Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Interactieve taalprojecten
Advertisements

‘Bondgenoot in rehabilitatie’
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
Werkveldtraining 26 september 2013
Welkom BBL e-learning!? Christa Middendorp Indra Balwant Gir.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
College voor Examens, Rol van Contactpersonen Implementatie coe in mbo 13 september ‘10 Jan Paul de Vries.
Media Plaza Werkevent 1 Spreker: Guus Klapper. Inhoud 2 - Introductie - Opleiden in de arbeidsbemiddeling - E-Learning - Drie business cases - HBO opleiding.
J.P.M. Janssen, Pijnacker, 11/12/08
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Beleidsimplicaties van multicampusonderwijs: besparing, eenheidsworst, of opportuniteit? Ludo Melis & Irene Hermans Dag van het Onderwijs 28 november 2013.
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Samenwerking werkveld - HAN
Onderzoek in de onderwijspraktijk
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
Associate degree 26 november 2010
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
ICT&O pilot ‘Blended Learning duale masteropleiding Sociaal Recht’ Star Trek scènes bij Sociaal Recht Leonidas Pakos Universiteit van Tilburg.
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
STAGE Voorlichting april 2013 Instituut CMI - Opleiding CMD.
Voorlichting Kellebeek College
Welkom.
SBHFL april 2008Examencommissie SBHFL Jos Habets.
Dr Harriette Verwey, cardioloog
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Stabilisatie versus Innovatie
Esther van der Putten Projectleider LOI
“Passend onderwijs op maat”
Leerlingen kosten veel J. Koster Hoofd ondersteunend personeel cardiologie Thoraxcentrum AZG.
Hartfunctielaborant De beroepsopleiding
Werkveldconferentie 23 april 2014
Studiebegeleidingen huisvestingdentenfinanciën en
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Centrum voor Innovatief Vakmanschap
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Studieloopbaanbegeleiding
Computers in scheikunde onderwijs Nataša Brouwer en Wolter Kaper AMSTEL Instituut NVON Congres 2002.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
Herziening MBO voor leerbedrijven Versie 1.0 – september 2015.
Bijeenkomst September 2015
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Voorlichtingsavond 5HAVO / 6VWO Examentrainingen Studiekring 25 en 26 april 2016 Veluws College Walterbosch 12 januari 2016
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Bvj vmbo bovenbouw 7 e editie Gijs van Hengstum Thomas Klein Middelink.
Vroegtijdig signaleren van VSV Inspiratiebijeenkomst ‘Aanval op schooluitval zuidoost Brabant’ Carlos van Kan Onderwijskundigonderzoeker
WELKOM Niveau 2 van smal naar breed ……………………………… Albert Jan Hoeve.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
Met PERSPECTIEF klaar voor de toekomst. nieuwe kwalificatiedossiers keuzedelen diverse onderwijsconcepten het werk van nu en van de toekomst Met PERSPECTIEF.
Inzet universitaire studenten op de werkvloer. Programma Voorstellen Hoe is het idee ontstaan? Een student aan het woord. Hoe zijn we te werk gegaan?
‘Hoe we blijvend leren’ Peuterspeelzalen Rijnstad 12 Juni 2013.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Examensop maat Examensop maatveiligheid examens assessoren Communicatie Communicatie Ondersteuning personeelszaken Ondersteuning personeelszaken.
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Havo5 en Vwo6
Aansluiting vmbo - mbo Landelijk project Stichting Platforms vmbo
KNVB Opleidingen.
Voorlichting BPV voor Studenten
Van DDoS-aanval naar de hackende leerling?
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Havo5 en Vwo6
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Informatieavond nieuwe studenten 26 Juni 2018.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Loopbaan oriëntatie en begeleiding Havo5 en Vwo6
Transcript van de presentatie:

Leren op afstand bij de Leidse Onderwijsinstellingen 4 april 2008 Praktijkopleidersdag HFL

De organisatie  250 medewerkers  500+ opleidingen (hobby/vrije tijd, cursussen, mbo/hbo/universitair)  5 business units geleid door business unit managers  4 projectleiders per business unit met eigen pakket  onze unit: o.a. gezondheidszorg, zowel cursussen/mbo/hbo  dus: hartfunctielaborant

Een paar algemene feiten  1923 actief in afstandsonderwijs (begonnen met boekhouden)  in 1996 bevoegd Hbo-opleidingen aan te bieden  In 1999 begonnen met Hartfunctieopleiding  HFL in 2003 NVAO-geaccrediteerd

Rolverdeling binnen opleiding  De opleiding komt tot stand door de samenwerking tussen:  SBHFL  verantwoordelijk voor de aansluiting met het werkveld; inhoudelijke en deskundige kennis  LOI  verantwoordelijk voor studenten, examinering en diplomering; onderwijskundige kennis en tools  Resulteert in een praktijkgerichte opleiding, continu in ontwikkeling.

Hoe leer je op afstand bij de LOI? 2. Leerstof 1. Persoonlijke begeleiding 3. Digitale leeromgeving: LOI Campus

1. Persoonlijke begeleiding  eigen docent, die studieopdrachten corrigeert  eigen coach, die helpt bij het leerproces via een portfolio  trainer/docent bij face to face trainingen (Deltion College te Zwolle)  praktijkbegeleider op de werkvloer

2. Leerstof via losbladig lesmateriaal  op gestructureerde en herkenbare wijze aanbieden van te verwerken leerstof  oefening en toelichting tegelijk voor de individuele student  drager van verschillende toetsvormen, opdrachten en instructies  naslagwerk

3. Digitale leeromgeving Campus Campus biedt de mogelijkheid om de studievoortgang actief bij te houden en interactief te studeren. Vanaf september 2008 zal deze voor Hartfunctielaborant compleet zijn:  studieopdrachtenreeksen  opleidingsoverzichten  kennistrainers  individueel en samenwerkend leren  continu in ontwikkeling

Opleidingsoverzicht op moduleniveau

Studieopdrachtenreeks

Docent kijkt opdrachten na

Andere functionaliteiten

Vragen over…:  vrijstellingen  komen terecht bij de (SBHFL) toetsingscommissie  contactdagen  komen terecht bij de unit contactonderwijs  examens  komen terecht bij het examenbureau  allemaal via het algemene telefoonnummer  Customer Contact Center, een “Single Point of Entry” is belangrijk voor een goede communicatie

Samenvattend  speerpunten 2008  afronden herziening  Campus compleet  examens optimaliseren  toekomstmogelijkheden  flexibel examineren  digitaal portfolio

Vragen?