Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 5: Zoekwoorden en trefwoorden.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Omzet genereren via Internet
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Marktonderzoek Danneels
Wat is interactieve marketing?
Even kennis maken: Gerard Schomaker:
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Vindbaar zijn Wat kan je zelf doen?. ADWORDS -Betalen per klik -Gelijk resultaat -Wekelijks onderhoud -Gecompliceerd geworden Zelf doen: Ja, basis.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
1 Weblogs, RSS en tweets zoeken Jeroen Bosman VOGIN, 20 mei 2010 Wageningen.
SEO Tools.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Hoe werkt een zoekmachine?. In feite als een gewone browser Zoekmachine discrimineert niet; álles wat geïndexeerd mag worden, wordt geïndexeerd Ranking.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 1: Wat is Google Analytics?
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Welkom bij het Executive Programma.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Freelancenetwork.be audit. SEO Basics Elke pagina unieke titel, merk achteraan Elke pagina één H1 tag Meta description (inhoud vd pagina) ALT tag op afbeeldingen.
Meer bekendheid via je Website
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
Advanced Business Information Solutions Zoekmachines en andere vormen van webmarketing.
Online marketing Expert (in een week)
6. Conversie Minor Digital Marketing E-commerce is vooral gericht op conversie Doelstellingen zijn vaak gericht op conversie Conversie is succesfactor.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Minor Internet Marketing
DMK – week 2.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Zoekmachinemarketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Online Marketing Basis
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Online Marketing voor het MBO
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!

Koersen op uw doelgroep! Het Internet verandert het zakendoen Traditionele beroepen en sectoren zijn veranderd of gaan veranderen Van:naar: Openbare veilingen >online veilingen Reisbureaus >online boekingen (Media)winkels >i-tunes, bol.com, wehkamp.nl Banken >online bankieren Verzekeraar /tussenpersoon>online verzekeraars Importeurs industriële producten >webshops Bedrijven moeten zich aan die veranderingen aanpassen of ze belanden op een doodlopende weg!

Koersen op uw doelgroep! Op het Internet is de klant weer koning!

Koersen op uw doelgroep! Daarom voorwaarde om goed gevonden te worden Kwaliteit (gerichte) bezoekers naar uw website te trekken Deze bezoekers te vangen als een lead (=potentiële klant) Deze leads om te kunnen zetten naar klanten De activiteiten op uw website te analyseren en optimaliseren

Koersen op uw doelgroep! (outbound) Met de “oude marketingtechnieken” proberen we een breed publiek te bereiken en hopen we op een klein percentage aan respons, gewoonlijk 1-3 %. Zie dit eens anders, 97 % is verloren gegaan! Oude marketingtechnieken: Binnendienstverkoop Telemarketing Beurzen Seminars Print reclame Direct mail/ “Old Marketing” = Uitgaande Marketing Prospect Sales is in controle Klant

Koersen op uw doelgroep! Nieuwe marketing: Begrippen: SEO Pay per click Blogging Smart content Landing pages Conversie tools Analyseren Nieuw = Ingaande Marketing (inbound)

Koersen op uw doelgroep! De moderne sales trechter Klant is in controle Klant en sales delen de controle

Koersen op uw doelgroep! B2B kopers zoeken in Google Bron: Marketing Sherpa 90% maakt gebruik van zoekmachines 94% gebruikt Google 84% bekijkt de eerste 2 pagina’s met resultaten Massabereik: Google! Maar... ook veel concurrentie

Koersen op uw doelgroep! B2B kopers zoeken in Google Bron: Marketing Sherpa Probeer voor uw website een zoekopdracht op: Woonplaats en uw producten of dienst Uw product of dienst in uw woonplaats Uw product of dienst in uw provincie Variaties van uw product of dienst

Koersen op uw doelgroep! Eyetrack Organisch zoekresultaat is het beste Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research

Koersen op uw doelgroep! Organisch zoekresultaat is het beste

Koersen op uw doelgroep! Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste

Koersen op uw doelgroep! Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste

Koersen op uw doelgroep! Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste

Koersen op uw doelgroep! Gratis Meer bezoekers Gaat langer mee Bezoekers zijn vaardiger Bron: Marketing Sherpa en Enquiro research Organisch zoekresultaat is het beste

Koersen op uw doelgroep! PPC clicks per positie # 1 e 7% van de clicks # 2 e 4% van de clicks # 3-4 e 2% van de clicks # 5-10 e 0,5% van de clicks

Koersen op uw doelgroep! Organische clicks per positie Organische zoekresultaten 75% van de clicks # 1: 25% van de clicks # 2: 12% van de clicks # 3: 8% van de clicks # % van de clicks op elke

Koersen op uw doelgroep! SEO=search engine optimization # TIP 1 On-Page SEO

Koersen op uw doelgroep! On-Page 25% Off-Page 75% Hoe beslist Google?

Koersen op uw doelgroep! On-Page 25% Off-Page 75% Hoe beslist Google?

