Oudervragenlijst 2006 Doel van deze avond – Meedelen van de resultaten van de oudervragenlijst 2006 – Discussie rondom de thema’s (suggesties aandragen)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
KWALITEITSZORG november 2012
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
De MR op Praktijkonderwijs Zeist
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
De nieuwste uitspraken
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
ONTSPAN JE..., LUISTER ..., EN BEWONDER
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
ZIEHIER 36 REDENEN WAAROM BIER
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
• Beste gemeenteleden, • Op de komende pagina’s ziet u de oproepen: vraag en aanbod, van de hartenmap. • Ziet u een vraag of aanbod waar u iets mee kunt?
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Resultaten Oudertevredenheidspeiling BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Nieuwsbrief 12 april 2013 Agenda: Maandag 15 april: groep 3 Blijde wei Dinsdag 16 april: groep 4 Blijde wei Woensdag 17 april: Juffendag/Lustrum Maandag.
Uitslag ouderenquête januari ingevulde formulieren terug = 48 % U geeft ons het gemiddelde cijfer van een 6,8.
Aanwezigheid meester Hans: Meester Hans is komende week aanwezig op: Maandag: – u – u Dinsdag: – u Woensdag:
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Passie - Verrijzenis Arcabas
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Pasen & Pinksteren op één dag!
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
De Dagen van de Kaaien 19, 20 & 21 maart De Kaaien op tafel - inhoud 1.Methodiek tafelgesprekken 2.Aantal tafelgesprekken en aantal deelnemers.

Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Welkom!. Opvoeding Maarsen, 14 november 2009 Opvoeding Vooraf, voor de jongeren (1/4): Hoe zou je de relatie met elk van je ouders waarderen? Uitstekend.
Informatieavond schooltijden
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
HELP MIJN KIND IS DRUK! Welkom en voorstellen Karin Ariës
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
Les 3: Verkeer TOETS.
Even voorstellen : Groep 3b
JOUW WERELD MIJN WERELD
Informatie avond groep 8A
1 16 jan Rijnsburg 16 jan Rijnsburg. 2 de vorige keer:  "de hoofdsom van het gezegde" (8:1)  de aankondiging van een nieuw verbond (8:8)
1 Ouderinformatieavond De Sparrenhoek & De Tuinen 30 november 2011.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
ZijActief Koningslust
ONTSPAN , LUISTER EN LEES
Basisschool Op De Horst
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Oudertevredenheidsonderzoek:
Transcript van de presentatie:

Oudervragenlijst 2006 Doel van deze avond – Meedelen van de resultaten van de oudervragenlijst 2006 – Discussie rondom de thema’s (suggesties aandragen) – Bouwstenen vormen voor de schoolvisie Procedure vaststellen schoolvisie – Horen van ouders (meepraten) – Schoolvisie bepalen door team + directie – Voorleggen aan de Medezeggenschapsraad

Karakter van de school 1.De school heeft voldoende aandacht voor kinderen 2.De school stimuleert de samenwerking tussen de kinderen 3.De school besteedt genoeg aandacht aan creatieve vakken 4.Ik ben tevreden over de leerresul- taten die de school bereikt.

Karakter van de school 5. Er wordt voldoende aan- dacht geschon- ken aan vieringen en feesten 6. Ik ben tevreden over de school- reisjes en schoolkampen 7. Onze school staat goed bekend in de wijk 8. De katholieke identiteit van de school is voor mij belangrijk

Karakter van de school Aanbod van de creatieve vakken –Samenwerking tussen school en ouders; gebruik maken van het aanbod van ouders –Samenwerking tussen jong en oudere leerlingen De kwaliteit van het Open Podium – meer werk van maken Identiteit van onze school –Aandacht voor: Katholieke en Islamitische vieringen Verschillende culturen en wereldgodsdiensten Spiritualiteit Samenwerking tussen allochtonen en autochtonen

Karakter van de school Waarom wel vrij voor Marokkanen en Turkse kinderen als zij een feest hebben en Nederlandse kinderen niet. Met het kerstfeest is iedereen vrij, dus wil ik ook dat de Nederlandse kinderen vrij zijn met het schapenfeest.

Karakter van de school De samenwerking tussen autochtone en allochtone kinderen moet meer gestimuleerd worden

Karakter van de school Wat mij betreft zou er beduidend meer aandacht mogen zijn voor de creatieve vakken als drama. In de jongere groepen (1 t/m 4) is er wel veel aandacht voor cognitieve ontwikkeling. De balans tussen cognitief en emotioneel/creatief moet bijgesteld worden.

