reserves: Henk Emaus Jr. en Elderik Schoolderman (Beiden 1e jaar) Voor het komende jaar is 1 nieuw kascommissielid nodig. Wie? Kascommissie

Bestuursverkiezing Aftredend en herkiesbaar W. Grooters (voorzitter) W. Brinkman (lid beleidszaken) Aftredend en niet herkiesbaar Michel Hekkert (lid jeugd) Nieuwe kandidaten Pauline Achtereekte (lid accommodatie) Rob Pamboer (lid jeugd) Gijs Koning (lid technische commissie) Bestuursverkiezing

Technische Commissie Doel van de TC Leden Uitvoering Een visie ontwikkelen voor de v.v. Activia op de midden – lange termijn. Waar willen we naar toe met de club en welke investeringen – initiatieven worden daarvoor gevraagd? Leden Uitvoering Technische Commissie

Jeugd De jeugd op het eigen niveau laten spelen Senioren actief betrekken bij de jeugd De oudere jeugd actief betrekken bij de pupillen Goede samenwerking en afstemming met het hoofdbestuur Goede samenwerking met- en zichtbaarheid in de wijk Actief beleid bij het vormen van jeugdteams (problematiek grootte) Jeugd

Nieuwe entree Accommodatie

Verlichting accommodatie

Verbouwing buiten Accommodatie Vrijwilligers Verbouwing buiten Accommodatie

Verbouwing buiten Accommodatie Cv50 Sponsoren Verbouwing buiten Accommodatie

Velden Accommodatie

Speerpunten 2014-2015 Accommodatie Kleedruimtes onderzoeken Parkeerruimte iom gemeente Voorst Materiaalruimte Speerpunten 2014-2015 Accommodatie

Pauze

Beleidszaken Beschikbare beleidstukken: > 10 Draaiboek bij kampioenschap Draaiboek bij overlijden Incidentenbeleid Omgangsprotocol Pestprotocol Kaderwaarderingsrapport Verenigingsbeleidsplan 2015 – 2019 (in ontwikkeling) Beleidszaken

Beleidszaken Kaderwaarderingsrapport CODE 05F Lid Accommodatiecommissie 2,5 uur per week 50 weken per jaar x 2,5 uur = 125 uur 2 punt per uur = 250 CODE 10A Leider elftal pupillen 4 uur per week 30 weken per jaar x 4 uur = 120 uur 1 punt per uur = 120 CODE 10B Trainer keepers 3 uur per week 30 weken per jaar x 3 uur = 90 uur 1 punt per uur = 90 Naam Code Van - Tot Aantal jaar Waarde-ring Aantal punt Totaal Totaal jaren Subtot-aal Kaderlid …. 02A 1986-1993 7 320 2.240 02B ? 3 160 480 03B 1974-2005 31 80 2.480 03C 2005-2014 9 40 360 04B 1998-2012 14 560 07A 1984-1988 4 08A 30 420 10C 1981-1997 16 120 1.920 13A 5 48 240 13AB 1998-2014 768 13N 2003-2007 25 100 9.728 Beleidszaken

Verenigingsbeleidsplan Onderdeel van het nieuwe verenigingsbeleidsplan 2015 – 2019 is een tweetal nieuwe onderdelen: Kledingplan (in ontwikkeling) Materiaal (in ontwikkeling) Beleidszaken

Kledingplan (Concept) Ieder spelend lid krijgt een compleet tenue (shirt, broek, kousen) uitgereikt. Via het kledingfonds worden de tenues aangeschaft per team/elftal, al dan niet voorzien van een sponsornaam. In principe voor 3 jaar, maar het bestuur kan besluiten de tenues voor een langere periode te gebruiken als de staat van de tenues dat toe laat. Op deze wijze wil Activia er voor zorgen dat ieder lid, van F-pupil tot eerste elftalspeler, elk seizoen wordt voorzien van een uniform tenue. De kleding blijft eigendom van Activia en wordt aan het begin van het seizoen uitgegeven aan de leider van het elftal en hij/zij is hiervoor het hele seizoen verantwoordelijk. Aan het eind van het seizoen worden alle tenues weer ingenomen. De jaarlijkse vergoeding voor het kledingfonds wordt in de vorm van een toeslag op de contributie bij competitie spelende leden geïnd. Beleidszaken

Beleidszaken Materiaalbeheer (Concept) T.a.v. het beheer van het materiaal ten behoeve van de voetbalafdeling het volgende: Naast de onderhoudsploeg, die verantwoordelijk is voor het groot materiaal (bijv. doelen, velden, kleedlokalen etc.), zijn er twee functionarissen belast met de dagelijkse gang van zaken m.b.t. het materiaal: a. Materiaalcoördinator - is verantwoordelijk voor het coördineren van de materialen, zoals ballen, pionnen, hesjes etc., - zorgt, dat materialen in voldoende mate aanwezig zijn, binnen een door de vereniging beschikbaar gesteld budget, communiceert met het voetbalbestuur, de commissies, de trainers en de materiaalman, - is voor de uitvoering van zijn werkzaamheden verantwoording verschuldigd aan het voetbalbestuur. b. Materiaalman - is verantwoordelijk voor de uitvoering en het onderhoud van het beschikbare materiaal, - communiceert met de materiaalcoördinator, - is voor de uitvoering van zijn werkzaamheden verantwoording verschuldigd aan het voetbalbestuur. Beleidszaken

Nieuwe sponsoren Aanvulling PR commissie Actie PR

Huldigingen 25 jaar Richard Oosterwegel Frank Oosterwegel Henk Stooter Peter Gruben Henk Emaus jr. Huldigingen

Rondvraag