Consumer insights. Wie doet wat?  Opening: David Reclame 1: Rick Reclame 2: David Reclame 3:Matthijs Reclame 4: Rick Reclame 5: Esther Opdracht minidiscussie:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
E.V.V.O. (Rustig in je eigen tempo doorklikken).
De 5 talen van de liefde.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel.
Goedemorgen …….en.
Benzineprijs Hallo, Ik heb gehoord, dat de benzineprijs binnenkort kan komen op Euro 2,00.
CREATIVE MARKETING WC 7, jaar 1, Winter 2009
VASTEN HONGER NAAR GOD.
Vraag en aanbod H1. Vraag van de consument Over het algemeen geldt dat consumenten minder gaan kopen van een product als de prijs hoger wordt. Er bestaat.
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
2rootje ‘Die-eet’ De voedingsdriehoek.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
F.J.Franken Muisklik Onthaast U Laat U verrassen bij elke klik.
Uitvinden.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Doortje Laarhoven Groep 8 18 maart.
Wat moet je leren voor het PW Heel hoofdstuk 4 Oefentoets Rekentrainer! Samenvatting einde van het hoofdstuk in leerwerkboek.
Mijn spreekbeurt gaat over ……
REKENLAND Schoolkamp op Texel.
Workshop Vrijwilligerswerk Het hoe en wat Door Timbo.
V.E.G.O.
Met het oog op vrouwenmarketing “Vrouwen aan de macht”
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
 3SIGN  Studievereniging tegenover studentenvereniging  Uitleg over gehouden enquêtes.
Stelt u zich eens voor….. …er is een probleem in uw bedrijf…
Hoofdstuk 5.
MARKTVERKENNING Gemaakt door Demy, Reda en Matthijs.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Ev = - 1,2Elastische vraag +10% prijs verhoging-12% vraag (10 x -1,2) -5% prijs+6% vraag (-5 x - 1,2) Ev = - 0,5inelastische vraag +10% prijs verhoging-5%
Ben jij reclamewijs? QUIZ.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
BedrijfsEconomie Opgave 1.13 Kevin Kwee [ ]
MARKETINGMIX.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Project “Horizon Verbreden”
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Commercieel beleid en recht
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
John, Tara, Fanisca, Johan.. Inhoud van de Pitch.. 1.Voorstelronde 2.Opdracht- formulering 3.Wie zijn wij, als bedrijf… 4.Doel 5.Productinformatie 6.Einddoel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
J1K4 Depth of the Surface Door: Paul Basten Luke van der Palen Erwin Retel Roy van Eeuwijk Docent: Karlijn Muller.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Richtlijnen Gezondere Kantines  Basisregels  Uitstraling  Verhouding betere keuze/ uitzondering  Groente en/ of fruit 1.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Wat gaan we vandaag doen?  Voorbereiding op toets 17 mei 2016 lesuur 7  Eerst luister je / noteer je wat er in de toets komt. Vervolgens mag je:  Naar.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Andy Warhol ( ) Popart  meer om het plaatje  herkenbare objecten  thema’s hadden te maken met reclame, stripverhalen en televisie.
Welkom havo 4..
Consumentengedrag Leren I
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Belettering Almelo Zwierink Reclame is de specialist als het gaat om belettering. Voertuig belettering is één van onze kernactiviteiten. Opschriften en.
Internetmarketing en oefentoets
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
Vmbo 2 economie Ben jij een kritische koper ?
Wat wil onze klant vandaag
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Snel en gemakkelijk eten.
Semantisatieverhaal Ken jullie het filmpje van die lachende man in het openbaar vervoer, in de metro? Openbaar vervoer is vervoer dat iedereen mag gebruiken,
ALS-DAN-plan. Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Eten is overal ALS-DAN-plan.
Transcript van de presentatie:

Consumer insights

Wie doet wat?  Opening: David Reclame 1: Rick Reclame 2: David Reclame 3:Matthijs Reclame 4: Rick Reclame 5: Esther Opdracht minidiscussie: Matthijs

Opening  5 TV commercials analyseren  de kantine consumer insights over “eten op de hogeschool”

Reclame 1  Funny Renault Clio Commercial_WMV V9.wmv Funny Renault Clio Commercial_WMV V9.wmv

Reclame 2  Heineken - Men With Talent_WMV V9.wmv Heineken - Men With Talent_WMV V9.wmv

Reclame 3  Durex Feeling Ultra Commercial Auto_WMV V9.wmv Durex Feeling Ultra Commercial Auto_WMV V9.wmv

Reclame 4  coca-cola zero reclame_WMV V9.wmv coca-cola zero reclame_WMV V9.wmv

Reclame 5  Generatie KPN_ reclame Sven Kramer _amp; Naomi van As_WMV V9.wmv Generatie KPN_ reclame Sven Kramer _amp; Naomi van As_WMV V9.wmv

Mini discussie welke insights zijn er?  Studenten hebben weinig tijd en willen snel lunchen.  Studenten willen niet een boterham ’s ochtends maken maar willen uitslapen.  Studenten maken sinds de brugklas geen brood meer ’s ochtends, waarom zou dat nu veranderen?

Mini discussie Hoe zou je het aanbod van Sodexho relevanter kunnen maken voor de consument ?  Mogelijkheid aanbieden om sneller eten te kunnen regelen tegenover een ‘studenten’ prijs.

Mini discussie Wat moet de boodschap worden van de commercial?  Op snelle, ‘hippe’ manier moet mijn product afgeprijsd worden.  Ideale klant: iemand met weinig tijd, met heel veel bezig is, maar wel houdt van een lekkere snelle lunch voor een leuk prijsje.

Zijn er nog vragen?