Tijdmachine Informatie les 1

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cursus1 thema gevoelens. Verhaal:
Advertisements

Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Een kijkje in de oceaan met Sebastiaan
Dalton op De Wereldweide. Dalton is geen methode, geen systeem Dalton op De Wereldweide.
Uitslag enquête over online pesten
Dalton op de van heemstraschool.
foto's door Casper görannsson
Deze presentatie gaat over:A.D.H.D
De internet-encyclopdie voor kinderen
Men vraagt zich af waarom …??
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 4. Globale indeling les 4 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenRedactievergadering:
Naam: Mijn sport : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Naam: herman Mijn sport: voetbal Klik op “Naam”. Vul je naam in .
om deze presentatie uit te voeren
Leerling Ik ben … jaar en woon in ….
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
Hoe werkt een powerpoint?
Naam: Presentatie over Klik op “Naam”. Vul je naam in .
Naam: HUPKES Mijn hobby : GAME Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Naam: Begard Mijn hobby : Irak.. Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “hobby” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Mijn hobby gaat over:vrachtwagen tuning
Presentatie over : honden
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Naam: Mijn hobby: Klik op “Naam”. Vul je naam in .
Een website bouwen, hoe doe je dat eigenlijk?. Website bouwen Wat zet ik er op? Hoe deel ik mijn pagina’s in? Welke knoppen moet ik gebruiken?
Samengestelde woorden
Gooien met 1 en 2 dobbelstenen
HEBT U DE TIJD?. INOEFENEN VAN DE LEERSTOF Los steeds de vragen op om naar de volgende vraag te gaan. Klik op de pijltjes om verder of terug te gaan.
Help! Verzuim voorkomen
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
11:37 uur Hoi ik ben het..
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
DE CREATIE SPIRAAL WENSEN ONTSPANNEN VERBEELDEN WAARDEREN GELOVEN
Hoi ....
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Nederland = ZEURLAND.
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Casper het spookje..
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Codekloppers Leren coderen. WAT GAAN WE DOEN? 4 oefen opdrachten 1 eindopdracht.
Hoi ik ben dan 00:58 uur Hoi ik ben het Ik wilde gewoon ’s eventjes kijken of je thuis bent Het is weer een tijdje geleden...
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Men vraagt zich af waarom …
Psychosociale aspecten bij niertransplantatie/ nierdonatie Gemmy Peters Medisch Maatschappelijk Werk Transplantatiecentrum UMC St Radboud September 2005.
Ik ben 10 jaar Ja ik ga vandaag voor het eerst naar de heksen school. Het is ver lopen maar later kan ik vliegen en hoef ik niet meer te lopen. En later.
Ondernemerschap Ondernemen moet je doen. Nieuwe lesopzet  1 e uur bezig met de reader  2 e uur bezig met een andere opdracht  Iedereen heeft werkboek.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Introductie Taak Werkwijze Bronnen Beoordeling Introductie Bloemen kan je bijna overal om je heen zien. Van bloemen kun je heerlijk genieten. Je kunt.
Hallo Ik ben Thibault en ik ben 11 jaar Ik speel suuuuuuuuuper graag voetbal Ik rij heel heel heel graag paard Ik eet graag biefstuk friet DADAAAAA Hallo.
Wenboekje Speelzaal Ziezo. Voordat je naar binnen gaat mag jij je jas in de luizenzak stoppen.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Beeld magazine.
werkblad 1. van: …………………………..
Wat leer je allemaal op school?
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

Tijdmachine Informatie les 1 Deze eerste sheet is de introductie en oriëntatie op de les: wat weten ze al van een tijdmachine. “wie weet wat een tijdmachine is”, wijs een paar kinderen aan en laat ze vertellen over hun ervaring bv uit Kuifje of andere strips. Tijdmachine

Ze gaan de tijden leren kennen, maar vooral de Middeleeuwen, om daar te komen moeten ze eerst het wachtwoord weten….gion. Dat mag alleen deze klas weten! gion

Hier zien we alle taken/lessen staan, we beginnen met de tijdmachine de eerste les over de tijdvakken. Van heel oud tot de tijd van opa en oma.

Hier staat de uitleg over wat de kinderen moeten doen Hier staat de uitleg over wat de kinderen moeten doen. Klik op de link en demonstreer de knoppen. Na afloop hiervan krijgen de leerlingen de doebladen en informatie hoe ze zich kunnen inschrijven op het rooster voor de computers wanneer ze hun werk in moeten leveren. Naar opdracht

Hoi! Ik ben Tim de Wekker! Ik wil graag weten hoe vaak en hoe lang je bezig bent met een taak. Daarom heb ik een opdracht voor je: kijk voordat je begint met de taak eerst naar de tijd rechtsonder in beeld en schrijf deze op in het schema hieronder. Als je stopt met de taak schrijf dan ook de tijd op. Hieronder zie je een voorbeeld. Als je vragen hebt kun je die ook aan je juf of meester stellen. Als je begint schrijf je de cijfers over, op het plaatje zie je dat bij de rode pijl. Als je stopt kijk je nog een keer en dan schrijf je deze cijfers weer op. Met welke taak ben je bezig? Hoe laat ben je begonnen? Hoe laat ben je gestopt? Heb je de taak af? Tim de Wekker De kinderen moeten opschrijven hoe lang ze met een taak bezig zijn geweest. In het werkboek staat dit uitgelegd aan de hand van Tim de Wekker. Neem met de kinderen de sheet door en laat de kinderen in het werkboek opzoeken waar ze de tijd moeten opschrijven (voorin het werkboek). Voordat de kinderen met hun werkboek bezig gaan moeten ze opschrijven hoe laat het is. Ook wanneer ze weer ophouden met werken moeten ze de tijd opschrijven. Zo kunnen wij zien hoelang ze met een taak bezig zijn geweest. Wanneer ze een taak niet in een keer afkrijgen kunnen ze hier later mee verder, maar dan moeten ze wel weer opschrijven hoe laat ze beginnen en stoppen. Ook moeten ze opschrijven met welke taak ze bezig zijn en of ze deze taak hebben afgekregen.