Startdag 2013. Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Advertisements

“Hoe kom ik aan klanten?”
Verborgen vormen van pesten
Jong VLD Academy. Doelstelling: Voorbereiden en klaarstomen van jong politiek talent voor de verkiezingen van 2012.
Sponsorwerving Schoolprojecten.
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Je eigen online actiepagina voor UNICEF. Wat hebben deze events gemeen?
Social media gebruiken om een baan te vinden
Aan de slag ! Petra Hoogerwerf Aan de slag.
Denk mee over inspirerende voorbeelden om als vrijwilliger bij te dragen aan UNICEF Monique Morée
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Wat is/Wat doet het Sterrenfonds? • Voor kinderen < 16 die een steuntje in de rug nodig hebben • In Nederland • Laat kinderen stralen door materiële.
Les 10 Gevoelens in en uit balans •Leerjaar 1 Gezond leven en gezond blijven – Omgaan met genotsmiddelen.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
‘Het podium op voor Villa Joep!
Het genereren van LEADS!
Prestatie: Maak met de hele klas een krant over…
Sollicitatiegesprek.
Vraag enkel 1 minuutje van je tijd!!! Met muziek.
Thuis leren en studeren. Tip Oktober © Have Tip November Tip December Tip Januari Tip Februari Tip Maart Tip April.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Alpe d’HuZes Huh?....Wat is dat?.
Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!
Leiderschap en HR Meerkat Relatiedag 2010.
Noot voor de workshopgever: Deze presentatie kan gebruikt worden als inleiding bij de workshop en de activiteit rondom het uitdelen van de 25 mei actie.
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Godsdienst 1.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Wat is MaS? MaS staat voor Maatschappelijke Stage
Lezing door Kick de Wolff

Ik vraag slechts één enkel minuutje van je tijd!!!
PR & Communicatie BIG Challenge 2014
Wat maakt het leven zo waardevol
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
Een onverwacht feest Les 2
Workshop Sponsorwerven. Fondsenwerven Geweldig! Jij kunt door middel van deelname en fondsenwerven het leven van Amsterdamse dakloze honden aanzienlijk.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Mijn ervaringen in (land). Intro  Naam/land/soort vrijwilligerswerk/voorbereiding etc. (Plaats op deze pagina bijvoorbeeld een mooie foto) 1.
Een werkstuk maken.
ZAND EN STEEN.
Altijd online!.
Enkel 1 minuut van je tijd!!!
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Presentatie Theresialyceum.
Kun jij mensen noemen die gezag hebben?. De agent Een politieagent heeft de macht om onze stad te beschermen.
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Prokkelweek maandag 6 t/m zaterdag 11 juni 1 week als voorbeeld voor de rest van het jaar.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Hoe kan je > voor KiKa ophalen? ●Plan van aanpak. ●Begin zo vroeg mogelijk. ●Welke acties passen bij jou? ●Blijf dicht bij jezelf!!! ●Commitment.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
PR & Communicatie BIG Challenge 2017
De potentie van het puberbrein
29 maart CREADAG.
Sterzingen.
Goede voornemens.
PR & Communicatie BIG Challenge 2018
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Stichting Antwoord “Geef Emanuel een Bijbel, zodat hij en zijn vrienden de Here Jezus leren kennen.”
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Startdag 2013

Fondsenwerven? Hoe doe je dat? Het geld ligt op straat…

Een oefening… Bereid je in tweetallen voor: -Vertel in een minuut waarom we jullie werkvakantieproject moeten steunen.

Voorbereidingen 1.Zorg voor een mooie folder (kunnen we je bij helpen) 2.Zorg voor een duidelijk verhaal (train elkaar: in 1 minuut moet je iemand kunnen vertellen waarom hij/zij een gift moet geven). 3.Zorg voor incassoformuliertjes (zie 4.Benader mensen zoveel mogelijk persoonlijk. 5.Schaam je niet om geld te vragen. Het immers niet voor jezelf. 6.Maak gebruik van je netwerken.

Ken je klanten…

Netwerken 1.Je familie – Kun je het best persoonlijk benaderen. 2.De buren - idem 3.Je werk - idem 4.De kerk – vraag of er gecollecteerd kan worden/eenmalige gift. Wellicht een bijdrage in je reiskosten 5.De media – schrijf een persbericht en stuur die met foto naar plaatselijke media. Vergeet ook de kerkbode niet. 6.Je vrienden – maak ze enthousiast om je te sponsoren met een of andere activiteit 7.Jeugdvereniging 8.Je school of school van zusje/broertje 9.Bedrijven – In eerste instantie per brief, maar altijd bellen/persoonlijk langsgaan. Denk aan: incassobrief!

Gezamenlijke sponsoractiviteiten 1.Schakel school van broertje of zusje in en organiseer een sponsorloop. 2.Fietssponsortocht. 3.Sponsordiner 4.Potgrondactie / taartenactie / stroopwafelactie 5.En zo zijn er nog veel meer… 6.Tip: wissel ideeën met elkaar uit. Gebruik daarvoor de online mogelijkheden.

Het geld ligt op straat…