Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk AmsterdamseDag.nl Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Introductie Het idee Ons plan Domeinnaam Missie, Doelstellingen, Doelgroep
Missie Missie: Met deze site willen wij mensen uit de regio Amsterdam en Nederlanders die een dag naar Amsterdam gaan en die op zoek zijn naar inspiratie om hun dag te vullen, assisteren. We willen het aanbod van mogelijke bezigheden, activiteiten en bezienswaardigheden in Amsterdam laten zien op een simpele, duidelijke en aantrekkelijke manier. Bezoekers moeten via onze site een leuke invulling van hun dag kunnen vinden. We willen dat mensen onze site kiezen als ze opzoek zijn naar invulling van hun dag.
Doelen Een duidelijke en complete website bieden voor onze bezoekers. Een compleet aanbod van de mogelijkheden in Amsterdam bieden. Bezoekers een goed advies voor het invullen van hun dag geven. Per activiteit duidelijke en nuttige informatie bieden. Zoveel mogelijk gebruik maken van Social Media om ons bereik te vergroten.
Doelgroep Mensen uit Amsterdam en de rest van de Nederlanders die van plan zijn om een bezoek te brengen aan Amsterdam. Online actief
Verloop Aanmaken domeinnaam Huisstijl Gebruiksvriendelijkheid Verschillende kanalen
Kanalen Website Facebook Twitter Deze plaatjes zijn interactief, hier klikken we op tijdens de presentatie om de verschillende kanalen te laten zien.
Strategie Bezoekers aantrekken Zorgen voor clicks Nuttig zijn Binden en laten terugkeren We hebben een strategie opgesteld om onze website succesvol te maken. Het begint met bezoekers aantrekken, dit doen we via Facebook, Twitter en Google AdWords, daar komen we zo op. Als de bezoeker eenmaal op je website is, moet deze een aantrekkelijke webpagina zien. Deze moet verleiden tot doorklikken. De informatie waarnaar de bezoeker op zoek is moet makkelijk te vinden zijn. Deze moet nuttig zijn en de bezoeker voldoening geven. Tot slot moet de pagina zo zijn, dat de bezoeker besluit om later terug te komen.
Google AdWords Bezoekers aantrekken Stijgende lijn 27.901 vertoningen, 350 klikken, €0,23 gemiddelde CPC Zondag 08-12-13, 13:00 uur.
Resultaten Google Analytics
Internet scorecard
Verdienmodellen Advertising CPC (cost per click) CPO (cost per order) Contracten met activiteiten maken
Applicatie Puur informatief met veel beeld Linking naar de mobiele website Actualiteit Kaart Weer
Aangepaste doelstellingen Doelen opgesteld in Google Analytics Verblijfsduur op website van 2 minuten Gemiddeld 10 pagina’s bezoeken Bouncerate niet hoger dan 30% Conversieratio boven de 1% behalen
Reflectie Tops Opzetten van een domeinnaam Analyseren van gegevens Gebruiken van handige tools Tips Unieker maken Idee verder moeten uitdenken Interactiever maken
Stelling ‘Met het opstellen van de juiste doelstellingen en het gebruik van de juiste middelen kan je als kleine ondernemer digitaal een grote speler worden, ondanks een klein budget.’
Hartelijk dank voor uw aandacht