Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

De schaduw van Jan Harrie Geelen Querido.
Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2 thema werk en vrije tijd.
Mondeling Nederlands Cursus 1 – de school.
Uitleg bijwoordelijke bepaling (bwb)
De pot mayonaise en het bier Een verhaal met een moraal
Opkomen voor jezelf.
Niet echt maar mama zei dat ik naar school moest *hoest* *hoest*
Een meisje van 16 gaat voor het eerst naar de disco.
Cursus 1 het verhaal: “De nieuwe rok” “Sem en Igor in de speeltuin”
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Nieuwe buren deel 1 Gemaakt door; Aquinnah, Cédrick, Peter, Sarah Niveau 7.
Wiebel Kees Nik’s boekbespreking 25 okt 2007 Inhoud: 1. Titel,
Mees Kees een pittig klasje
Trix en Lex Niveau 6 Bewerkt door Jeff, Liesl en Robin
Ik voel me zo alleen !.
Geen of niet de negatie.
De Moppentrommel van Piet Plezier
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Moppen over jantje! Jantje is op school. De meester: "Wie zichzelf dom vindt gaat staan". Iedereen blijft zitten. Opeens gaat Jantje staan. De meester:
Ik zal me even in het kort voorstellen….
En zou Power Po(i)ntje niet zijn om er
De kleine Carolientje Komt de overvolle drogisterij binnen Ze blijft bij de deur staan en roept luid Graag drie dozijn condooms in verschillende maten.
Voor intelligente vrouwen Een echtpaar ging een weekendje weg.
Yes mama mijn eerste dag naar school. Ja je mag naar juf Mieke
Hoera, Sinterklaas is weer in het land ! Zaterdag kwam hij aan in Almere Het was een feest !
Boekbespreking van: Damon Dekker.
Hoe ik paddenstoel word
Opa Door Danny, Maarten, Chloë en Elke Les 3.
Les 11 Wacht even, straks... Bewerkt door Annelyn, Astrid en Inez
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Kanjergroep 4.
De gestolen portemonnee
Een Marokkaans jongetje vraagt op school aan
Weglopen Johanna Kruit.
Interpreteren van data
Hoofdstuk 2 Je eigen tijd.
Module 1 – Dag 3 Hallo Module 1 – Dag 3 een 1 Module 1 – Dag 3 twee 2.
preek over Deuteronomium 6:20-25
Mondeling Nederlands nieuw cursus 2
Mondeling Nederlands nieuw het verhaal
Vrouwen van Nederland Neem een hond!!!.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Marloes Waterschoot Klas 3D
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Startzondag-viering ‘Goede buren‘
Bewijs verzamelen. Wat gaan we doen vandaag? Voorbeeldverhaal Afloop van het verhaal Uitleg over bewijs verzamelen.
Wie ben ik?. Hoe goed ken jij je unieke zelf? Wie ben ik? Wat is hieraan af te lezen?
Boekverslag: Mees Kees Bloedje link
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Met een gebogen hoofd zit Carmen aan tafel met haar boek. Met een moeilijk gezicht kijkt ze naar de opdrachten voor zich. Over een paar weken is haar.
Beter omgaan met ruzies
HAAR Juf staat voor de klas en schrijft wat op het bord. Jantje roept:
Hallo, ik ben Lina. Vandaag ga ik naar de speelzaal. Ga je met mij mee? Wenboekje Speelzaal Tierelier.
Wenboekje Speelzaal Dikkie Dik. Hallo, wat fijn dat je komt spelen. Hang je jas en tas maar aan de kapstok..
Wenboekje Speelzaal Ziezo. Voordat je naar binnen gaat mag jij je jas in de luizenzak stoppen.
Week: 1 Ruimte: algemeen Ik houd mijn handen en mijn voeten bij mezelf
‘Tot morgen. ’ roept de juf
Paasviering 2017 Thema: Opstaan
Woordbenoemen Groep 6 en 7.
Hé, wie zijn dat. Zijn dat Sinterklaas en Zwarte Piet. Nee, hoor
Mondeling Nederlands Cursus 3 – Module 7 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 2 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 3 – Module 3 Dag 1.
Mondeling Nederlands Cursus 1 – Module 1 Dag 1.
Joepie, ik ben bijna een kleuter!
Transcript van de presentatie:

Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf” Mondeling Nederlands cursus 1 thema school Verhaal 1 en 2: Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf” Verhaal 2 “Waar is WC?”

de school

wie Juf Elly Juf Tineke

wie de kinderen meester Jaap

wat de toilet de WC

de speelplaats

plassen

de gang

wat de tafel

wat de stoel

wat het krijtje

wat het whitebord

lopen

zitten

de klas

de hal

Hallo , ik ben de nieuwe juf! vertelplaten

wie de hoofdpersonen juf Elly meester Jaap andere personen de kinderen

Meester jaap komt de klas in lopen Meester jaap komt de klas in lopen wie meester jaap doe woorden komt lopen in de klas waar Meester jaap komt de klas in lopen

juf Elly gaat zich voorstellen ze gaat haar naam zeggen samen met een juffrouw

Waar? waar gebeurt er in de klas

Wat De tafel

Meester Jaap komt de klas in lopen. Samen met een juffrouw. juf Elly meester Jaap samen ‘Hallo, goedemorgen’ Meester Jaap komt de klas in lopen. Samen met een juffrouw. “Dit is juf Elly”, zegt meester Jaap. “En zij is de nieuwe juffrouw.” “Hallo”, zegt juf Elly, “Ik ben juf Elly.”

Meester Jaap loopt naar de tafel. Hij pakt de stoel en gaat zitten. het schoolbord het krijtje de stoel de tafel Meester Jaap loopt naar de tafel. Hij pakt de stoel en gaat zitten. Juf Elly loopt naar het schoolbord. Ze pakt het krijtje. Ze schrijft op het schoolbord: Ik ben juf Elly.

Ze zegt;”Hoi, ik ben juf Elly, wie ben jij?” Sem Juf Elly loopt naar Sem. Ze zegt;”Hoi, ik ben juf Elly, wie ben jij?” Sem zegt:”Hallo, ik ben Sem.”

Juf Elly loopt naar meester Jaap. de kinderen Meester Jaap loopt de klas uit Juf Elly loopt naar meester Jaap. Ze zegt:”Ik zal de kinderen wel snel leren kennen. Dag, meester Jaap!” “Dag juf Elly”, zegt meester Jaap. “Dag kinderen.” Meester Jaap loopt de klas uit.

Waar is de WC? ?

de gymzaal

de plaat de vertelplaten

staan

liggen

de lerarenkamer einde van de gang einde van de gang is de lerarenkamer

de WC de toilet het einde van de gang

Waar is de WC? vertelplaten

Meester Jaap wil de klas uitlopen. Asha de klas uit lopen Meester Jaap wil de klas uitlopen. Dan vraagt juf Elly:”Waar is de wc?” Ze moet plassen. “Zeg Asha”, zegt meester Jaap, “ laat jij juf Elly de wc maar zien En de rest van de school. Dan pas ik wel even op de kinderen”. Asha lacht. Ze kent de weg al goed.

Hierna lopen juf Elly en Asha de gang in. Ze komen door de hal. Aan het einde van de gang is de lerarenkamer. Meester Piet zit in de lerarenkamer. Juf Elly zwaait naar meester Piet: “Hallo Piet, alles goed?” “Ik ken de lerarenkamer wel, maar waar is de gymzaal?” “Kom maar mee, juf Elly”, zegt Asha. Asha doet een deur open.“Kijk”, zegt Asha, “dit is de gymzaal.” In de gymzaal zijn de kinderen uit groep 7. Ze lopen en zitten. Ze gaan liggen en weer staan. Ze gaan weer lopen en weer zitten. “Pfft”, zegt juf Elly,” de kinderen moeten hard werken.”

Asha loopt samen met juf Elly de klas uit. Ze lopen door de hal. “We gaan eerst maar naar de wc”, zegt Asha. De wc is in de hal. “Kijk juf Elly, dit is de wc”, zegt Asha,” “Ga maar gauw, juf Elly´.”

Ik zie de moeders en de vaders al op de speelplaats. “Kom, we gaan weer naar de klas”, zegt juf Elly, “De les is bijna afgelopen. Ik zie de moeders en de vaders al op de speelplaats. Juf Elly en Asha zijn weer in de klas. “Dank je wel Asha”, zegt juf Elly, “je kent al heel goed de weg op school.”