Personal Branding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”
Een bericht speciaal voor jouw m’n
voor iedereen die van zijn hond houdt…
PRESENTATIETRAINING.
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Netwerken werkt! woensdag 17 maart 2010
Sollicitatiegesprek.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Ho 8: Portfolio.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Ondernemendheid Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional 1.
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Interpreteren van data
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
CanDo Coaching.
Het sollicitatiegesprek
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Welkom bij Netwerken voor je loopbaan
De dag van het solliciteren Blok 1
Volksuniversiteit Zwolle
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Waarom LINDA Persoonlijke Begeleiding, Advies & Ontwikkeling < < 1 van 9 > >
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
 Mw. Stams Zesde semester 17 mei  Maximaal 10 minuten  Bezoek en beoordeling van mensen uit het bedrijfsleven  Doelgroep: investeerders o Wat is.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Personal Branding in een veranderende arbeidsmarkt Marianne Hoekstra, senior-intercedent Randstad Onderwijs Marianne Hoekstra.
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Bijeenkomst 2. Terugblik  Wat is er tijdens de eerste bijeenkomst besproken?  Wat is ondernemerschap?  Wat hebben jullie geleerd?  Is het gelukt met.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
BRENGEN IN PLAATS VAN HALEN Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere stip focus en strategie.
Online Personal Branding. Professie: Trainer / Mindset Reprogrammer & Personal Braning Coach Geboren: Nederland (43 jaar) Passie: Commerciele Talenten.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Personal Branding

Iedereen wordt als origineel geboren Maar de meeste mensen sterven als kopie Kirkegaard

Programma Inleiding op Personal Branding Een oefening:Elevator Pitch Voicemail Ontmoeten

‘The world is flat’ (Friedman) Global Competition PC Internet , email, LinkedIn Mobiele telefoon Zelf printen en vormgeven Maatschappij Technologie Arbeidsmarkt Mens Stabiel Tijdelijk Project Zzp-er Law of attraction, proactief Positief Iq, Eq, Pq, Sq Kathedralenbouwer Eigen uniciteit ontdekken

Personal branding: Door het vergroten van zelfinzicht en het opvoeren van het onderscheidend vermogen worden betere keuzes gemaakt. Dit zal leiden tot een optimalere inzet van jouw competenties in de markt.

Waar wil je als professional voor gaan? Wat zijn jouw unieke talenten? 5 W’s Waar wil je als professional voor gaan? Wat zijn jouw unieke talenten? Welke kansen zie je in de markt? Welk personal brand past daarbij? Wanneer ben je succesvol?

Waar wil je als professional voor gaan? 5 W’s Waar wil je als professional voor gaan? Wat is voor jou belangrijk in je werk? Welke keuzes heb je tot nu toe gemaakt? Waar krijg je energie van? Jouw visie, missie en waarden Tool: Missieworkshop

Wat zijn jouw unieke talenten? 5 W’s Wat zijn jouw unieke talenten? Wat zijn precies jouw talenten? In welke projecten komen deze talenten het beste tot hun recht? Hoe formuleer je jouw toegevoegde waarde? Waar ben je minder goed in? Tool: Insights Discovery, International Transformational Leadership, Discovery Full Circle, Stars, SWOT

Welke kansen zie je in de markt? 5 W’s Welke kansen zie je in de markt? Hoe schat je jouw kansen op de markt in? Wat maakt jou een gesprekspartner in deze markt? Welk personal brand is voor jou een inspiratiebron? Tool:Merkidentiteit, Jobsearch, Banenmarkt, Netwerken (linkedin)

Welk Personal Brand past daarbij? 5 W’s Welk Personal Brand past daarbij? Waar kies je voor? Hoe ga je daaraan werken? Op welke doelgroep richt je je? Welke presentatie hoort daarbij? Je zintuigen: zien, horen voelen, ruiken Tool: Presentatie, Houding, Kleding en stijladvies, (Video)CV ,Portfolio CV

Wanneer ben je succesvol? 5 W’s Wanneer ben je succesvol? Wat kan succes in de weg staan? Welke werkomgeving heb je nodig? Hoe weet je dat je op de goede weg bent? Tool: Google coëfficiënt, kwantiteit van LinkedIn contacten, tevredenheid, Insights Discovery Full Circle, Persoonijke coaching

Een oefening: De eerste indruk Elevator Pitch

Een elevator pitch is een uitgebalanceerde, duidelijke en geoefende beschrijving van uzelf of uw bedrijf / bedrijfsactiviteiten

Als ik u vraag wie u bent en wat u doet…….wat zegt u dan?

De beste ‘Elevator Pitch’: heeft een prikkelende opening duurt maximaal 40 seconden wordt met passie gebracht eindigt met een vraag of nodigt de ander uit (door nieuwsgierigheid) een gesprek met u te beginnen

Een voorbeeld gerelateerd aan het werk: Ooit een econoom ontmoet die kan schrijven? (Ik heb een combiprofiel.) Ik werk als tekstschrijver en taaltrainer in de zakelijke dienstverlening. Voor mijn klanten is het prettig dat ik weet waar zij het over hebben, na al hun ervaringen met trainers en schrijvers die weinig van economische en financiële zaken begrijpen. Voor mij is het een sport om iets ingewikkelds in begrijpelijk Nederlands uit te leggen. En u, wat doet u?

Een voorbeeld gerelateerd aan de persoon: Ik ben een vrolijke, ondernemende man die houdt van dynamiek in zijn leven en in zijn omgeving. Mijn openheid, enthousiasme en overtuigingskracht maken dat ik makkelijk contacten leg op verschillende niveaus. Ik ben zeer geïnteresseerd in wat mensen beweegt en houdt ervan anderen te inspireren.

Dé elevator pitch bestaat niet Stem uw pitch altijd af op uw toehoorder

De elevator pitch moet authentiek zijn Er is een groot verschil tussen ‘pitch’ en ‘bluf’

Stel u bij het maken van een pitch de volgende vragen: Hoe wil ik overkomen op de ander? Welke sfeer wil ik neerzetten? Wat is het doel van mijn pitch? afspraak opdracht baan …….

Hoe vind ik de juiste woorden ?

Waarmee kan men u het best vergelijken? soort auto (merk eventueel) dier sterk merk beroemdheid

Actie: Schrijf nu uw eigen pitch volledig uit Doe dat in tweetallen Bespreek uw pitch samen

Woorden die u zou kunnen gebruiken zijn: aanmoedigen initiatief nemen beleid opzetten gestructureerd visionair vastberaden onbevooroordeeld realistisch attent onderzoekend

Wie wil zijn of haar elevator pitch presenteren?

Samenvattend: Sfeer Doel Juiste woorden Oefenen Doen!

De eerste indruk Voicemail

Doel: Bericht achterlaten Melding van afwezigheid Doorverwijzen Visitekaartje

Stijl: Zakelijk Informeel / hartelijk Humoristisch Onpersoonlijk (door provider)

Luister nu de voicemail van uw buurvrouw / buurman Wat valt u op?

Top 5: Wat vindt u belangrijk in een voicemail? Waar ergert u zich aan in een voicemail?

Uw eigen voicemail Schrijf uw voicemail eerst uit Spreek helder en vermijd dialectfoutjes Glimlach bij het inspreken Bied een mogelijkheid om een bericht achter te laten Let op achtergrondgeluiden bij het inspreken van uw voicemail Spreek uw voicemail persoonlijk in

Is er nu aanleiding voor u om uw voicemail opnieuw in te spreken? Gebruik dan dit moment en doe het nu…..

Dank voor uw aandacht