(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H20:Voorraadwaardering
Advertisements

Samenvatting H5+H6 Maak de opgaven (ook bouwstenen)
Hoe positioneer ik mijn uitgeverij
H 29: Kostprijs bij heterogene producten
Informatiebijeenkomst 20 november 2013 Gorredijk Energieneutraal 2020 Programma Opening Zelf groene stroom opwekken Voordelig energie.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
Een volledig voorbeeld
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Copyright © Kristof Deferm
(heeft niet als doel om winst te maken = overheid)
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Dorine Putman-Devilee
14 februari 2014 Ondernemersplan - Financieel plan.
Duurzaamheid en kosten
Kostprijsberekening 1. Berekeningswijze vaststellen verkoopprijs : - op basis van kosten - op basis van de vraag  marktgedreven - op basis van concurrentie.
Proef- en de saldibalans
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
H 27: Kostprijs bij homogene productie.
Klaas koopt een bank voor in de winkel, waarop mensen kunnen zitten
Agenda 1 Even voorstellen 2 Over ING 3 Financieren 4 Vragen.
1 Het Watersportverbond. 2 Hoe zit het Verbond in elkaar 440 verenigingen met leden zijn het Watersportverbond Met elkaar vormen wij het Watersportverbond!
Balans Textra Gebouwen€ Eigen vermogen€ Inventaris€ Lening€ Machine€ % Hypothecaire lening€ Bedrijfsauto€
Omzet.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Kulturhus De Bijenkorf Borne
In het jaar 2007 kon je dit kopen voor €100: In het jaar 2012 kon je dit kopen voor €100: Koopkracht = Het geld wordt minder waard.
Inkomen Begrippen 1 t/m 5 Werkboek blz 5
Economie H3b 26 maart  Bespreken SO  Vragen over stof?  Laatste kans op vakhulp.
Accountancy en Advisering
Elke 7 seconden een nieuw getal
Regels voor het vermenigvuldigen
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Agenda  Les 15  wkn 14 2e  hs 2.6 winst & verlies
Agenda  Les 13  wkn 13 2e  hs 2.4 overige kosten
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
Les 4 Inzichtvragen 1 t/m 3 WERKBOEK blz 15 en 16.
Inkomen 21 Begrippen H6. 2 Begrippen Directe belastingen Belastingen die rechtstreeks aan de overheid moeten worden betaald.
Toegevoegde Waarde Productie = inkomen.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Blz Prioriteiten stellen betekent dat je de belangrijkste dingen eerst koopt/ betaalt. Huishoudelijke uitgaven zijn producten die je vaak koopt,
Economische kringloop
Cijfers Zorg en Gezondheid
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Oefening 5 (Balansverrichtingen)
Business Model Generation Avans 30 januari 2012.
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Ondertekening van overeenkomsten KS 2014/2015. Algemene voorwaarden studiefinancieringsregeling Nederland en Plaatselijk 2014/2015 Artikel 1.1 t/m Artikel.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Investeringen Klik om verder te gaan. Hoe gebruik je deze uitleg? Je kunt in deze presentatie ‘bladeren’ door de pijltjestoetsen te gebruiken. Vooruit.
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Financiering en inkoop H5 Exploitatiebegroting Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Stap 3; Constant of Variabel?
Exploitatiebegroting Deel 2
Jan van Hout MKB Adviseurs
H.5 Winst en toegevoegde waarde
Opstellen begroting Openingsbalans.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Financieel Plan deel.
What will you do to change the
Begroten & Budgetteren
Resultatenrekening prognose
Vakman ondernemer Business model Canvas
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak je op dat er behoefte is aan jouw product/dienst? 3. Waar bestaat je doelgroep uit? Hoe is dit vastgesteld? 3.1 Neemt de doelgroep de aankomende jaren af of toe? Hoe is dit onderzocht? 4.1 Op welke wijze (HOE?) ga je de omzet- én kostenprognose realiseren? 4.2 Welke inspanningen/strategie onderneem je bij tegenvallende resultaten? 5. Wie ben jij, wat is je achtergrond en waar bestaan je talenten uit? Global Entrepreneurship Week regio Zwolle / 1

