CMV Innovatie Iris de Jong.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het Nederlandse Rode Kruis
Advertisements

Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Natuurlijk, een netwerkcoach! Mezzo TRAINING VRIJWILLIGER ALS NETWERKCOACH 2010.
Practica van psychologische modellen van het pedagogisch handelen Daria Vervaet Ruth Decabooter Lien Libin Lilith Rouffa
WIJC, juni 2005 Bouw mee aan het nieuwe clubhuis van de Warmondse IJsclub!!
Crowdfunding Door Margriet Brouwer Showroom MAMA.
Definitiestudie.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
400 jaar Rijksuniversiteit Groningen
Sales Management 8. Motivatie en Training.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
St. Trudoschool Vindplaats techniek.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
HERBALIFE = NETWERKMARKETINGBEDRIJF
Aquarellen van Marcel REYNAERT
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Breng jongeren in beweging! Hoe?
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Zelhem 2mei 2013 Hanneke Verweij Biedt u hulp aan de meest kwetsbaren?
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Echte Burgerparticipatie
Rustgevende beelden en teksten om over na te denken.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
The Creative ones 3 concept ideeën David Kimpel Laura Prins
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Algemene Techniek en Handvaardigheid op de Viaan
Fase 2 Het product.
Vanaf begin 2016 Buitengewoon Zorgzaam in Vathorst.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 7 Stakeholderanalyse, wenselijkheid en haalbaarheid en vooruitblik elevatorpitch.
Welkom Voorstellingen: TEC Coördinator, TEC leerlingen leerjaar 1 Verschil tussen brugklas-TEC en reguliere brugklas? Inhoud lesprogramma TEC klas Wat.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
MEEDOEN in Edam-Volendam Voorstellen: Katja Mooij (RCO De Hoofdzaak) Fred Wiedijk (Context NH) Coördinatie en secretariaat MEEDOEN-tafel.
Symposium HKU Onderzoek in kunsteducatie 2013 Lectoraat Kunsteducatie Karin Hoogeveen.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Kwartiermakers(festival) Ondersteunt kwetsbare mensen, bevordert hun re- integratie en doorbreekt hun isolement. * Werken aan een meer positieve beeldvorming.
Nationaal Hockeycongres 25 januari 2014 WORKSHOP SPONSORWERVING DANNY DE GRAAF.
Fietje Schelling Brenda. Inspiratie van Ervaringsdesku ndigen.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Participatie Adviseur ABN AMRO Bank N.V.. Visie en belang van diversiteit voor ABN AMRO VISIE ABN AMRO streeft met haar Diversity & Inclusion (D&I) beleid.
Lob.
Proeftuin ruwaard.
Behoeften van de doelgroep & activiteiten
ViaVia Info-presentatie
Het buurthuis als ontmoetingsplek
LOB Presenteer je stagebedrijf
LOB Presenteer je stagebedrijf
Les 2: Van productie tot verkoop
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
Welkom Havo 5..
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Voor Mekaar Ouderen in Beeld Eenzaamheid de deur uit
Dit is onze bedrijfsnaam
HET ASSURANTIEKANTOOR VAN DE TOEKOMST
Disclosure belangen (Potentiële) belangenverstrengeling Geen
Werken in een arbeidsorganisatie
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Les 2: Van productie tot verkoop
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Transcript van de presentatie:

CMV Innovatie Iris de Jong

Enkele inspirerende citaten - Er is niemand van wie je niet iets zou kunnen leren - (Dag Hammarskjold) - Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken (Mahatma Ghandi) - Als je zorgt voor de middelen, zal het doel wel voor zichzelf zorgen (Mahatma Ghandi)

Probleemherkenningsfase Vergrijzing is hoog Werkeloosheid stijgt 1. Ouderen vereenzamen, raken in sociaal isolement of in een depressie 2. Werklozen kunnen niet participaren in de maatschappij, doen geen ervaring op, komen niet aan een baan wegens opleiding of leeftijd, raken wanhopig, minderwaardigheidscomplex, vicieuze cirkel Waar is behoefte aan? Een plek waar zij hun talenten kunnen benutten Contact kunnen hebben met anderen Het gevoel dat zij nodig zijn en van waarde zijn

Doelgroep Mensen die graag willen werken, maar niet meer aan de slag kunnen bij een bedrijf doordat zij te oud zijn of niet over de juiste kwalificaties beschikken. Doel: Participatie en zelfredzaamheid bevorderen Eenzaamheid tegengaan Ervaring opdoen Talenten benutten

De Basis DE WORK-SHOP Een atelier waar mensen de mogelijkheden en benodigdheden hebben om hun vaardigheden om te zetten in producten. Timmeren/ lassen/ houtbewerking/ techniek Naaien/breien Schilderen

Het idee Werken in opdracht voor buurtbewoners of bedrijven (Denk aan kunst in de wachtruimte van de plaatselijke huisarts of een rompertje breien voor de dochter van de buurvrouw, het naaien van de lokale twirlvereniging tenue’s) Het geven van workshops (vogelhuisjes in elkaar timmeren) Werken naar eigen inzicht en de mogelijkheid dit te verkopen tijdens een maandelijkse markt Een ruimte om te exposeren Een ruimte om ideeen uit te wisselen Contact te hebben met buurtbewoners

Benodigdheden Groot: Pand Materialen (stoffen, spijkers, soldeersel, hout etc.) Machines Klein: Koffie Koekjes

Financiering Sponsoring door lokale ondernemers en bedrijven zoals bouwmarkten, stoffenwinkels Eigen inkomsten door verkoop bij de maandelijkse markt (Maker krijgt 25% van de winst) Inkomsten workshops Sponsoring door woonorganisatie met anti-kraak pand Inkomsten door werk in opdracht (Vergoeding materialen + kleine waardering)