Samenwerkend leren Opdracht: Experts.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
29 mei voor uur Jaarverslag in tweevoud op papier Oh ja1, zet je naam en klas op de kaft. Oh ja2, zorg dat duidelijk is welke specialisatie je kiest.
Het maken van een presentatie
Enquête invullen met Lareb Intensive Monitoring demo.
Ik hou van Holland spel!.
Ik hou van Holland spel!.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Straatsburg werkweek havo september Opdracht Nederlands Wat ga je doen? -In groepjes van negen tot twaalf leerlingen, -bereid je je voor op school.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen.
First ID project Samen werken aan een veilige omgeving Introductiepresentatie.
Experts werkvorm + begrippentest
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Sectorwerkstuk 4 mavo Handelingsdeel examenjaar
Tweede wereldoorlog.
Hoofdstuk 3 Inleiding Recht
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Uitleg: Je pp moet uit minimaal 12 dia’s bestaan.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Kijk eerst even waar je moet zitten!
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Medialessen groep 8.
Hoe leer je geschiedenis?
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Lezen: doe het goed voor
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
Leervaardigheden in het vak nask1 Vaardigheden die je helpen het examen met succes te behalen.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Omzet-kosten-winst HAVO 3
Tragedy of the commons.
Mysterie: Moord op de Romanovs
Xperience Liefde en relaties
Creatief schrijven.
S/k/l 3.6 debatteren.
Aantekeningen maken en navertellen
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Mijleer Les 1.
Phobiarama, Dries Verhoeven
Woordjes leer je alleen maar door te stampen
Les 1: Introductie Marketing
Beste Havo 4..
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Vergelijkingen oplossen
Cup Game.
Zitobject.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Welkom Wie pakt de macht in Burgerdam?.
Observeren rapporteren
ADL Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Iedereen een eigen monstertje
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Samenwerkend leren Opdracht: Experts

Wat gaan we doen? Uitleg opdracht. In groepjes van twee werken. Opdracht presenteren. Enquête invullen.

Uitleg opdracht: de rondes Je analyseert individueel de prent en maakt de bijbehorende vragen. Vervolgens lees je zelfstandig de bijbehorende tekst. Ieder lid van het groepje heeft een eigen prent met een eigen tekst. Jullie hebben hier 10 minuten de tijd voor.

Uitleg opdracht: de rondes Iedere leerling krijgt vijf minuten om de eigen spotprent aan de andere leerlingen uit te leggen. Wat gebeurt er op de prent? Hierbij gebruik je ook de informatie uit de tekst. Deze informatie helpt je namelijk de prent beter te begrijpen. Deze ronde duurt 10 minuten.

Experts Ronde 3 Tijdens deze ronde worden er vier leerlingen uitgekozen. Iedere leerling moet één van de twee prenten toelichten. Dat kan dus ook de prent zijn die je niet zelf hebt geanalyseerd! Bespreking van verhaal achter de prent en de bijbehorende vragen. Deze ronde duurt 10 minuten.

Hoofdvraag Aan het eind van de drie rondes moet je de volgende vraag kunnen beantwoorden: Welke ‘dubbele houding’ nam Nederland tijdens Eerste Wereldoorlog aan?

Presentatie

Presentatie

Hoofdvraag beantwoorden Welke ‘dubbele houding’ nam Nederland tijdens Eerste Wereldoorlog aan?

Samenwerkingsenquête Vul rustig en zelfstandig de enquête in. Je mag niet praten of overleggen. Aan het einde van de les lever je de enquête in.

Indien nodig: extra tekst. Lees de tekst over bombardementen op Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog rustig en zelfstandig door.