Het weer een lessenserie over meteorologie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Redactioneel schrijven Les 3
Het tweede werkstuk.
Hoe ruim ik mijn kamer op?
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Eric Goyvaerts François Verspagen 19 Weer en klimaat.
21. Weer en klimaat 21.1 Het weer…zeer belangrijk voor de mens
Het weer & klimaten. Het weer & klimaten Weer Wat zijn de 4 hoofd elementen van het weer? Temperatuur Neerslag Wind Bewolking of zon KNMI (koninklijk.
Spreekbeurt van David van de Giessen 7 april 2006
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Thuis leren en studeren. Tip Oktober © Have Tip November Tip December Tip Januari Tip Februari Tip Maart Tip April.
Lesgeven en begeleiden
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Hoe werkt een powerpoint?
Introles: Opstarten + intro:
Ben jij een weerman of weervrouw?
Deel 3: ik zing een vrolijk lied, de zon schijnt zie je ‘t niet…
Van doelen naar reflectie
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Weercursus Weer Club Gouda 2012 Weercursus
Weers-verwachting door de meteoroloog
Theorie Verticale opbouw en stabiliteit
Theorie Circulatie.
Weerkaart lezen en eigen Weerbericht maken
Theorie Depressies.
Gezellig samen melk drinken en fruit eten, dan doen we nog een spelletje of luisteren naar een verhaal.
Informatieavond Groep 7-8
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
Het weer
Een herfstboekje maken
Kennismakings avond groep 7. Algemene informatie  Kennismaken met de leerkrachten  Ouderportaal Parnassys  Klassenouders  Groepsapp  Luizenouders.
Ouderavond klas 3A Paul Meijer - maandag 14 september 2015.
Ouderavond klas 3C Jaap Veld - maandag 14 September 2015.
Ouderavond klas 3B Margreet van Fruchten - maandag 14 September 2015.
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Reliëf in Europa Michelle Borghers.
RAAR of WAAR Mediabegrip week 41/42.
Hoofdstuk 7 Nederlands weer en klimaatverschillen.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Weblog Een venster tussen klas en omgeving. Wat is een weblog? Een weblog is een digitaal dagboek. Je kan, wat in de klas gebeurt, delen met de omgeving.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
1 Mijn Geldzaken. EVEN VOORSTELLEN… Na vandaag… Weet je wat een bank is en doet. Weet je waarom inzicht in je bankzaken belangrijk is Ken je de (financiële)
Klimaat: Temperatuur, luchtdruk en wind, Neerslag
Charpentier ( ) Te Deum Geleid luisteren © Pieter Seuren.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Introductie Taak Werkwijze Bronnen Beoordeling Webquest weer en klimaat Groep 7 Weer en klimaat Introductie Het weer in Nederland veranderd vaak. Daarom.
Groep 8 University Microben
Wat een klimaat Hoofdstuk 3.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Op sneeuwklas in Zwitserland
Programma Huiswerkcontrole  Bespreken par 1 vraag 1 + 2
Cursus 2.1 Klimaten en Plantengroei Klas 2 KGT Lesweek 1
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
De elementen van het weer
Ouderbijeenkomst ©Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
volgende bladzijde terug
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Leerjaar 3 Nask1 H4 Het weer paragraaf 1 en 2.
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
voorbeeld volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Hoofdstuk 2 Weer en klimaat
Transcript van de presentatie:

Het weer een lessenserie over meteorologie

Het weer Tijdens de komende lessen gaan we aan het werk met het weer. Foto’s: sneeuw; optrekkende grondmist; stapelwolk (cumulus); hagelstenen (2 à 3 cm groot) Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Het weer - een woordweb Maak je eigen woordweb rondom het woord ‘Weer’ Leerlingen gaan hun eigen woordweb maken. Hierna met de klas één gezamenlijk woordweb maken. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Wat voor weer wordt het vandaag? Gaat het sneeuwen? Regenen? Schijnt de zon? De meest actuele weersverwachting is te vinden op de website van het KNMI: www.knmi.nl Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Wat gaan we doen in deze lessenserie? kennismaken met het zelf doen van metingen iets meer leren over meteorologie (theorie) een eigen weerbericht maken een eigen onderzoek doen Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Huiswerk (elke dag de komende weken) Houd in je map/schrift elke dag het weer bij.  Gebruik voor elke dag een nieuwe (halve) bladzijde. Schrijf elke dag op wat het weer die dag was  zon, bewolking, regen, sneeuw etc. Als je thuis een thermometer en/of regenmeter en/of barometer hebt, kun je ook temperatuur (minimum en maximum), neerslaghoeveelheid en luchtdruk opschrijven (bijvoorbeeld elke dag om 7 uur ‘s avonds). Knip elke dag het weerbericht uit de krant en plak dit erbij (of, als je niet aan een krant kunt komen, print het uit van internet) Als er andere artikelen over het weer in de krant staan, kun je die erbij plakken. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Een eigen weerstation bij school Bij de school komt een weerstation te staan (of dit staat er inmiddels al). De metingen van dit weerstation gaan we later in de lessenserie gebruiken. In de klas maken we afspraken hoe de metingen bijgehouden worden. Foto: meetveld KNMI de Bilt Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Taken van de ‘verantwoordelijke’ leerlingen bijhouden of het station correct meet actuele temperatuur, vochtigheid, luchtdruk, bewolking en weertype bepalen actuele windgegevens bepalen (eventueel) per dag minimum-, maximumtemperatuur bepalen elke dag neerslag meten zorgen dat de metingen beschikbaar zijn voor de klas (excell-sheet Tabel meetserie) invoeren metingen op de Globe-website (minimaal eens per week) Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Vragen???? Welke vragen heb je over het weer? Welke vragen zou je in de komende lessenserie graag beantwoord zien? Schrijf de vragen op in je schrift / je map. Kijk hier tijdens deze lessenserie af en toe eens even naar terug, om te zien of ze al beantwoord zijn. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012

Wat is het KNMI? In het volgende filmpje krijg je iets meer informatie over het KNMI – het Koninklijk Nederlands Meteorologisch Instituut. Op dit moment niet beschikbaar. Inleiding KNMI - Lesmodule Weer - maart 2012