Deel 4
Bijna alle lak verwijderd. Over een paar dagen gaan we beginnen met het dak in de hechtprimer te spuiten.
Ook deze kant is nu bijna klaar. Hier en daar is nog wat lak te bespeuren, maar dat zal niet zo lang meer duren.
Even wat zeilen ophangen om de andere wagens tegen het geweld van Toon’s spuit te beschermen. We pakken alles in, dan blijft het vrij van spuitnevel.
En dan hier de totaal van lak ondane Pontiac.Het dak is alweer in de primer gespoten.
Beter hier te zien.
En dan de kofferbak. Ook al klaar voor zover.
Geen commentaar.
Dan eindelijk op poten. Zo’n meter boven het chassis is toch een raar gezicht.
Een kijkje onder de wagen. Hier dan eindelijk de versnellingsbak. Niet helemaal droog, maar geen noemenswaardige lekkage.
Maar gelijk in de tectile gezet. Kan maar gebeurd zijn.
Zoals je ziet is het gehele chassis vrij van roest, dus hoef ik mezelf geen problemen op mijn nek te halen over stukken inlassen.
En ja hoor. Deze kant staat nu ook in de hecht-primer. Er zitten nog wat deukjes in, maar dat mag geen naam hebben. Morgen de laatste fase, de andere kant en dan alles schuren, zodat er de lak opkan, en dan weer terug opbouwen.
Nog een foto van de achterkant. Het word alweer een wagen.
Antione, mijn eigen monteur, en Toon, mijn prive spuiter. Nog even nakijken voor we gaan.
Hier en daar wat plamuur. Je komt er toch niet onderuit, maar nu is het geen 100 kilo meer, nee, nog geen blikje.
De binnenkant van de wielkast achter nu ook een keer in de tectile.
Dan gaan we door met de losse onderdelen en laten de wagen een weekje rusten. Tijd om de hecht-primer uit te laten harden. Toon legt de laatste hand aan de achterkant. Morgen spuiten we deze kant en de andere kant voor de laatste keer in de primer.