Www.mobius.eu Deelproject ‘Verstrekking’ Voorbereiding WS Herontwerp -II 28/08/2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sprint Jabbla.
Advertisements

Leerplantoelichting organisatie-assistentie Brugge
Dwangsom bij niet tijdig beslissen
Workshopronde Woensdag 18 april
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
TRAINING DIGITALISERING VAN FACTUURSTROMEN
Eindwerk zesde jaar.
Pest Control geautomatiseerd!
Introductie Electronisch Factureren voor: Johan van Tongeren – Managing Director Olaf Minnema – Business Solution Manager.
SBR en de Kredietaanvraag
Team Kleine vergunningen Bouwinitiatieven van beperkte omvang.
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Regeerakkoord en het sociale domein Commissie MZ, 8 april 2013.
Een blik op de toekomst Niels van Buren Hogeschool Rotterdam 4 februari 2011.
Wat is Certipost?.
Werk-privé balans.
Optimalisatie met barcode
Hoefware Automatisering paardenhouderijen
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Deregulering Algemene Subsidie Verordening Gemeente Zaanstad
UNIEK JAARVERSLAG VAN DE POD MI. I.Doelstelling 1.Administratieve vereenvoudiging van subsidiemaatregelen  Minder papier: webapplicatie  Minder kosten.
Wat doet CHIP? Maakt rooster en planbord
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Digitaal inschrijven VO
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Bureau-informatie Alympus Personeelsadvies B.V.
Telfort Postpaid Buitenlandbundels - live op 28 juli
Samen verder!.
Cliëntenraden en WMO raden De Wolden en Hoogeveen 8 oktober 2014
Digitale urenverwerking voor leerbedrijven
Bijpraten over de Wmo
De juridische context van de digitale factuur.
Toetsrap Beleid en praktijk.
ACT Advies, Consultancy & Training Note: deze presentatie is op hoofdlijnen beschreven en vraagt om nadere toelichting.
“de cirkel doorbreken”
Registratie en facturatie
Een toekomstbestendige zorg!
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
De vijf minuten registratie voorbij 22 maart 2010.
19 juni 2008 E-depot: de Rotterdamse praktijk Josje Everse Projectleider E-depot.
Gezonde Werkrelatie.nl
Subsidiebeleid Barendrecht
Toetsingskader doelmatige en verantwoorde zorg thuis
Buro Asohr BV Advies, Opleiding en Training © Buro Asohr BV \ Kruisherenstraat 5 \ 5401 ZS \ Uden \ Tel: \ Fax: \
Inkoop 2014 Informatiebijeenkomst zorgaanbieders 23 april 2013.
DigEplan
Overzicht financieel administratief proces Jeugdzorg.
SFEERIMPRESSIE TRAININGEN Wij geloven dat het echt anders kan! Wij, Mariel Koopmans en Jan Wijnand Hoek, oprichters van TrainingenLean.nl, werken dagelijks.
UWV en de Participatiewet
Informatiebijeenkomst Pilot Zorgvraagzwaarte Geriatrische Revalidatiezorg Patricia Geerts, beleidsmedewerker ActiZ Emi van Galen, beleidsmedewerker ActiZ.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen De webenquêtes.
De verbinding tussen zorg en welzijn in de wijk. MISSIE Participe bevordert: welzijn in de wijk en zorg voor thuis.
Wmo-team De Wolden en Hoogeveen Contactinformatie
Centraal meldpunt onverzekerdenzorg Sylvia Commandeur 16 februari 2017
Procesverbetering in de Zorg
Werkgroep OPP van SWV Apeldoorn PO
Tellen en vertellen Gemeentelijke Monitor Sociaal Domein
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
Datamodelleren FCO-IM methode.
Definities van BOEKHOUDEN en ADMINISTRATIE
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Deelproject ‘Verstrekking’ Voorbereiding WS Herontwerp -II 28/08/2012

Programma vandaag Uitgangspunten nieuwe proces toelichten Wat is er nodig om het nieuwe proces succesvol te maken ? Wat betekent teamorganisatie/wijkgericht werken ? Efficient en digitaal werken ? Welke indcatoren zijn er nodig om het resultaat te meten en te sturen ?

WMO - p. 3 nd

MeldingAanvraagIndicatie Ver- strekking Fin. afwikkeling Beëindiging Wat verandert er voor het team? Verantwoordelijkheid Consulent Verantwoordelijkheid Administratief medewerker Verantwoordelijkheid Eerste lijn Van taakverantwoordelijkheid naar procesdeel verantwoordelijkheid Klantverantwoordelijkheid op wijkniveau

Output proceswandelen ‘verstrekking’  Indicatie: – Rapportage gebeurt vandaag na het gesprek (i.c telefonie) – Eerst opschrijven, en dan vastleggen in GWS ? – Voldoet huidige format (landelijk geaccepteerd) aan behandelen  Na indicatie, zelfde gegevens (minstens 3x) invullen: – Indicatiebesluit( = ‘wat’ indicatiescherm vullen GWS) – Rapportage (= ‘motivatie’ indicatie, word doc opgeslagen in GWS) – Beschikking (=klant format = vertaling van ‘rapportage’) – Aanmeldformat leverancier p. 5

As Is: basisproces p. 6 Notities tijdens gesprek Indicatie + Rapportage Indicatie + Rapportage Vullen klant-format Vullen leveranciers -format Printen Trans -port naar PIM Op- sturen Digital iseren In- scan nen Printen “besluit” “Ver- volledigen” 20min Indicatie- gesprek 30-35min5-10min

To Be p. 7 Indicatie + Rapportage Indicatie + Rapportage Vullen klant-format Vullen leveranciers -format Printen Trans -port naar PIM Op- sturen Digital iseren In- scan nen Printen “besluit” “Ver- volledigen” 20min Indicatie- gesprek ?min0min automatisch (in GWS)

Wat doen we niet meer Printen !

Wat doen we niet meer Stempelen !

Wat doen we wel Gegevens niet meer op papier maar direct digitaal invoeren

Wat doen wel Eenmalige gegevensinvoer

Wijkgericht werken Klantverdeling op basis van postcode