DE STRIJD OM HET GOEDE IMAGO Oscar van Velsen, Charlotte Coenders & Robin van Maris. WG09, Martijn Vlug, Corporate Commmunicatie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vrijwilligers vóór ouderen, tegen sociaal onrecht
Advertisements

De Vrouw Toen God De Vrouw schiep was hij op de zesde dag nog laat aan het werk. Een engel kwam langs en zei: “Waarom duurt het maken van deze zo lang?”
Een blondje komt bij haar huisarts. Hij is zo ontzettend onder de indruk van haar prachtige uiterlijk, dat hij meteen zijn beroepsethiek vergeet …
Toen God “de vrouw” maakte, was hij al 6 dagen aan’t overwerken.
Een vrouw te zijn.
Goedemiddag mijn naam is Marian Denekamp van Duynhoven
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
VOORSTELLING WILLEM VAN RAVENSTEIN 56 jaar 25 jaar onderwijs… HML lerarenopleiding sinds 2011 terug…
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
De vier kaarsen.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Onderwerp Vraagstelling Theorie Methodiek verslaglegging
“Het is niet altijd wat het lijkt.”
Een onderzoeksplan schrijven
Spindoctoring in politiek Den Haag
toetsen voor het verband tussen variabelen met gelijk meetniveau
Paradigma’s in Perspectief Levensbeschouwing, kun je dat meten?
Zingen Vers 1 De kerk van alle tijden kent slechts één vaste grond:
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
“Het is niet altijd wat het lijkt.”
Eten en drinken Onaardige leus? Onaardige leus? Geen wijsvinger, maar spiegel Geen wijsvinger, maar spiegel Draait alles om consumptie? Draait alles om.
JAMMER MAAR HELAAS! “En meestal aan die gesprekken zelf heb ik geen slechte herinneringen, dat ging vaak heel vlot. Maar het was dan gewoon van … en.
Social media versterkt eigen kracht ouders! Astrid van Lieshout.
Validiteit, betrouwbaarheid en casemixcorrectie
detaillistenpromotie
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
DE 4 KAARSEN.
Diversiteit, sociale cohesie en veiligheid in Amsterdamse buurtcombinaties 2003 en 2008 (work in progress) Floris Vermeulen Universiteit van Amsterdam.
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Van ‘’blind’’ vertrouwen naar ‘’ziend’’ vertrouwen Sandra de Bont Directeur Votob 15 mei 2014.
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Kirti Zeijlmans MSc Rijksuniversiteit Groningen Voor meer informatie:
HOE KAN IK BREKEN MET EEN SLECHTE GEWOONTE? HOE KAN IK BREKEN MET EEN SLECHTE GEWOONTE? LEZEN: ROM.7:13-25; JOH.8:31-36.
SEKSUELE VOORLICHTING        "Mam, is het waar wat ik net van een meisje op school heb gehoord? vraagt een tienermeisje aan haar moeder.     "Komen baby's.
Verdringing: Vrijwilligerswerk in veranderende tijden
SBCM Opleidingen-en leermiddelendag Gideon Verhoeven, 2 juli 2014.
Visie & Strategie.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Een DEFINITIE van een christen
Voorbereid op zelfredzaamheid serious gaming op basis van het Modelplan Nafase.
Twee vrouwen gaan eens lekker een zuipavond houden
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Sergimage De venster Sergimage Een jong koppel komt pas wonen in een nieuwe buurt. Een jong koppel komt pas wonen in een nieuwe buurt. De volgende ochtend,
JDW Het venster een boel Sergi en een beetje Hans Wijnja Een jong stel komt net wonen in een nieuwe buurt. Een jong stel komt net wonen in een nieuwe.
Sergimage Het venster Sergimage Een jong stel komt net wonen in een nieuwe buurt. Een jong stel komt net wonen in een nieuwe buurt. De volgende morgen.
Onderzoek Mediawijs omgaan met social media in het primair onderwijs.
Door gebruik te maken van alle nieuwe technologieën met betrekking tot de vruchtbaarheid lukte het een 75 -jarige vrouw een baby te baren.
Jochem Schermers DE PIJN VAN GOD. JEREMIA 2: Het woord van de HEERE kwam tot mij: 2. Ga ten aanhoren van Jeruzalem: Zo zegt de HEERE: Ik denk aan.
Klantgericht Ondernemen De Toekomst 7 December 2011.
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
Onderzoeksvaardigheden 3
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Stromingen in de psychologie Werkcollege 4 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
Heike Delfmann / Lectoraat Veranderend Ondernemerschap NHL 1.
Door: Lucas Veugelaers en Kimberley van der Linde Patiënt tevredenheidonderzoek.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Schokkende beelden in de media Media begrip week
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
De toekomst van de sociale huisvesting in Vlaanderen – 21 juni De resultaten van het onderzoek ter voorbereiding van het Kaderbesluit Sociale huur.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
Netwerkvorming examencommissies: overbodige luxe?.
WELKOM#WZW16 “Iedereen gelukkig” – 15 maart 2016.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
9/17/2016 Werksessie 3 Hoe meet je resultaten? Twee meter geluk Hoe meet je effecten? Martijn Bool / Hanneke Mateman Regiobijeenkomsten MOgroep najaar.
Transcript van de presentatie:

