Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Wie heeft de stickers van de juf gepakt?
Identiteitsverankering
Opgewekt.
Ik wens je De kracht van god.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Dr. Wilbert Linnemans Human Sense Consultation
Jezus en de wet van Mozes.
Waarom ben ik hier op aarde?
Welkom op TOV!. bidden Geloof & gevoel ‘ik merk niks van God’
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
We zijn toch allemaal gelijk…
Powerpoint gemaakt door
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Opnieuw Steeds opnieuw ben ik andere aspecten van
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Muziek : Bert Kaempfert Morgen
Binden en verbinden van mensen of personeel…
“Werpt een duidelijk licht op de zaak!”
Vanavond gaat het over: Hoe sta jij in het leven?
(E. Hartkamp) muziekpresentatie 4170 Ik droom van jou, de hele nacht de liefde heeft mij totaal in zijn macht het geeft me steeds zo'n raar gevoel al.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Geluid aan.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Mijn antwoord op jouw vragen is dat Ik de schepper ben.
onze roeping als gemeente
Het komt er dus op aan ‘het’ te zien?
Deel anders, mijn organisatie
De oudere stagiaire.
Ontwikkeling Gouden Standaard
Als sterren aan de hemel staan
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Uitleg persoonsvorm (pv)
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Het leukste verhaal van cars.. Morgen is het het belangrijkste race van het jaar. Daar moet ik naar toe.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Hoe leidt God ons? Vragen daarbij: leidt God ons? willen we dat wel?
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
WAT BEWEEGT JE TOT ACTIE?
Hoe kan je kracht worden vernieuwd… op weg naar een hoger doel.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Thema 4.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Begeleiding Werkelijk contact Provocatieve begeleiding.
DoeMeeDienst GemeenteGroeiGroep 28 februari 2016 Thema: Als kinderen andere wegen gaan…. Welkom!
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Wat heeft een eenzaam en bang schaap nodig?. Zoek je ook naar liefde, warmte, bemoediging en bescherming? Verlang je naar een goede relatie? Is er iemand.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Dagdeel 3 conflicthantering
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Transcript van de presentatie:

Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en HVO, van de docenten met de openbare school en met het veranderende onderwijslandschap.

Geachte docenten, bestuurders, gasten Het is mij een eer dat ik vanmorgen hier mag zijn en een klein kwartier van uw tijd mag invullen met het thema de mens als merk

De mens als merk in de marketing. Frans Kwakernaat

!? Waar gaat dit verhaal over!? Wat heb ik in mijn werk met een merk en met marketing van doen?

Juist heel veel! Want je representeert in je werk je eigen organisatie Want je biedt een aanbod op een vraag van de school (klantvraag) Want je werkt in een veranderende onderwijswereld waar de vraag naar vorming mee verandert En je je aanbod aanpast als de openbare school daarom vraagt Want je wilt dat je school (de klant) tevreden is en blijft

Marketing Marketing: Ervoor zorgen dat je de juiste spullen voor je klanten (je scholen) op de plank krijgt. PR: Dat is beïnvloeden, waardoor juist jouw spullen (jouw vorming) op de plank liggen. Personal Branding (je bent een merk) Ervoor zorgen dat jij geassocieerd wordt met het ‘juiste’ (je dienstverlening of je unieke meerwaarde). Je bent voor je klant een merk.

“De pit van jullie werk maakt je tot merk” Vorming: onderzoek wie je bent en wat je belangrijk vindt, maar ook hoe je te verbinden met andere mensen en met de wereld om je heen, vanuit onbevangen openheid. Met als resultaat: Je voelt je meer verantwoordelijk voor je eigen leerproces en voor wat er om je heen gebeurt. Een eigen identiteit met een richting op je levenskompas waar je naar toe wilt gaan (Dr. Ram S.Ramsahai). Met vorming draag je bij aan het ideaal van mens-zijn en medemenselijkheid. Een ideaal in ons hoofd en in ons hart! Vraag aan iedereen: Wat laat je hiervan zien in je school (of aan je klant) als je dit mooie ideaal in de praktijk van je werk brengt? Wat vertel je in de personeelskamer of aan belangstellenden over jouw idealen? Waar zit hier jouw passie?

De dialoog staat centraal Wat laat je van je drijfveren, je idealen zien in je school (bij je klant) als je dit mooie ideaal in de praktijk van je werk brengt? Wat vertel je in de personeelskamer of aan belangstellenden over jouw idealen? Waar zit jouw betrokkenheid? Waar ga je in je werk voor? Denk even na over een antwoord. Ga kort in dialoog en deel het antwoord van de bovenstaande vragen met je buurman/buurvrouw. Tijd: 1 minuut per persoon

Je zijn Identiteit Betrokkenheid Met wie verbind ik me? Met wie werk ik samen? Wat is mijn betrokkenheid? Wat en wie ben ik? Wat is mijn kracht? Wat wil ik zijn? Betekenis Welke betekenis heb ik? Waaraan draag ik bij? Waar kan ik trots op zijn?

maak je van jezelf een merk Je bent je eigen merk Als jij de school (de klant) laat zien wie je bent, waaraan je bijdraagt, wat je betrokkenheid is, wat je meerwaarde is, waar je iedere dag weer voor gaat, als je je school laat zien wie je bent, waar je betrokkenheid zit… maak je van jezelf een merk

Een merk Is geen logo Is geen identiteit In geen product Een merk is wel een gecreëerd beeld, een ervaring, een gevoel bij/van een persoon over een dienst of een organisatie Het is een gevoel, ervaring, omdat mensen emoties hebben en intuïtief zijn. Zij verbinden zich met jou door hun gevoel, ervaring en emoties.

Maak van jezelf een merk, zodanig, dat het voor je klanten volstrekt duidelijk is waar jij voor staat en dat je je bewust bent van de manier waarop je communiceert en wat mensen van je betrokkenheid te zien krijgen. Daardoor zullen ze je meer of weer vragen (trouw), ook in een vloeibare samenleving; in een dynamische en snel veranderende wereld

Wat ga jij `als merk` morgen anders doen? Ik word herkend door mijn klanten vanwege mijn: 1. 2. Wat ga ik morgen anders doen? Vraag aan de zaal voor de dialoog!