Magister Leon van den Heuvel, 29 mei 2012
Aanwezigheid OLY – BBL wijze ↔ RAC wijze Overschrijven absenties door docenten Er zijn (te) veel codes. Is vereenvoudiging mogelijk? Kunnen de locaties van elkaar leren in overleg om te komen tot mogelijke verbeteringen? (Niet alleen over aanwezigheid) Voor centraal vaak lastig om te beoordelen welke locatie wat doet. Aanwezigheid OLY voert aanwezigheid in in Magister, evenals BBL. RAC werkt met briefjes. Op de RAC heeft niet elk lokaal een pc/laptop of niet elke docent toegang tot Maestro. BBL heeft last van overschrijven van absenties door docenten. Dit gebeurt als docent de melding “er is al een absenties geregistreerd” negeert. Dat is vervelend voor Absentiecoördinator. Docenten moeten daar alerter op zijn. Lesdashboard kan hierin hulp bieden. Melding richting Schoolmaster om daar iets aan te doen via gebruikersgroep. Kunnen we misschien meer een lerende organisatie zijn?
Aanvullende informatie/Leerling gegevens Informatie in Magister voorzien van dagtekening en auteur: Voorbeeld: is al eens gecommuniceerd 10-05-2012/HVL: Leon is traag van begrip, ondersteun hem daarin. (voorbeeld) Aanvullend, Medisch, Kenmerken, Logboek: De juiste/betrouwbare informatie, zo volledig mogelijk, voor de juiste personen zichtbaar, op het goede moment, op de juist plaats. Extra mogelijkheden: Toevoegen van gescande documenten ter ondersteuning. Leerling gegevens: rapportages of leerlingenoverzicht Aanvullende/medische informatie wordt nog niet altijd voorzien van datum en medewerkercode. Dat is wel aan te bevelen zodat men weet hoe actueel informatie is. Zet informatie omtrent leerlingen in Magister op juiste plaats zodat de juiste personen die ook kunnen zien en er op in kunnen spelen. Dit geldt ook voor de Kenmerken. Leerling gegevens Leerling gegevens kunnen via rapportages worden opgeroepen maar ook via de kolommenkiezer in het leerlingenoverzicht.
Lesdashboard / klasdocent Demonstratie Laat de mogelijkheden zien.
Er waren eens 10 weesjes Wie gaat het aan Wat is er aan de hand Welke beslissing is genomen Wiens verantwoordelijkheid is het Waarom Waar blijft/gaat de leerling Wanneer vindt het plaats Weten de juiste personen voldoende Wees zorgvuldig en volledig Weetniet Waarom belangrijk. Diverse instanties vragen om de informatie van de leerlingen. Waarom is een leerling uitgeschreven? Waar is hij/zij naartoe? Waarom? Wanneer? Wie heeft dat besloten?
Tot slot Magister is ondersteunend aan ons onderwijs R.I.R.O Basis moet stevig zijn Wat vindt de KD/locatie belangrijk? Waar willen jullie graag aandacht voor hebben of extra ondersteuning? Kunnen we van elkaar leren? Welke vragen zijn er nog?
Huiswerk
Aanvullende informatie/Leerling gegevens