Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1  Stagevoorlichting Stage 2 Personen:  SLC 2-de jaar INF/TI:  Stage/afstudeercoördinator INF/TI: A. van Raamt  kamer K.1.07 tst  (
Advertisements

Visual Knowledge Building
Het nieuwe spelen is oud
Hoe ontstond dit initiatief ?
Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
Inleiding Na het bestuderen van dit hoofdstuk kun je:
HOOFDSTUK 10 De kunst van organisatie-analyse
De marketing-omgeving
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Moderne Media Marketing, verkoop, distributie Sessie 7.
Kees van Overveld B i g I m a g e s – Visuele Communicatie -1- De betekenislaag: Wat is betekenis De driehoek van Peirce Vormen van betekenis Context.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Van idee tot digitaal materiaal
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Persoonlijk worden.
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
ELISE DENHAENE 1BaSWB VRIJWILLIGERSWERK INPASSEN IN DE STRUCTUUR VAN EEN ORGANISATIE.
Kunnen we leren kiezen? Jan Bransen Alumnidag 2006.
27 januari 2011.
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
Gedrag in organisaties, 9e editie
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Informatica op het Kalsbeek College. Informatica op het Kalsbeek College.
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Gedrag in organisaties, 10e editie
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Antwoorden op vragen over kerk, cultuur, Bijbelboeken, … & geloven.
Kinderen en hun sociale talenten
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
Wat willen we vandaag doen?
Transactionele analyse en sociale rollen
Kennis- en innovatiecluster Zorgeconomie Welkom op de KICZ-bijeenkomst Ondernemerschap in de zorg 11 november 2010.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Zelf aan de slag.
Meer bekendheid via je Website
Van diagnose tot impactevaluatie ‘(Af)studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs’
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Het bacheloreindproject (BEP) 1BT04 / 1GT04
Bijscholing voltige-instructeurs
Netwerk coördinatoren VZ
Kennismanagement & Sociale media
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
In het model worden 3 fasen onderscheiden:
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Iedereen gebruikt social media.
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Basisvorming. 2/3 kerndeel  58 kerndoelen 1/3 differentieel  iig 2e MVT & profilering 1040 klokuren (max 69 dagen)
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
eigenwaarde ontstaat meestal door de volgende 3 factoren.
Ontwikkeling in adolescentie College 1; seksualiteit en verlangen en cognitieve veranderingen.
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Psychomotorische taxonomie
Internetmarketing en oefentoets
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
Transcript van de presentatie:

Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 1 Interactieve (Marketing) Communicatie

Interactieve (Marketing) communicatie COLLEGE 07 SHEET 2 Programma vandaag  Mededelingen  College 7 theorie: o WG: ARIA-model o Gr. 4: workshop “Augmented Reality”  College 7 praktijk: tonen WL o Aan de slag: weblog afwerken incl. logboek.

Het ARIA-model

ARIA-model 4 Het ARIA-patroon  Manier waarop mensen reageren op introductie van nieuw medium  Verloopt via bepaald patroon  Ook de ontwikkeling van dat nieuwe medium verloopt via dat patroon

ARIA-model 5 Fasen ARIA-patroon  Amazement  Resistance  Imitation  Authenticity

ARIA-model 6 AMAZEMENT (fase 1)  Aanvankelijk verbazing over nieuw verschijnsel  Bewondering  Dit uit zich bij kleine groep

ARIA-model 7  Meerderheid van de mensen bevindt zich, bij introductie, in fase van weerstand  Nieuwe medium wordt als bedreigend of als onzinnig ervaren  Weerstand is groot  Verklaarbaar vanuit vertrouwdheid met gevestigde media  B.v. traditionele brief hoger inschatten dan RESISTANCE (fase 2)

ARIA-model 8 IMITATION (fase 3)  Nieuw medium wordt op patroonmatige wijze ontvangen  En ontwikkelt zich op zelfde wijze (2 fasen)

ARIA-model 9 IMITATION (fase 3)  Fase 1: nieuw medium kan niet anders dan uitingen van vertrouwde media imiteren  b.v. brochures zonder herschrijven plaatsen op website  Fase 2: ontdekken van eigen-aardigheden van die nieuwe samenleving

ARIA-model 10 AUTHENTICITY (fase 4)  Nieuw medium ontwikkelt eigenaardigheden  Weet zich te onderscheiden van vertrouwde media  Als kracht groot genoeg is: ontwikkelen van eigenaardigheden  Omstandigheden geëigend: volgt acceptatie

ARIA-model 11 Consument in digitale cultuur  Begin 21e-eeuw balanceren tussen:  Imitatiegedrag  Onderzoeken van de digitale eigenaardigheden

ARIA-model 12 Consument in digitale cultuur  Bij elk medium vindt wisselwerking plaats met gebruiker  Sprake van wederzijdse beïnvloeding van medium en gebruiker  Met komst schrift verdween noodzaak langetermijngeheugen te trainen  Rol langetermijngeheugen overgenomen door archieven, bibliotheek, web

ARIA-model 13  Groeiend aanbod van schriftelijke- en audiovisuele informatie  Hoeven we niet meer zelf te onthouden  Nu actief op zoek naar informatie die voor ons van belang is  We moeten in staat zijn die te analyseren en beoordelen Consument in digitale cultuur

ARIA-model 14  Schrift heeft vaardigheden als zoeken, analyseren, beoordelen, en concluderen levensnoodzakelijk gemaakt  Vaardigheden belangrijk omdat nu informatie overal en altijd beschikbaar is  Waarde ligt steeds minder bij informatie zelf  Maar bij vaardigheid van gebruiker om deze te kunnen selecteren en relevantie te kunnen bepalen  Computer zal deze vaardigheden overnemen b.v. zoekmachine Consument in digitale cultuur

ARIA-model 15 Consument in digitale cultuur  Zoals bij ontstaan schrift  In digitale cultuur uitbesteden van intellectuele vaardigheden aan computer  Hierdoor ontstaat nieuwe gebruiker van digitale media  Iemand waarmee bedrijven en organisaties rekening moeten houden in de digitale marketingcommunicatie

ARIA-model 16