Social Media Reputation.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Communicatiestrategie
Gegevens/Informatie/Kennis
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
“Hoe kom ik aan klanten?”
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Wat is interactieve marketing?
Corporate communicatie
Stakeholderchart een kaart van belangen…
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Arteveldehogeschool Office management
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Toegepaste scenario, wat te doen TAIDA Tracking Analysing Imaging Deciding Acting De controle handelingen voor het schrijven van een goed scenario.
Social media in de Zorg Evert Jan de Voogt.
PR Het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip
Operations Management Stakeholderanalyse
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Social Media.
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Lenvis: ideeën van gebruikers Efrath Silver.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
(social) media monitoring bij De Nederlandsche Bank
Basis communicatieplan
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
4. Online strategie Internet scorecard
Unmapped | Anouk Corver Corine Vuijk. Hoofdthema | Onbekendheid & Anonimiteit.
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Communicatie met/via de pers Simone Boogaard – omgevingsmanager HWBP Renie Hylkema - Communicatieadviseur Praktijkseminar ‘Kennis delen is vermenigvuldigen’
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
De marketing van kennis
Maak indruk op social media
Contentstrategie voor het web
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
2017 – Digital Pixel Marketing
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
3 november 2017 Ratho Experience Day 2017.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Kluwer The end of Publishing
Jeugdwet, WMO en begeleiding
Online Marketing voor het MBO
Waarde(n)vol werk in uitvoering
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Social Media Eindcriteria SM-plan
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Social Media Reputation

Conclusie  De reputatie die ‘sms proline’ heeft binnen het wereldje van de sociale media is quasi nul.

Social Media Reputation Bible  Relatie opbouwen tussen organisatie en stakeholders: Wie is de organisatie? Wat willen we als organisatie uitstralen? Hoe denken we als organisatie gezien te worden? Welk gevoel overheerst bij de stakeholders?

Social Media Reputation Bible  Gebruik maken van SERM ( Search Engine Reputation Management ) en ORM ( Online Reputation Management ): SERM: Negatieve zoekresultaten i.v.m. de organisatie worden weggedrukt ORM: In kaart brengen van het geuite beeld dat stakeholders hebben van een organisatie

De vijf stappen van ORM  Awareness creëren  Monitoring  Positionering bepalen  Handelen  Participeren

Awareness creëren  Op de hoogte zijn van uw online reputatie  Actief beheren van uw online reputatie

Monitoring  Luisteren naar wat er over uw bedrijf wordt gezegd  Waarde koppelen aan wat er over uw bedrijf gezegd wordt  Inventariseren: Welke woorden gebruik je als zoekcriteria Doelgroepanalyse i.f.v.  Analyseren Op basis van bron Op basis van inhoud Op basis van sentiment Op basis van actualiteit Op basis van activiteit

Positionering  Positionering ten opzichte van een bericht bepalen

Handelen  Aan elk gevonden bericht kan een reactie gekoppeld worden

Participeren  Uitbouwen van het online kanaal buiten de gebruikelijke middelen  Doelgroep gebruiken en betrekken bij bedrijfsprocessen

Vragen

Social Media Reputation Thank you for your attention, although it’s the social convention