Keypartners (wie zijn je leveranciers, partners c.q. mede-eigenaren) Hoe en waarvoor zet je deze partners in? Waardepropositie (welke bundel van producten & diensten creëert (welke) waarde voor welk klantsegment) Definieer je onderscheidend en toegevoegde waarde waarin je verschilt van de concurrentie. Denk ook aan het service aspect. Klantsegmenten (welke doelgroepen van specifieke klanten wil je bereiken). Waar richt je je op? Klantrelaties (welke relaties ga jij aan met welk klantsegment) Wat is het rendement op elk van je klantgroep en wie is die klantgroep? Kanalen (hoe en via welk medium communiceer jij) Beschrijf oa de marketing- en distributie strategie. Kernactiviteiten (wat zijn de belangrijkste dingen die je moet DOEN) Wat zijn de belangrijkste kernactiviteiten om de waardepropositie te verbeteren? Key resources en verkoopkanalen Welke fysieke – menselijke -en intellectuele middelen heb je nodig in de uitvoering en via welke kanalen verkoop je het? Kostenstructuur (noodzakelijke)Inkomsten (welke cash creëer je uit welk klantsegment) Logo en bedrijfsgegevens Missie:

Basis Financieel Plan (Dienst(en)) 3.1.Financieringsaanvraag (doorhalen wat niet van toepassing is !!!) Individu/vennoten investeren op particuliere basis/hebben een financiering nodig van € …..,- in de opstart van dit bedrijf. Voor financiering wordt gebruik gemaakt van: (vul in zoals bank, crowdfunding, spaargelden, giften, e.d.) 3.2.Financieel plan (onderstaande onderwerpen en bedragen zijn enkel als voorbeeld) 1. Het investeringsplan: Ontwikkelen website:€ 350,- Branding:€ 650,- Inkoop:€ 3000,- Huisvesting:€ 2400,- Licentie Fee€ 3000,- Voorfinanciering btw? Aanloopkosten inkomen? Totaal:€ 9400,- 2. Het financieringsplan: Particuliere investering/financiering: € ,- (geen financiering nodig) 3. De exploitatiebegroting: Totaal omzet verkopen consult a € 175,-€ ,- (480x)€ ,- (960x)€ ,- (1920x) Totaal kosten licentie per consult a € 36,-€ ,- (480x)€ ,- (960x)€ ,- (1920x) Coaches a € 90,- pu€ ,-€ ,-€ ,- Administratie€ 5.000,-€ ,€ ,- Marketing€ 2.000,-€ ,-€ ,- Totaal€ ,-€ ,-€ ,- Winst voor belasting€ ,-€ ,- € ,-

Basis Financieel Plan (Product(en)) 3.1.Financieringsaanvraag (doorhalen wat niet van toepassing is !!!) Individu/vennoten investeren op particuliere basis/hebben een financiering nodig van € …..,- in de opstart van dit bedrijf. Voor financiering wordt gebruik gemaakt van: (vul in zoals bank, crowdfunding, spaargelden, giften, e.d.) 3.2.Financieel plan (onderstaande onderwerpen en bedragen zijn enkel als voorbeeld) 1. Het investeringsplan: Ontwikkelen webshop:€ 1.500,- Branding:€ 650,- Voorraad:€ ,- Inrichting€ ,- Licentie Fee€ 4.000,- Voorfinanciering BTW? Aanloopkosten (inkomen )? SubTotaal:€ ,- Eigen investering:€ ,- Totaal€ ,- 2. Het financieringsplan: Particuliere investering/financiering: € ,- (5 jaar) 3. De exploitatiebegroting: Totaal omzet verkopen a € 150,-€ ,- (25 x 45 weken=1125x) )€ ,- (1350x)€ ,- (1800x) Kosteninkoop per verkoop € 75,-€ (1125x 75,-)€ (1350x 75,-)€ ,- (1800x 80,-) extra personeel a € 45,- pu€ ,- (90dgn)€ ,- (120dgn)€ ,- (2x 90 dgn= 180x) Administratie€ 5.000,-€ 6.000,€ 8.000,- Marketing€ 2.000,-€ 2.000,-€ 2.000,- Afschrijvingen€ 2.000,-€ 2.000,-€ 2.000,- Huur€ ,-€ ,-€ ,- Aflossing€ ,-€ ,-€ ,- Totaal€ ,-€ ,-€ ,- Winst voor belasting€ ,-€ ,- € ,-