Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Self Supporting Groups DOEL WAT WIE WANNEER. Self Supporting Groups DOEL De mogelijkheden van het internet leren kennen en benutten voor mijn zaak. Wat.
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Marketing strategy that earns your company money! Find You Consultancy Nederland - Curaçao.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Branche-analyse Boekenbranche
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Facebook Zie de kansen!.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
O NLINE M ARKETING E XPERT, IN EEN WEEK. Sanne Koenders & Esmeé van der Aa.
Netwerken voor ondernemers Minor ondernemerschap
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Online marketing Expert (in een week)
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
DMK – lesweek 1.
4. Online strategie Internet scorecard
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
Minor Internet Marketing
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
Eindpresentatie Digital Marketing
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Online Marketing Plan OW 3 Display Advertising. Opdracht in duo’s Onderzoek de online advertentiemogelijkheden van: - Groep 1: Facebook - Groep 2: Sanoma.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Klanttevredenheidsonderzoek
Meer communiceren met een klein budget
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Analyse Analyseren van sociale media
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Minor Digital Marketing
Online Marketing voor het MBO
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Transcript van de presentatie:

Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk AmsterdamseDag.nl Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk

Introductie Het idee Ons plan Domeinnaam Missie, Doelstellingen, Doelgroep

Missie Missie: Met deze site willen wij mensen uit de regio Amsterdam en Nederlanders die een dag naar Amsterdam gaan en die op zoek zijn naar inspiratie om hun dag te vullen, assisteren. We willen het aanbod van mogelijke bezigheden, activiteiten en bezienswaardigheden in Amsterdam laten zien op een simpele, duidelijke en aantrekkelijke manier. Bezoekers moeten via onze site een leuke invulling van hun dag kunnen vinden. We willen dat mensen onze site kiezen als ze opzoek zijn naar invulling van hun dag.

Doelen Een duidelijke en complete website bieden voor onze bezoekers. Een compleet aanbod van de mogelijkheden in Amsterdam bieden. Bezoekers een goed advies voor het invullen van hun dag geven. Per activiteit duidelijke en nuttige informatie bieden. Zoveel mogelijk gebruik maken van Social Media om ons bereik te vergroten.

Doelgroep Mensen uit Amsterdam en de rest van de Nederlanders die van plan zijn om een bezoek te brengen aan Amsterdam. Online actief

Verloop Aanmaken domeinnaam Huisstijl Gebruiksvriendelijkheid Verschillende kanalen

Kanalen Website Facebook Twitter Deze plaatjes zijn interactief, hier klikken we op tijdens de presentatie om de verschillende kanalen te laten zien.

Strategie Bezoekers aantrekken Zorgen voor clicks Nuttig zijn Binden en laten terugkeren We hebben een strategie opgesteld om onze website succesvol te maken. Het begint met bezoekers aantrekken, dit doen we via Facebook, Twitter en Google AdWords, daar komen we zo op. Als de bezoeker eenmaal op je website is, moet deze een aantrekkelijke webpagina zien. Deze moet verleiden tot doorklikken. De informatie waarnaar de bezoeker op zoek is moet makkelijk te vinden zijn. Deze moet nuttig zijn en de bezoeker voldoening geven. Tot slot moet de pagina zo zijn, dat de bezoeker besluit om later terug te komen.

Google AdWords Bezoekers aantrekken Stijgende lijn 27.901 vertoningen, 350 klikken, €0,23 gemiddelde CPC Zondag 08-12-13, 13:00 uur.

Resultaten Google Analytics

Internet scorecard

Verdienmodellen Advertising CPC (cost per click) CPO (cost per order) Contracten met activiteiten maken

Applicatie Puur informatief met veel beeld Linking naar de mobiele website Actualiteit Kaart Weer

Aangepaste doelstellingen Doelen opgesteld in Google Analytics Verblijfsduur op website van 2 minuten Gemiddeld 10 pagina’s bezoeken Bouncerate niet hoger dan 30% Conversieratio boven de 1% behalen

Reflectie Tops Opzetten van een domeinnaam Analyseren van gegevens Gebruiken van handige tools Tips Unieker maken Idee verder moeten uitdenken Interactiever maken

Stelling ‘Met het opstellen van de juiste doelstellingen en het gebruik van de juiste middelen kan je als kleine ondernemer digitaal een grote speler worden, ondanks een klein budget.’

Hartelijk dank voor uw aandacht