1 Mijn eigen website beheer ik zelf woensdag 14 mei 2003 een project van Innotek in samenwerking met SPK Met steun van het Provinciebestuur van Antwerpen,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Met de actie ‘De Pluim’ wensen de Koning Boudewijnstichting en de tien regionale zenders mensen die zich inzetten voor andere mensen en de samenleving,
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Het Forum Hoe ga je te werk met het forum?
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Analyse klantgerichte websites
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Organisatie van een website
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Een Website Voor Je School FrontPage Door …  Hans De Four  KlasCement:  Classy:
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Presentatie Advies rapport voor: “Museum het Valkhof”
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
Marktonderzoek Danneels
ASCC clubmiddag 19 maart 2013 Ruud Vloeimans 2013 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands Cookies.
Project week 1 Foto’s van reclame onderweg
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Mijn.
Duidelijk schrijven voor iedereen
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
Tips voor een vlotte start!
Website Usability.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Het is u misschien ontgaan Nieuwsitems, RSS, e-Raden VLUG2 26 juni 2006.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
het bouwen van een website
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
SPAM SPAM. Heeft u veel SPAM? Kan uw provider het niet tegenhouden?
Een terugblik op BCC … Buurt Computer Club 2005 – 2007 en nu..op naar BCC 2008 !
Enquête.
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Welkom De techniek van websites
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
Meer bekendheid via je Website
Met handen en voeten geloven 1
1 Project ICT Kempen een project van Innotek in samenwerking met SPK Met steun van het Provinciebestuur van Antwerpen, EFRO (Europees Fonds voor Regionale.
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Het community platform bestaat net als een winkelstraat of (vak)beurs uit belevingsvolle en inspirerende bedrijfspresentaties.
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
VIOT website Marjan Beneens ▪ Sabrina Carlier ▪ Caroline Michielssen
Heel interessant !.
Social media presentatie
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Iedereen gebruikt social media.
Even voorstellen: Docent Internet Marketing Internetmarketeer
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
Glenn Vanthournouthttp:// VV-Solliciteren - Wat / Waarom? - Algemene werking - Voordelen - Mogelijkheden sollicitanten - Mogelijkheden.
LAM Forum LAM Forum : presentatie. LAM Nederland website Laatste keus in het menu „LAM Forum“ opent een nieuw tabblad met het LAM Forum.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Aan de slag met haarlemmermeervoorelkaar.nl een praktische handleiding Stap 1. Aanmelden Ga naar
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
WebDoc Beknopte uitleg voor eindgebruikers Versie 13/12/2013.
MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016.
Hom Com Ledenvergadering
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK
Maak een site en onderscheid
De website.
Transcript van de presentatie:

1 Mijn eigen website beheer ik zelf woensdag 14 mei 2003 een project van Innotek in samenwerking met SPK Met steun van het Provinciebestuur van Antwerpen, EFRO (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) en het Vlaamse Gewest.

2 10 manieren om je bezoekers weg te jagen (en nooit meer weer te zien) Het is moeilijk om te zeggen wat de vereisten zijn van een goede website maar een slechte website herkent iedereen onmiddellijk We leren de goede aanpak door de slechte voorbeelden te bekijken omdat dit beter blijft hangen

3 1. Zorg dat je website geen doel heeft Wat wens je te bereiken met je website? Voor wie is de site bedoeld ? Waarom zou iemand naar onze site surfen ? Waarom zou iemand terugkomen ? Welke content hebben we ? Is die zinvol ? Welke vragen stelt men ons het meest ? Hoe weten we dat ? Geen politieke spelletjes => kakafonie Evalueer eventueel bestaande site

4 2. Focus niet op je doelgroep Gebruiksvriendelijkheid = totale gebruikservaring (meer dan user interface) Positieve imago straalt af op uw bedrijf of organisatie en omgekeerd … Mening van de maker of eigenaar van de site is minder belangrijk dan wat de gebruikers ervaren als plus- en minpunten Een website dient voor uw klanten niet voor jezelf en deze komen met specifieke bedoelingen

5 3. Geef je bezoekers niet de info waarvoor ze naar je site komen Of stop deze informatie zo ver weg dat je bezoekers ze zeker niet vinden Maak van uw homepagina geen index want dit is de voordeur van je website, het eerste contact. Deze pagina is de belangrijkste van de site. Overbrengen van informatie is het belangrijkst To the point : belangrijke info eerst Niet teveel en te lange teksten Printbaar Leesbaar lettertype : schreefloos en aanpasbaar

6 4. Laat je bezoekers lang wachten laadtijd = irritatietijd vermijd lange intro´s max pagina = 50 Kb optimaliseer foto´s voor het internet breng de gebruiker zo snel mogelijk naar de info die hij bij U komt zoeken

7 5. Zorg dat je website tonnen uitleg nodig heeft alvorens iemand ermee kan werken vermijd zoveel mogelijk het gebruik van extra software zoals Flash, Javascript, enz… vermijd blinkende tekst, animaties geef elke pagina dezelfde layout eis nooit dat de gebruiker surft met een specifieke browser of versie of platform hou U aan de standaarden wat betreft links, knoppen, tekst, scrollbars, … geef steeds een korte inhoud als U info in ander formaat aanbiedt zoals pdf

8 6. Maak van elk bezoek een dropping Zorg voor voorspelbare en duidelijke navigatie Hoofd- en bijnavigatie duidelijk onderscheiden Duidelijke terminologie & locatie Drop je bezoeker ergens te velde zonder info -> plaats navigatie op elke pagina (links) Google-generatie -> niet iedereen komt via de voordeur Zorg voor een broodkruimel : Waar zit ik ? Bladspiegel Zoekfunctie - Sitemap

9 7. Plaats geen contactinformatie, bezoekers zullen je dan ook niet lastigvallen plaats al je contactinfo op 1 pagina en maak deze toegankelijk vanop elke pagina plaats niet alleen een contactformulier waarmee men je kan en maar ook een adres, telefoonnummer, … mensen willen weten wie er achter een website schuilgaat. plaats contactformulieren die werken

10 8. Laat je website 1 maal bouwen en verander hem nooit meer Vermijd aankondigingen van events die reeds gepasseerd zijn Geef aan wanneer de website voor het laatst werd upgedate Vermijd dode links of pagina´s “under construction” => slordige, onprofessionele indruk Als je website nooit verandert waarom zou een bezoeker dan nog weerkeren ?

11 9. Beantwoord nooit vragen van bezoekers, zo ben je er snel van af Beantwoord s niet of te laat Vraag nooit aan een gebruiker wat hij vindt van je site Verzamel geen statistieken over je website

Zorg dat niemand je site vindt Domeinnaam Meld je niet aan bij de zoekmachines Google generatie Zorg dat anderen linken naar je site Metatags –Title –Keywords –Description Promoot je site via , folders, bedrijfswagens, publicaties en nieuwsbrieven

13 10 Tips om het zelf beter te doen Focus : Ken je publiek en hun noden Inhoud Navigatie Up to Date Snelheid Zoekmachines Homepage = eerste indruk Mijd overbodigheden Leesbaar en to the point Vraag de mening van buitenstaanders en leer van andere sites (concurrenten)

14 Aankondiging Wedstrijd “Beste Kempense Website 2003” 3e maal dat wedstrijd wordt georganiseerd mooie prijzen te winnen bedrijven en organisaties kunnen deelnemen wedstrijd loopt in de maand september nadien beoordeling van de sites door vakjury in december presentatie genomineerde websites en uitreiking van de prijzen

15 Winnaars Beste Kempense Website met Kempenweb en Stad Turnhout