Impuls voor de Impulscategorie 2.0 Nijenrode, 2 oktober 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HAVISTEN COMPETENT
Advertisements

Out of Stock Diemen, Februari 2006.
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Stad Gent worstelt met betalingachterstand Vraag Johan Deckmyn 1.
Appreciative inquiry:
Terugblik 2010 – vooruitblik 2011 Vastgoedsociëteit Haaglanden | Kyocera Stadion | 14 april 2011.
Welkomstwoord Josse De Baerdemaeker - voorzitter VILT.
Van Participatie naar Participa(c)tie
Welkom VCMB Verbond van Credit Management Bedrijven.
Debiteuren Dead Roll Hoe voorkomt professionele incasso dat debiteuren u onder water trekken?
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Optimaliseren van het assortiment
ACTIVITEITENPLAN EEN TERUGBLIK. Activiteiten De doelstelling van de gemeente Simpelveld is: -> Het aantrekken van meer verblijfstoeristen.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Het Nieuwe Winkelen Enschede, 4 februari 2014.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
WATER Infodag District 1550 Jan Roumen RC-Leudal
Nieuwjaarsbijeenkomst Federatie Zakenvrouwen & Female Leaders 22 januari 2014.
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | mei 2014
Wat is Customer Relationship Management?
“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013.
Markt ontwikkeling Verandering in de markt Energie besparing is leidend Comfort en totaal oplossing zijn gewenst Voortdurende technologische ontwikkeling.
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Managen en proces Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf managen en proces.
Verslag Fondsenwerving 2012 Map van der Wilden Communicatiemedewerker CBF.
Het nieuwe beren commitment: Boars november 2013 Annechien ten Have Mellema Voorzitter van de Nederlandse stuurgroep ‘Stoppen met castreren’ en.
Bron: Insites consulting, april 2002.
Bron: Insites consulting, april 2002.
Bron: Insites consulting, april 2002.
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
Presentatie: Hoe bouw ik een portefeuille op?
11 Algemene Ledenvergadering 5 april 2012 Jaarplan 2013 Commissie PAS Professional Auditors at Small Audit Shops 25 december 2012.
Basis communicatieplan
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
EMVI in de digitale praktijk
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Sportevenementen: the next step
Visie & Strategie.
Fietsen en supermarktbezoek: kansen voor kleine supermarkten - resultaten SOAB-Benchmark 6 gemeenten - Fiets in de Versnelling 10 november 2010 Ineke Spapé.
1 Eindresultaat IMPULS Alle audits voor 2011 afgerond In dit bestand tref je een samenvatting aan van de resultaten van de audits voor het certificaat.
Agenda: netwerk ICT-Ambassadeurs. 13: :00 Mededelingen, Terugblik vorig jaar en speerpunten komend jaar 14: :30 Presentatie Maassen met
Ed Boogaard schrijft, 14 oktober 2015#w2p2015 WebToPrint Waar staan we nu?
Welkom! Projectleiders en onderzoekers bij de ontwerpbijeenkomst van de pilot Protocol Afstuderen Domstad Utrecht, 23 juni 2015.
Omzet Colruyt Group = 8.916,8 mio euro van de groepsomzet Detailhandel Groothandel & foodservice Overige activiteiten.
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
Introductie tot het boekenvak: De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Terug naar eerste pagina Implementatie IKB Boxmeer-Sint Anthonis.
Samenwerken aan planvorming Steven Vischer, gemeente Moerdijk RIONEDdag 2016, 4 februari.
Distributie- kengetallen: Informatie voor ‘n fabrikant omtrent product en verkooppunten; 1)Numerieke distributie ND 2)Gewogen distributie GD 3)Selectie-indicator.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Agenda, Regels, Rollen. 2016? Hoe? Het Business Model Canvas!! 1.
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
Op zoek naar de gouden formule voor de P maaltijden / vetrijke maaltijden Laura Briedé & Laureen van Zon.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Advies aan gemeenteraad Bergen
Welkom Havo 5..
Vertrouwen en Talentontwikkeling Flexibel en Veilig
Een vergadering organiseren
IRI Top Line Report Periode Strategic Insights Team
Plannen en optimaliseren
Vergadering Personeelsdienst
Fietsen en supermarktbezoek: kansen voor kleine supermarkten - resultaten SOAB-Benchmark 6 gemeenten - Fiets in de Versnelling 10 november 2010 Ineke.
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Rockwool Duurzame Inzetbaarheid
Regel nu de beste zorg.
Terugkomdag intern begeleiders september 2017
‘Met de voetjes van de vloer leren’
Transcript van de presentatie:

Impuls voor de Impulscategorie 2.0 Nijenrode, 2 oktober 2013

Agenda 2. Reacties formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

Agenda 2. Reacties formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

Terugblik 3. Fundamenteel winkelonderzoek door Nielsen 1. Interviews met formulemanagers door de Category & Trade Company 2. Imago-en perceptie-onderzoek door InSites Consulting Leveranciers en retailers met plannen SAMEN MEER uit de categorie halen.

100 miljoen euro omzet Extra omzetpotentieel

Agenda 2. Reacties formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

Reacties formulemanagers Unaniem positief over de onderzoeken: 1.Alle S&Z categorieën 2.Kwantitatief onderzoek 3.Objectieve bron Extra presentaties aan retailers. Wijzigingen in floorplanning! Verdere invulling door samen concrete actieplannen te ontwikkelen.

Agenda 2. Reactie formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

Top 40 Stores Rally Doelstelling: Best practices ontdekken! - Waarom scoren deze super- markten beter? - Wat zijn de beïnvloedbare factoren? - Hoe kunnen leverancier en retailer de omzet stimuleren (winkelvloer/hoofdkantoor)?

Agenda 2. Reactie formulemanagers 3. Top Stores Rally 4. De 10 Gouden Regels 1. Terugblik

Plaats de S&Z-categorieën op de juiste locatie in de supermarkt. Regel 1

Plaats een impulscategorie bij een verwante routinecategorie Regel 2

Meer schapmeters in impuls zorgen voor additionele omzet Regel 3

Besteed veel aandacht aan een goede schapverzorging Regel 4

Zorg voor verschillende confrontatiemomenten Confrontatie => hogere conversie Zorg voor verschillende confrontatiemomenten Confrontatie => hogere conversie 2nd placementActieProefmeubel Regel 5

Regel 6 Optimaliseer het totale kassagebied

Zorg voor verrassing in de winkel Regel 7

Maak combinaties tijdens promoties Combineer gepland en ongepland Maak combinaties tijdens promoties Combineer gepland en ongepland Regel 8

Vul lokale shopperwensen in Regel 9

Stel een impuls-expert aan. Aandacht scoort. In de winkel en op het hoofdkantoor. Stel een impuls-expert aan. Aandacht scoort. In de winkel en op het hoofdkantoor. Regel 10

Next steps Leveranciers en retailers met categorieplannen SAMEN MEER uit de categorie halen door samenwerking op winkelvloer en hoofdkantoor.

2e jaargang SSZ training: Haal samen meer omzet uit de impulscategorieën Deelnemers vanuit retailers en leveranciers Kennis vergroten met o.a. “de 10 gouden regels”. Categorieplan maken. Samen plannen maken

Brochure