Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
verenigings- communicatie
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
PRESENTATIE AM GROEP SZW DAGEN 2011 Een praktijkvoorbeeld
Workshop: ‘Opvoedcoach vanuit eigen praktijk’
STRATEGISCHE PLANNING
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Marketing Werkgroep 6.
Zorgbedrijf Antwerpen Een nieuwe organisatie, werken aan een nieuw imago.
Marketing presentatie
Maak het verschil met hulp van de diseasedriehoek 5 oktober 2010, Beleidsavond Verpleeghuizen, Zwolle Rudi Steenbruggen Isala Klinieken, RVE-voorzitter.
Trainingsproject voor burgers met kwetsbaarheid. Samenwerking.
NME: kiezen, leren, meedoen
Werkdocument meerjarenaanpak NME - NH versie november meerjarenaanpak  Voor een duurzame samenleving is commitment nodig van maatschappelijke organisaties,
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
KNGF-programma Samenwerking Rhenen 16 december 2008 Wilma Huiskamp.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Inleiding op de functies van dorpshuizen Een schema om de gedachtengang over de functie van een dorpshuis op gang te brengen.
Welkom bij de lancering van GOvoorelkaar Dé verbinding tussen hulpvragers en vrijwilligers!
Wmo-scan voor dorpshuizen!
Workshop Fondsen werven
Programmering voor het hele dorp? Neem het heft in eigen hand! Kennisnetwerkdag L&G 20 juni 2014 Anja Slendebroek Gerrit Kapteijns.
Hoe zet ik een goed projectplan op?
 Gegeven door Patricia Cools › Ervaren in communicatie en social media  Deelnemers: max 20 personen › Zelfde niveau op social mediavlak › Persoonlijke.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid en recht
Traject Hoe het begon Enquête oktober 2011 Wat wil je beslist niet missen in 2015 Wat zou je wel kunnen missen? Uitwerking resultaten en.
De juiste student op de juiste plaats. Highlights presentatie werving & selectie We zijn begonnen met (de voorbereidingen voor) het nieuwe voorlichtingsplan.
Project Betekenisvol Ontmoeten
Aanleiding van het evenement - Promotiefilm voor Essentmedewerkers.
Presentatie| door: Verkenning ontwikkeling Dorpscentrum - Multifunctionele Accommodatie Kloetinge 2015.
Training voorbeeld voor
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Start to Run 2015 Informatie (nieuwe) locaties. 2 Ontwikkelingen De loopsport zit nog steeds in de lift (3 e loopgolf) Versnipperde loopsportmarkt (initiatieven.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
Wmo-scan voor dorpshuizen! Plattelandsparlement 14 november 2015 Gerrit Kapteijns.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
2 juni 2012 Kennismaking met de organisatie Met elkaar. Voor elkaar. Welkom.
Traject Hoe het begon Enquête oktober 2011 Wat wil je beslist niet missen in 2015 Wat zou je wel kunnen missen? Uitwerking resultaten en.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een succesvol community project
Dat gaat naar het meanderplein toe!
What will you do to change the
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Workshop Marketing voor Dorpshuizen

Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’

Aanbod Training sociale marketing voor dorpshuizen – 3 avonden. - in staat de basisprincipes van de sociale marketing toe te passen binnen hun eigen dorpshuis - hun aanbod te vernieuwen - nieuwe doelgroepen binnen te halen. Doelgroep Beheerders/bestuurders van 10 dorpshuizen in Gelderland (twee vertegenwoordigers per dorpshuis). Prijs Ledentarief: € 50,- pp (€ 100 per dorpshuis) Niet-leden betalen € 250 (€ 500 per dorpshuis)

Programma van de training 1 e bijeenkomst Marketing op het niveau van het dorpshuis als geheel 2e bijeenkomst Marketing op het niveau van het specifieke aanbod Terugkomdag

Aanleidingen om met marketing te gaan werken Meer concurrentie Veranderende bevolkingssamenstelling Consument wordt kritischer Financier haakt (gedeeltelijk) af Bestaansrecht, visie/missie Verenigingsleven alleen is niet voldoende voor sluitende exploitatie Vraag en aanbod sluit niet (meer goed) op elkaar aan

Van dorpshuis naar huis van het dorp Meer doelgroepen bereiken is van levensbelang:

Marketing voor dorpshuizen 1.Marketing is een manier van werken die uitgaat van de klant 2.Marketing verkleint het risico dat je producten ontwikkelt waarvoor geen belangstelling bestaat 3.Uitgangspunt is het kennen van de wensen/behoeften en interesses van de potentiële klanten / doelgroepen

Marketing systematiek Marketingmix Doelen Doelgroepen Product Prijs Plaats/tijd/periode Personeel Promotie

Vandaag Marketing op het niveau van het specifieke aanbod

Cursus: Marketing voor dorpshuizen Doel: Dorpshuizen zijn in staat marketing toe te passen Doelgroep: bestuurders / beheerders Gelderse dorpshuizen (maximaal 10 dorphuizen, 20 cursisten) Product: Cursus drie dagdelen Prijs: 50 euro pp plus de moeite en de tijdsinvestering Plaats: drie locaties, drie avonden Personeel: deskundig, in staat om theorie en praktijk te verbinden Promotie: ALV, nieuwsbrief, website, mailing

Zo SMART mogelijk Doelstelling van een activiteit

Doelgroepen Voor wie wil je een activiteit organiseren? of Met wie kun je de doelstelling van de activiteit behalen?

Marketingmix

Product Beginnen met: Doelstelling –> Product Doelgroep –> Product Product Verlies Kostendekkend Winstgevend

Prijs Prijs - kwaliteitverhouding Prijs - maatschappelijke relevantie Verlies Kostendekkend Winstgevend

Plaats Locatie Tijd

Promotie programmaboek mond tot mondreclame persoonlijk bericht aan gebruikers en huurders advertentie in het lokale huis-aan-huisbladen, regionale kranten of bladen van het plaatselijke verenigingsleven persberichten uitnodigingen aan Vrienden van het Dorpshuis of vergelijkbaar folders Posters en flyers website Twitter, Facebook, Whatsapp, Youtube nieuwsbrief gemeentegids en andere gidsen

Personeel Wie gaat het doen? - Vrijwilligers of betaalde krachten Denk aan: klantvriendelijkheid, open, gastvrij, kennis van zaken Zet personeel in afhankelijk van de doelgroep en de activiteit?

Aan de slag met het Product: Pubquiz

Wat hebben we gedaan? Marketingmix Doelen Doelgroepen Product/aanbod Prijs Plaats/tijd Promotie Personeel

Stel u vragen aan: lidertit009 Gerrit Kapteijns 06 – Anja Slendebroek 06 –

Klik hier voor ondertitel 2009