Organisatie van de school 09. Er heerst rust en orde in de school 10. Het overblijven is goed geregeld 11. De school heeft duidelijke regels en afspraken

Organisatie van de school 12. Ik weet wat de ouderraad doet 13. Ik ben tevreden over de activiteiten van de ouderraad 14. Ik weet wat de MR doet 15. Ik ben tevreden over de activiteiten van de MR

Organisatie van de school 16. Ik weet wie de contactouders zijn van de groep(en) waar mijn kind(eren) in zitten 17. Ik weet hoe de school denkt over opvoeding en onderwijs

Organisatie van de school Orde en rust –In de gang –In de klas –Tijdens het overblijven –Pestgedrag Profileren van de geledingen –Ouderraad –Medezeggenschapsraad Communiceren met de buitenwacht –Beleid van de school –Visie op opvoeding en onderwijs

Organisatie van de school De orde en rust-vraag kan ik niet beantwoorden; ik weet niet wat een normaal niveau van orde en rust is. U wel?

Organisatie van de school Te veel nadruk op regels, te veel nadruk op organisatie, te weinig nadruk op atmosfeer.

Organisatie van de school Ik weet wat de OR, MR en GMR betekent, maar wij hebben nooit iets van hun werk gehoord. Ze laten zich niet zien!

Organisatie van de school Ideeën van de school over opvoeding en onderwijs zouden elke dag moeten blijken, maar dat doet ´t niet

Het schoolgebouw van de 18. De klassen in de school zijn netjes en schoon 19. De gangen en andere ruimtes op school zijn netjes en schoon. 20. Het gebouw ziet er van binnen netjes en gezellig uit. 21. De school is voor en na de schooltijden goed en veilig bereikbaar. 22. De buitenruimten rondom de schoon zijn schoon en veilig.

Het schoolgebouw van de Omgeving van de school –Glasbak en papierbak –Glas op de stoep –Parkeren van auto’s –Veilige schoolroute? –Wie is verantwoordelijk voor wat Kwaliteit van de schoonmaak –Vloeren Hal –Druk en rommelig –Weinig werk te zien van kinderen –Gezelligheid?

Het schoolgebouw Er is geen toezicht op kinderen die alleen naar huis gaan; ik zie ze vaak over straat rennen.

Het schoolgebouw Wij zijn niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt op het schoolplein

Het schoolgebouw De school is vanuit alle windrichtingen goed bereikbaar, maar niet “veilig”.

Contact met ouders 23. De school stimuleert ouders om mee te denken en mee te helpen 24. De informatie van de school is helder en duidelijk (denk aan informatieavonden, thema-avonden, Open Morgen. 25. Ik ben tevreden over de schoolgids. 26. De Nieuwsbrief van de school is helder en duidelijk

Contact met ouders 27. De school gaat goed om met mijn klachten 28. Ik ben bekend met de klachtenpro- cedure 29. Het rapport geeft een goed beeld van hoe het met mijn kind op school gaat 30. Ik ben tevreden over de 10-minuten- gesprekken 31. Ik kijk regelmatig naar de website van de school

Contact met ouders Nieuwsbrief –Meer inhoudelijk, dan organisatorisch Rapportage –Duur van de rapportgesprekken –Effect van het weekrapport Communicatie –Formeel –Whiteboard in de gang is prima! –Website bijhouden –Je moet als ouder zelf achter informatie aan over je kind

Contact met ouders Meedenken en daar ook daadwerkelijk gebruik van maken, stimuleert de school stukken minder, dan meehelpen (koffie- en theeschenken, schminken, etc.)

Contact met ouders Wat is de zin en onzin van het weekrapport

De groep en het personeel 32. Ik kan gemakkelijk de leerkracht te spreken krijgen. 33. De leerkracht informeert mij goed hoe het met mijn kind in de groep gaat. 34. Wat mijn kind leert, sluit goed aan bij zijn/haar niveau. 35. De leerkrachten van mijn kind gaan leuk om met de leerlingen

De groep en het personeel 36. Mijn kind(eren) voel(t)en zich veilig op school. 37. Ik vind dat de leerkrachten de sfeer en de orde in de klas goed bewaken. 38. Kinderen met (leer)problemen worden goed geholpen. 39. Mijn kind gaat met plezier naar school. 40. Ik ben tevreden over de schoolleiding.

De groep en het personeel Organisatie personeel –Opvallend weinig overlast bij ziekte van personeel Aanbod onderwijs –Natuurkunde en biologie komen weinig aan bod Informatie geven/krijgen Beleid t.a.v. omgang van elkaar –School is daar niet duidelijk in

De groep en het personeel De school staat voor een grote uitdaging: ombuigen van een zwarte naar een gemengde school; meer ouderparticipatie, niveauverschillen in de groep, communicatie, etc. Op al deze terreinen valt veel te winnen

Algemeen Kunt u aangeven hoe uw kind(eren) over het algemeen thuis over onze school spreekt?

Algemeen Zou u andere ouders aanbevelen om hun kind naar onze school te sturen?

Algemeen Multi-culti –Jullie gaan daar goed mee om –Moeilijke uitdaging wordt goed opgepakt

Algemeen Zelf een onderwerp ter sprake brengen

Algemeen Respons op de oudervragenlijst

Algemeen Als u onze school een cijfer moet geven, welk cijfer geeft u de school dan?