Les maatschappijleer Donderdag 20 oktober 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.
Advertisements

Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
Maatschappijleer 24 november 2011.
500 – 1000 na Christus RIDDERS en KASTELEN.
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
G-gassamenstelling | 13 oktober 2011 G-gassamenstelling Specificatie van de G-gassamenstelling in de toekomst en eisen aan gastoestellen.
Thema: een Woonplaats Les 4b Het Groene Hart.
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
Aardrijkskunde.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
De pluriforme samenleving
10.1: De pluriforme samenleving Intro statistiek HC Test Onderzoekje.
Fotografie - Beeldaspecten
Verleden, heden en toekomst
INFORMATIEVE OUDERAVOND INFORMATIEVE OUDERAVOND 3 MAVO 3 MAVO 14 September 2011.
De stad als woonplaats Stad Veel huizen en weinig ruimte
direct doenoverwegen(nu) niet relevant direct doenoverwegen(nu) niet relevant.
Breuken X en Stambreuken
Parlementaire democratie
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
7.4 Cultuurgroepen Tarquin &Boy.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
11 november les 5 Scherptediepte Bespreken album foto 1 Standpunten + opdracht Bespreken albumfoto 2 afsluiten.
Informatievaardigheden
BACTERIËN.
Energie voor de toekomst? Opdracht A3. Inleiding Duurzame energie?  Energie produceren op een manier die blijvend gebruikt kan worden.
1. Inleiding.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
Medialessen groep 8.
Training digitale didactiek
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 2, week 2 Harrie Manders
Paragraaf 1.2 Les 3: Hoe blijven planten stevig?.
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
2.5 Zelfs vrienden denken verschillend. Verschillen in opvoeding leidt tot verschil in gedrag/meningen k.
Cliënt en mediawijsheid Hoe mediawijs ben jij? MZ blok 4 Les 1.
H ET BOUWEN VAN JE DROOMHUIS !. D E NIEUWE OPDRACHT Vragenboekje Tekeningen aanzichten laten controleren Vervolg uitleg over schalen Tekeningen aanzichten.
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
POWERPOINT Les
Communicatie 7e les.
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Effect van vertelstandpunt, tijd
Psychologie Informatieverwerkingsproces
Les 14 Jij en internet Wat doe ik hier vandaag?
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Voorlichting, advies en instructie
Psychologie Informatieverwerkingsproces
6.1 Nieuw-Zeeland in beeld
Deze les: Herhalen 4.3 Uitleg 4.4 Maken 4.4
Leerjaar 3 Nask1 H1 §4 Druk.
Leerjaar 3 Nask H4 Het weer §4.
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Rekenen Mevr. Koçak 13 november 2018.
Les 4: iedereen is anders
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Nakijken opgaven
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Erosie en Sedimentatie
Wat gaan we doen? Introductie van het hoofdstuk (+- 5 min.)
Landschappen en klimaten
Leerjaar 3 Nask H4 §Test jezelf.
Kritiek geven en krijgen
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
Rollenspel Europese besluitvorming
Transcript van de presentatie:

Les maatschappijleer Donderdag 20 oktober 2011

Wat gaan we vandaag doen? Voorstel rondje Opdracht met foto’s + begrippen ( 20 minuten ) Filmpje Focus op de Maatschappij Afsluiten van de les

Wat weet ik aan het eind van de les? Je kent de begrippen: 1. Cultuur 2. Dominante cultuur 3. Subcultuur Je kan 2 voorbeelden verzinnen van de bovenstaande begrippen.

Waar denk je aan bij de volgende foto’s?

Belangrijke begrippen Cultuur: De manier waarop mensen leven, denken en doen. Dominante cultuur: Is de cultuur van een grote groep mensen die overheersend is. Subcultuur: Is de cultuur van een kleinere groep mensen.

Filmpje Http://player.omroep.nl/?aflID=8467234