DE STRIJD OM HET GOEDE IMAGO Oscar van Velsen, Charlotte Coenders & Robin van Maris. WG09, Martijn Vlug, Corporate Commmunicatie

Aanleiding

Zo was het bedoeld: Maar zo is het verworden:

Aanleiding “De Loveparade was altijd een vreedzaam en gelukkig feest. Het is over voor de Loveparade nu.” Rainer Schaller, organisator “Één enkele toegang door een tunnel is vragen om een ramp!” Matthias Roeingh, oprichter “Deze jonge mensen kwamen om te vieren en in plaats daarvan zijn er nu doden en gewonden. Ik ben ontzet door het leed en de pijn.” Angela Merkel, bondskanselier

Onderzoeksvraag In hoeverre beïnvloeden media-aandacht en crisiscommunicatie het imago van een bedrijf of organisatie, nadat een ramp zich heeft voorgedaan.

Variabelen  Ramp Definitie uit Wetboek Dichotoom gemeten  Crisiscommunicatie Kwantitatief meten, ratio, aantallen. Kwalitatief meten, ordinaal, kracht en stellingname (emotie)  Media-aandacht Kwantitatief meten, ratio, aantallen. Kwalitatief meten, ordinaal, kracht en stellingnamen (emotie)  Imago Gezien vanuit perceptie doelgroepen (≠ identiteit)

Relaties  Ramp  Crisiscommunicatie Imagobescherming ‘Stealing Thunder’  Ramp  Media-aandacht Behoefte aan informatie Hard nieuws  Primeurs  Mediahype

Relaties  Crisiscommunicatie  Imago Vertrouwen creëren Beeldvorming tegengaan Emoties managen  Media-aandacht  Imago Veel publiciteit is vaak slechte publiciteit Spiraal van negativisme Verantwoordelijken aanwijzen

Conclusie  ‘Ramp’ is inderdaad vaak beginpunt van een model waarin ‘imago’ ter discussie komt te staan.  Twee hoofdberichtgevers: onafhankelijke media en belanghebbende bedrijven/overheden.  Beiden proberen inderdaad invloed uit te oefenen op variabele ‘imago’.

Discussie  ‘Ramp’ als dichotome variabele: Hoe groot is een ramp? Lastig te definiëren.  ‘Media-aandacht’ heel variabel. Niet alleen afhankelijk van ‘ramp’ ja of nee, maar o.a. ook: Aantal slachtoffers Dichtbijheid (de ‘ver-van-je-bed-show’) Herkenbaarheid ‘Ander’ nieuws Etc. etc. etc.

Discussie  De invloed die crisiscommunicatie en media- aandacht op elkaar hebben.

Vragen ?

Stelling 1. Een ramp is pas een ramp als de media haar als zodanig bestempeld. 2. Rampen zijn slechts wanen van de dag. Morgen zijn we vandaag alweer vergeten.