Identiteitsleren in Lifelab

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HAVISTEN COMPETENT
Advertisements

Professional in Beeld Henk Meijer Ontwikkel het jonge talent in het Westland Docenten professionaliseren en leerlingen plukken de vruchten.
Meerwaarde van eigentijds onderwijs
Workshop uitwisseling beroepsonderwijs en bedrijfsleven
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
Microsoft Dynamics NAV Meerwaarde voor leerlingen/cursisten.
De kracht van motivatie, hoogtepunten en hobbels
Stelling 2: Te weinig (vak)inhoud in een VB Leerinhouden kunnen niet geïntegreerd worden opgehangen aan voorkomende werkzaamheden, maar moeten geïsoleerd.
Van, voor én door het onderwijs.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
>presentatie: Voorlichting stage >datum: 29 maart 2010.
Binden en boeien door een goede loopbaanoriëntatie en begeleiding Beroepenoriëntatie als middel tegen schooluitval Mérie Michels Regiocoördinator samenwerkende.
Loopbaanoriëntatie en loopbaanbegeleiding (LOB) in leerjaar 4
LOB Loopbaan Oriëntatie & Begeleiding
7 augustus Professionaliseren Zo doen wij dat! Zo doen wij dat! ‘Het virtuele leerbedrijf’ ‘Het virtuele leerbedrijf’
1 Voorlichtingsavond 5 VWO Donderdag 28 september 2011.
Baanderheren, de school voor Loopbaanleren
Voorstellen Mijn naam: Bas Kuiper (KPB) de decaan heet tegenwoordig:
LOB instrumenten Aanbod van de kenniscentra aan VO en MBO ter ondersteuning van loopbaanoriëntatie en -begeleiding.
Kiezen op Maat Loopbaanoriëntatie en Beroepskeuze.
Het Stromenland eridiaan College. Het Stromenland eridiaan College CLUSTER : Lomans - Leusden Het Stromenland - Amersfoort.
Wie zijn wij:.
Professional in Beeld Leerwerkgemeenschap Minkema College
WAT IS L.O.B. ? ? ?.
Loopbaanbegeleiding en ouders
SBB Summercourse, 18 juli Wat is sociaal kapitaal? “Alle mogelijke middelen van mensen uit het netwerk die ter beschikking komen voor een persoon.
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
Studiekeuzes van uw kind
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Stage op de nieuwe veste (oktober 2009). Stage in klas 3tl oriëntatie op beroepen en werken.
MEER LLN KIEZEN VOOR HET WERKEN IN DE TECHNIEK IN FRIESLAND.
LOB, waar liggen voor mij/ons kansen en mogelijkheden. Vakdocenten, mentoren en decanen. 24 september 2014.
Landelijke studiedag BWI Brabanthallen 3 juni 2015 ‘s Hertogenbosch
WELKOM. Loopbaanorientatie en begeleiding in VMBO-2.
Oriëntatie op “later” In de derde klas: profiel kiezen. In de vierde klas: orienteren op later; Belangrijke beslissing: geld verdienen, Maar vooral: LEUK.
Voorlichtingsavond 5 VWO Donderdag 3 september 2015 Welkom.
LOB binnen Taalbrug DG.
WELKOM.
Vermindering van de planlast Stagebeheer. Aanbieden van een platform aan bedrijven, scholen, leerlingen en betrokken instanties met als doel de leerlingen.
Ouderavond Toledolaan CC Eindhoven - t e - i Nanny van.
Basiskennis LOB.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 3 mavo.
Het leernetwerk vmbo sector economie 8 december 2009.
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
CSG BOGERMAN SNEEK Project en Ontwikkelgroep Revitalisering
Scholengemeenschap Lelystad
LOB als rode draad in ons onderwijs
Studiekeuzes van uw kind
Nieuw beroepsgericht examenprogramma vmbo en Zorgpact
Intersectoraal (opleiden) in het VMBO
Voorlichting Stage.
Studiekeuzes van uw kind
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
LOB binnen Taalbrug DG.
INFO - AVOND 3 HAVO.
Keuzedeel internationalisering
van VMBO naar MBO LOB in de 3e klas
Decanaat Ouderavond 4 vwo 4 september 2018.
Studiekeuzes van uw kind
School & Jobs Kesteren Netwerk voor beter voorbereidend beroepsonderwijs dat nauw aansluit bij de vraag van de plaatselijke arbeidsmarkt
Basiskennis LOB.
Welkom in ons huis! Profiel: Economie & Ondernemen
Welkom op deze voorlichtingsavond
Informatieavond 1 leerjaar 3 vwo
INFO-AVOND VMBO2 Basis en Kaderberoepsgerichte leerweg.
Decanaat Ouderavond 4 havo 10 september 2019.
H.T. Mollee Decaan Stage coördinator Docent Biologie
Ouderavond leerjaar 3 Centraal Deel 1 Centraal Deel 2 de mentor
Transcript van de presentatie:

Identiteitsleren in Lifelab Loopbaanleren Identiteitsleren in Lifelab

Verbinding school- Beroepspraktijk

Verbinding VMBO- Beroepspraktijk Laboratorium (LOB-instrument) 1. Leerling profiel en portfolio 2. Webportals bedrijven/instellingen 3. Loopbaanlessen * Verken jezelf en de wereld d.m.v. een wensbaan * Virtuele verkenning beroepenveld * LifeID’s LifeCoaches * Directe contact met LifeCoach * Oriënterende stage * Bedrijfsbezoek ( individueel of groep) * Opdracht, prestatie DOEN (ELO) 1.Opleidingen met klassen en groepen 2.Identikit-LifeID’s leerlingen en docenten * Opdrachten * Prestaties * Competenties * Rubrics * Portfolio * Ervaringen en kennis delen (leerlingwiki) * Verslag * Beeldmateriaal

Voordelen Door contact met professionals uit de beroepspraktijk krijgen leerlingen een beter beroepsbeeld dan door de meestal fragmentarische eenzijdige stages: webportals Door een virtuele voorbereiding op de echte kennismaking met het bedrijf of de stage zijn de wederzijdse verwachtingen helder, waardoor teleurstelling en frustratie wordt voorkomen: life-id’s De Lifelab loopbaanlessen zorgen voor de verbinding van de identiteit van de leerlingen met hun keuzeproces: leerloopbaan- dialoog leerling-docent De eigentijdse werkwijze sluit aan bij dat waar leerlingen in hun vrije tijd mee bezig zijn: hyves, facebook Ontwikkelingen in bedrijven, op de arbeidsmarkt, dringen directer door in de school: deze zijn door decanen en mentoren niet meer bij te houden.

Voorbeeld