Team CorCom presenteert: DE DERDE STELLING
Stelling: “Geïntegreerde communicatie is een mooi fenomeen, maar marketing-communicatie is toch belangrijker voor een organisatie dan interne communicatie of concerncommuni-catie.”
Wij zijn het hiermee ONEENS!
Het is van groot belang dat alles in balans is.
Je kunt een product niet verkopen zonder goede marketing Je kunt een product niet verkopen zonder goede marketing. Maar ook als het niet goed draait binnen een organisatie kunnen de kwaliteit en kwantiteit van een product niet gegarandeerd worden.
Zelfs als het maar één persoon betreft, zal deze alles goed op een rijtje moeten hebben.
Hoe groter een bedrijf is, des te beter moeten de interne communicatie en concern-communicatie in elkaar zitten om het bedrijf staande te houden.
Bewijs: The Entertainment Group (TEG) kende geen enkel probleem wat betreft hun marketings-communicatie en toch zijn ze failliet gegaan.
En persberichten over ‘dat het binnen een organisatie niet lekker loopt’ zullen het bedrijf ook geen goed doen. (Dit bericht is niet bedoeld voor mensen die Marco uit meelij steunen.)
Conclusie: Interne communicatie, concerncommunicatie en marketingcommunicatie moeten een balans vormen. Ze kunnen niet zonder elkaar, noch is de één belangrijker dan de ander. Disbalans zal een organisatie doorgaans niet ten goede komen.
HET EINDE Team CorCom Fatemeh, Gertjan, Inge, Mark, Niels & Nikki (CDM1A)