Social Media Reputation
Conclusie De reputatie die ‘sms proline’ heeft binnen het wereldje van de sociale media is quasi nul.
Social Media Reputation Bible Relatie opbouwen tussen organisatie en stakeholders: Wie is de organisatie? Wat willen we als organisatie uitstralen? Hoe denken we als organisatie gezien te worden? Welk gevoel overheerst bij de stakeholders?
Social Media Reputation Bible Gebruik maken van SERM ( Search Engine Reputation Management ) en ORM ( Online Reputation Management ): SERM: Negatieve zoekresultaten i.v.m. de organisatie worden weggedrukt ORM: In kaart brengen van het geuite beeld dat stakeholders hebben van een organisatie
De vijf stappen van ORM Awareness creëren Monitoring Positionering bepalen Handelen Participeren
Awareness creëren Op de hoogte zijn van uw online reputatie Actief beheren van uw online reputatie
Monitoring Luisteren naar wat er over uw bedrijf wordt gezegd Waarde koppelen aan wat er over uw bedrijf gezegd wordt Inventariseren: Welke woorden gebruik je als zoekcriteria Doelgroepanalyse i.f.v. Analyseren Op basis van bron Op basis van inhoud Op basis van sentiment Op basis van actualiteit Op basis van activiteit
Positionering Positionering ten opzichte van een bericht bepalen
Handelen Aan elk gevonden bericht kan een reactie gekoppeld worden
Participeren Uitbouwen van het online kanaal buiten de gebruikelijke middelen Doelgroep gebruiken en betrekken bij bedrijfsprocessen
Vragen
Social Media Reputation Thank you for your attention, although it’s the social convention