SLC periode 2 Week 1 Evaluatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Advertisements

Studieloopbaancoaching
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Glow Eindhoven.
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Tim Versluijs Leerdoelen.
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
3e bachelor Agogische wetenschappen
3e bachelor Agogische wetenschappen
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Social Media Audit.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Ho 8: Portfolio.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Organisatieontwikkeling NPO (1)
{ World of Warcraft. Wat zijn je verwachtingen? Wat is je ervaring? Wat is het verschil? Opdracht Opdracht.
Wat ik wil…..
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Naam workshopbegeleider
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Visie Missie Analyse fase SWOT analyse Strategische fase Operationele
oefening Planning bespreken
Reclame Masters | Ik en reclame!
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Lezen: doe het goed voor
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Coach Academy Opbouw 2. Doel Leren hoe je op een trainingsplan komt met de punten van jeugdplan hoe maak je een individuele trainingsplan? Ervarigen met.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
SLB2 BIJEENKOMST 1 Stefan Schuur. Agenda bijeenkomst 1  Kennismaken met SLB-er  Kennismaken met elkaar  Afspraken maken  Groepsfoto maken.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Indeling van hoofdstuk 2
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Nascholing Bedrijfseconomie
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Marktonderzoek Marktonderzoek.
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

SLC periode 2 Week 1 Evaluatie Week 2 Inrichting TI-verdieping Week 3 Kwaliteitenspel (docent ziek. Spel zal bij het vak Samenwerken gespeeld worden) + SWOT / POP / PAP / Time management Week 4 SWOT Week 5 geen les Week 6 Start individuele gesprekken Week 7 Individuele gesprekken Week 8 Individuele gesprekken

SWOT analyse

SWOT-analyse S = Strengths / sterkte punten W = Weaknesses / zwakke punten O = Opportunities / kansen T = Threats / bedreigingen

Persoonlijke SWOT-analyse zelfonderzoek Wat zijn mijn sterke punten? Waarin onderscheid ik me in positieve zin van mijn concurrenten op de arbeidsmarkt? Wat zijn mijn zwakke punten? Welke carrièrekansen doen zich voor op de arbeidsmarkt? Welke bedreigingen dienen zich aan?

Intern: Je sterke kanten Waar ben je goed in? Wat draagt bij aan je succes? Waarom ben je aan deze studie begonnen en welke motieven dragen bij aan je succes? Wat zijn je beste prestaties tot nu toe? Welke verklaringen heb jij voor je succes?

Intern: Je zwakke kanten Waar ben je zwak in? Waar heb je veel moeite mee als het om jezelf gaat? Welke slechte ervaringen heb je opgedaan en in hoeverre verklaren die voor een deel je zwaktenWat zou je graag veel beter kunnen? Op welke manier worden je prestaties beïnvloed door je zwakten?

Extern Kansen voor je studie/loopbaan Welke kansen, trends en uitdagingen zie jij in het beroepenveld van je studie? Wat doe jij om die kansen te benutten? Welke doelen heb jij je gesteld voor je studie/loopbaan? Welke kansen zie jij voor jezelf door ontwikkelingen in het beroepenveld?

Bedreigingen voor je studie/loopbaan Welke bedreigingen ervaar je in je omgeving? Zie je hindernissen voor het verdere verloop van je studie/loopbaan? …………..?

Voorbeeld van een SWOT

Huiswerk Maak een SWOT analyse Schrijf minimaal 3 leerdoelen voor dit kwartaal Lijst behaalde studiepunten in je Public!! Gehaald? Niet gehaald? Wat ga ik hier aan doen?