Koersen op uw doelgroep! On-page SEO “In Beeld” * Page Title

Koersen op uw doelgroep! * Page Title On-page SEO “In Beeld” * URL

Koersen op uw doelgroep! * Page Title On-page SEO “In Beeld” * URL * H1 tag * H2 tag * H3 tag

Koersen op uw doelgroep! * Page Title On-page SEO “In Beeld” * URL * Bold (vet)

Koersen op uw doelgroep! On-page SEO “In Beeld” Page title Bovenaan de pagina dit is de blauwe balk van je browser Headings Met H1, H2, H3 HTML tags worden door de zoekmachines als belangrijke tekst van je site gezien URL kan ook keywords (zoekwoorden) bevatten die worden opgepikt door de zoekmachines Pagina tekst Is belangrijk voor m.n. bold teksten, herhaling van het keyword

Koersen op uw doelgroep! Onpage SEO “Niet in Beeld” * (meta) description * (meta) keywords <meta name="keywords“ NautilusNL, ITF, cruisevaart, cao, personeel, Actueel, Riviercruisevaart rijp voor cao * Alt teksten bij de plaatjes

Koersen op uw doelgroep! SEO=search engine optimization # TIP 2 Off-PAGE SEO

Koersen op uw doelgroep! Begrippen Page Rank Hoe belangrijk vind Google je site 0 tot 10 exponentiële schaal Inbound links Andere webpagina’s die naar je site linken Link Anchor tekst De link in de tekst die naar je website verwijst.

Koersen op uw doelgroep! Off-page SEO * Page Rank = Links *Links - Anchor teksten zijn erg belangrijk - Europese en de Internationale TransportEuropeseInternationale Google Kills Bush’s Miserable Failure Search & Other Google Bombs Jan 25, 2007 at 11:00pm ET by Danny SullivanDanny Sullivan After just over two years, Google has finally defused the “Google Bomb” that has returned US President George W. Bush at the top of its results in a search on miserable failure. The move wasn’t a post-State Of The Union Address gift for Bush. Instead, it’s part of an overall algorithm change designed to stop such mass link pranks from working.miserable failure

Koersen op uw doelgroep! Tip 2 – Off Page SEO Anchor-tekst een effectieve manier om meer bezoek uit de zoekmachines te verkrijgen Door Henk Meijerink | Gepubliceerd 27/07/2010 | Henk Meijerink Hoe anchor-tekst uw zoekmachine ranking verbetert Anchor textAnchor text is een hyperlink op woorden op een webpagina - wanneer u op zo’n woord klikt wordt u doorverwezen. Hier is een voorbeeld, de website van heeft anchor tekst. Anchor tekst geeft meestal de bezoekers nuttige informatie over de inhoud van de pagina die je koppelt. Dit is de reden waarom anchor-tekst zo belangrijk is... Het vertelt zoekmachines waar de pagina over gaat. Gebruik het verstandig, want het verhoogt uw ranking in de zoekmachines, vooral in Google. Google leest de Anchor teksten die naar je website linken. Beschrijf vooral uw producten, diensten of woonplaats met deze teksten, dit is beter dan uw bedrijfsnaam. Laat deze anchor teksten linken naar uw landingspagina (dit is een pagina van uw website) met dit onderwerp. diensten woonplaats

Koersen op uw doelgroep! Tip 2 – Off Page SEO Link Building Tips -Directories > DMOZ, Yahoo, wielevert.nl -Partners > brancheorganisaties etc. -Content is king- Blog - video (you tube) - foto’s -Persberichten > Vraag en Aanbod e.a. -Social Media > linkedin, facebook, twitter, hyves

Koersen op uw doelgroep! Tip 2 – Off Page SEO Link Building Tips Black Hat vs White Hat White Hat = eerlijk -Productie van goede content -Andere website die linken naar deze goede content -Gebruik maken van ON-Page factoren die deze content beschrijven Black Hat = bedriegen -Het kopen van links en reciprocal (wederzijds) linken -Het kopiëren van content van andere websites -Alles wat lijkt op bedriegen

Koersen op uw doelgroep! Welke Keywords? Zoekvolumes (doel = hoog) Relevantie (doel = hoog) De aard van de competitie (doel = lager)

Koersen op uw doelgroep! Pauze en daarna Google in de praktijk Met Quick scans van 3 ingediende websites 15 minuten pauze

Koersen op uw doelgroep! Maximaal effect in stappen! Stappenplan: Stap 1 > de belangrijkste stap is een quickscan bij u op kantoor (waardebon)

Koersen op uw doelgroep! Stap 1 > U krijgt advies in de juiste keyword keuze. Samen met u worden vijf strategische keywords vastgelegd. Stap 2 > U krijgt advies in de aanpassingen naar een Google friendly website. Stap 3 > Wij vertellen u over de mogelijkheden en effecten van de minisite en het optimaliseren van de landingspagina’s in uw website. Stap 4 > Wij kijken samen met u naar een effectieve oplossing voor meer traffic naar uw website. Maximaal effect in stappen! Wat gaan wij dan doen:

Koersen op uw doelgroep! Maximaal effect in stappen! Hartelijk dank voor uw komst! Wij nemen contact met u op voor het maken van een afspraak voor uw quickscan